• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

- ”Flyer” brukar vara justerbar timvisare, de andra kallas ”Office”
Har redan pudlat... :oops: krängde på min "flyer" dagen till ära. Originalet av BB GMT fortfarande designmässigt oöverträffad av Tudor ;) dimensionerna är förstås vad dom är...
IMG_3536.jpeg

IMG_2308.png
Vet inte om det är bilden som lurars, men känns som att Tudor har problem med att centrera triangeln på bezel med tavlan prick kl 12?
Upplevde det på min brons och tycks se det på många andra också.
Dock inte på min sambos 54a.

Är det bilderna som lurar mig eller är den sne?
Stör mig

IMG_2308.png
Vet inte om det är bilden som lurars, men känns som att Tudor har problem med att centrera triangeln på bezel med tavlan prick kl 12?

Stör mig
Den är off på bilden. Kan ju dock vara kamerans vinkel…
IMG_1743.jpeg

Pratade med min AD angående tilldelning och leveranstid på den nya BB58 GMT.
Fick till svar att de ännu inte fått någon exakt information om detta, men om de ska tro förhandssnacket så
blir leverans till kund inte är möjlig förrän någon gång till hösten……

• Wow
Reactions: iko
Pratade med min AD angående tilldelning och leveranstid på den nya BB58 GMT.
Fick till svar att de ännu inte fått någon exakt information om detta, men om de ska tro förhandssnacket så
blir leverans till kund inte är möjlig förrän någon gång till hösten……
Låter långsamt. Vilken AD?

Tycker Tudors releaser brukar landa snabbare. Fick ex min Pelagos 39 två månader från släpp.

Vet inte om det är synd eller tur att ingen av dessa nya modeller lockade mig 😁 förutom helguld då men det kommer inte ske.

Apropå nya GMT-58: har den t-fit?? Förutsätter att så borde vara fallet?! Och då bör det vara hyfsat nära till hands att det tids nog ska gå att komplettera blå och svart 58:a med. Annars kan Tudor också dra åt helvete

Hittade en lista på reservdelar på nätet.
I den så hade ändlänkar till BB58 och BB54 samma artikelnummer.

Har inte fått detta bekräftat ännu men jag är ganska säker på att man kan köpa länken till BB54 och montera på era 58'or om man vill ha T-fit.

Eller köra Ranger länken på BB54 vilket jag tror är en vinnande kombo.

Den där är bra! Min favvo i dagens släpp. Blir sugen som attan. Skulle vilja se lite fler bilder 👍

Är tavlan blank? Hoppas matt!

Tavlan är tyvärr inte helt matt utan sunburst. Precis som på Burgundy fast med silver relief istället för gilt.

Men som på BB54 så ser det nästan matt ut om det inte är starkt ljus.

Så uppfattar jag det på dom bilder jag har sett hittills.

1000020982.jpg

Hade siktet ställt på en svart FXD men nu blir det jeffla svårt att välja. 🤔

Oväntade släpp eftersom det var exakt vad alla ville ha och det brukar de ju inte lyssna på.
Men därmed också sjukt ospännande. Som att bara få julklappar från önskelistan. Var är överraskningarna liksom? Och var är den där nya Big Block som alla var så säkra skulle komma?

IMG_2308.png

Stör mig
Har samma problem på min 58a. De ville inte fixa det men verkade vara en vanligt problem när jag läste på

En liten fråga. Hur lång är länken på en Black Bay 54 eller Black Bay 58 i centimeter när man köper den från butiken?
Och om någon vet hur många länkbitar ink endlinks.
Tacksam för svar.

Senast ändrad:
Någon som har koll på om det går att köpa gummibandet till BB54an löst och vad i så fall det går lös på? Tackar

Hittade en lista på reservdelar på nätet.
I den så hade ändlänkar till BB58 och BB54 samma artikelnummer.

Har inte fått detta bekräftat ännu men jag är ganska säker på att man kan köpa länken till BB54 och montera på era 58'or om man vill ha T-fit.

Eller köra Ranger länken på BB54 vilket jag tror är en vinnande kombo.
Såg en video på tuben när bb54 släpptes angående detta men tydligen behövde man använda 58:ans ändlänkar för att det skulle passa.

Tillbaka
Topp