• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Schned

Panerai
2-Faktor
Såg en video på tuben när bb54 släpptes angående detta men tydligen behövde man använda 58:ans ändlänkar för att det skulle passa.

Ja det låter rimligt.
BB54 har ju en brantare kurva mot boetten pga den mindre diametern.

Ser ut som att centerlänkarna på Ranger länken är ungefär en millimeter bredare än dom på BB54 och då går det inte att använda Ranger länken med BB54 ändlänkarna. 😪

Men förhoppningsvis går det att använda Ranger länken på BB58 GMT.
 

Schned

Panerai
2-Faktor
1000020988.jpg
1000020989.jpg
1000020990.jpg
1000020987.jpg
 

Bilagor

  • Screenshot_20240410_075300_Instagram.jpg
    Screenshot_20240410_075300_Instagram.jpg
    207 KB · Visningar: 2

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Tycker den växer en hel del när man ser riktiga bilder och inte bara Tudors produktavbildningar. Tycker denna än en gång highlightar Tudors strategi att gå tillbaka till Rolex allra tidigaste generationer av klassiska modeller som förlagor till sina retromodeller. Man ligger nu otroligt nära looken hos de första 6542orna med en riktigt mörk bakelitbezel.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Ja det låter rimligt.
BB54 har ju en brantare kurva mot boetten pga den mindre diametern.

Ser ut som att centerlänkarna på Ranger länken är ungefär en millimeter bredare än dom på BB54 och då går det inte att använda Ranger länken med BB54 ändlänkarna. 😪

Men förhoppningsvis går det att använda Ranger länken på BB58 GMT.
Ska testa om rangerlänken fungerar när jag får hem 58 GMT (inget datum satt ännu). Dock så tycker jag att nitar passar denna modellen. Tycker att designen är mer vintage med gilt och kronan och då går nitar bättre ihop. Det jag dock helst hade sett är ngt i TT :) Visst var det så att nya BB 36 hade 19mm och nya BB39 hade 21mm bandbredd? :(
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Ska testa om rangerlänken fungerar när jag får hem 58 GMT (inget datum satt ännu). Dock så tycker jag att nitar passar denna modellen. Tycker att designen är mer vintage med gilt och kronan och då går nitar bättre ihop. Det jag dock helst hade sett är ngt i TT :) Visst var det så att nya BB 36 hade 19mm och nya BB39 hade 21mm bandbredd? :(

Yepp båda generationerna av BB36 har 19mm bandbredd och jag tror BB39 har 21mm tyvärr. 🤔

Har man fläskiga handleder kan man använda jubileelänken från förra generationens BB41 S&G på 41mm "rootbeer" GMT. Ska se om jag kan hitta bild på det i arkivet. Såg bra ut om jag kommer ihåg rätt.
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Jo. En grej till.

Är det inte lite konstigt att länken till guld BB58 saknar nitar? 🤔

Samtliga oysterlänkar till Black Bay dykarna har nitar och stepped taper...samtliga utom den nya guldlänken.

Hade varit rimligare om BB Pro hade den mer moderna designen man hittar på Ranger och numera även på guld BB58.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Jo. En grej till.

Är det inte lite konstigt att länken till guld BB58 saknar nitar? 🤔

Samtliga oysterlänkar till Black Bay dykarna har nitar och stepped taper...samtliga utom den nya guldlänken.

Hade varit rimligare om BB Pro hade den mer moderna designen man hittar på Ranger och numera även på guld BB58.
Är väl garanterat en produktionsteknisk fråga? Att återskapa fejknit-länken i mjukt guld känns som det vore en otroligt dålig idé.
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Är väl garanterat en produktionsteknisk fråga? Att återskapa fejknit-länken i mjukt guld känns som det vore en otroligt dålig idé.

Jo det klart att det är enklare att tillverka vanliga oysterlänkar. Men dom kunde ju ha valt att vara lite mer konsistenta och ha samma stil på länkarna som på dom andra BB dykarna även utan fejknitarna.

En annan möjlighet är också att det är en ond konspiration det här med Tudors länkar. Hade jag haft högre blodtryck hade dom redan tagit kål på mig. 💣💀

Två ”fel” jag ser är att GMT-visaren inte är i annan färg (precis som med rootbeer) samt att datumskivans vitt inte matchar index.

Ja jag hade gärna sett en mattsvart GMT visare för att tona ner det en aning.

Just kontrasterande datumskiva ser man ju ofta tycker jag. Kan det ha med ökad läsbarhet att göra? 🤔

Jeffla skönt att dom inte limmat på en förstoringbubbla ändå. Det är en större dealbreaker för mig personligen än fel färg på skivan.
 

Kaka8

Breitling
Är väl garanterat en produktionsteknisk fråga? Att återskapa fejknit-länken i mjukt guld känns som det vore en otroligt dålig idé.
Storebror Rolex gör ju ofta så att man släpper nyheter i de ädlare materialen, för att sedan göra samma sak på stålklockorna.

Kanske kör Tudor samma sak. Nya länken på guld, för att sedan implementera på stål. Man kan ju iaf hoppas..😊
 

Degnöt

Breitling
2-Faktor
Jättefina nyheter tycker jag! Helguld ser ju helrätt ut! Bara en lottovinst som saknas så. Men skulle kunna tänka mig både GMT eller den vit/svarta.
Nitarna är lite sisådär! Men har försökt kolla efter men blir inte klok; länken från ranger? Vilka klockor passar den på direkt? Den är ju jättefin enligt mig med T-fit och allt.
 

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
BB58 GMT med silver index på bezel vore helt perfekt. En röd GMT-visare hade inte heller varit fel.

Tycker den blir lite för varm, ännu varmare än första BB58. Blir säkert ett köp ändå.
 

Degnöt

Breitling
2-Faktor
Men om nån säljer sin Pelagos 39 för att finansiera en av de nya är jag sugen.
Ska bara sälja en klocka och få tillbaka skatt först! :p
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Ingen som vet längd på länk från butik? har epostat krons men ej fått svar.

Jag har själv mailat Krons 4-5 gånger men aldrig fått något svar. Pröva att ringa.

Minsta länken jag har fått till Tudor är nog för upp till 19cm omkrets vad jag kommer ihåg. Tror det var så på både BB36 och Ranger. Var nog faktiskt samma på BB41 tror jag trots större diameter.

Jättefina nyheter tycker jag! Helguld ser ju helrätt ut! Bara en lottovinst som saknas så. Men skulle kunna tänka mig både GMT eller den vit/svarta.
Nitarna är lite sisådär! Men har försökt kolla efter men blir inte klok; länken från ranger? Vilka klockor passar den på direkt? Den är ju jättefin enligt mig med T-fit och allt.

Är nog bara BB58 som Ranger länken passar på vad jag vet. BB58 GMT återstår att se om den passar på.
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jättefina nyheter tycker jag! Helguld ser ju helrätt ut! Bara en lottovinst som saknas så. Men skulle kunna tänka mig både GMT eller den vit/svarta.
Nitarna är lite sisådär! Men har försökt kolla efter men blir inte klok; länken från ranger? Vilka klockor passar den på direkt? Den är ju jättefin enligt mig med T-fit och allt.
Inte Ranger-länken men man kan få ett hum hur det skulle kunna se ut.. https://www.fratellowatches.com/han...rstner-bracelets-for-the-tudor-black-bay-pro/
Forstner-Bracelets-for-Tudor-Black-Bay-Pro-27.jpg
Forstner-Bracelets-for-Tudor-Black-Bay-Pro-29.jpg
 
Senast ändrad:
Topp