• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Been

Patek
2-Faktor
Bra släpp men tyvärr eller kanske tur att det är inget som jag vill ha, men Tudor brukar ju göra flera bra släpp varje år så en Vit Pro kanske kommer i början av sommaren eller i höst.

Men kul för alla som ville ha en GMT i 58 caset , själv far jag beställt en annan GMT från stora syster.

Tycker Tudors släpp är mycket bättre än Rolex.

Som tidigare sagts av @Limeee helguldaren den vill vi ha men inte betala för-
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Bra släpp men tyvärr eller kanske tur att det är inget som jag vill ha, men Tudor brukar ju göra flera bra släpp varje år så en Vit Pro kanske kommer i början av sommaren eller i höst.

Men kul för alla som ville ha en GMT i 58 caset , själv far jag beställt en annan GMT från stora syster.

Tycker Tudors släpp är mycket bättre än Rolex.

Som tidigare sagts av @Limeee helguldaren den vill vi ha men inte betala för-
Jag tog fram miniräknaren och kollade. Med samma stål->guld multiplikator som Rolex skulle Tudors helguldare ligga strax norr om 200'. Det hade nog också varit kommersiellt. Min gissning är att det ligger en 100' premium på att få slippa fejknitarna. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag tog fram miniräknaren och kollade. Med samma stål->guld multiplikator som Rolex skulle Tudors helguldare ligga strax norr om 200'. Det hade nog också varit kommersiellt. Min gissning är att det ligger en 100' premium på att få slippa fejknitarna. :)
Tror snarare de räknar på materialkostnaden är någon multipel. I vilket fall, den är där nog för att påfågla och ge sken av att andra metaller är prisvärda.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Jag tycker nya BB58 GMT är grym. Man har verkligen gått hela vägen med att förbättra modellen och inte varit lata och satt på roterande bezel på BB Pro caset. True GMT, 12.8mm tjockleck och METAS för dryga 50k känns som en fenomenal deal.
True GMT? Vet vi det? Hodinkee skriver ”flyer”…
Liksom för bra för att vara sant att Tudor redan nu skulle ha tagit fram ett True GMT-verk som ryms i 12;8mm
Men det visar sig snart…
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Tror snarare de räknar på materialkostnaden är någon multipel. I vilket fall, den är där nog för att påfågla och ge sken av att andra metaller är prisvärda.
Absolut. Tror säkert att det är en helt strategisk prissättning med väldigt liten koppling till kostnaden, annat än att de inte känner något incitament att köra låg/standard marginal för att få upp volym i en produkt som ganska säkert är super-lågvolym i vilket fall. Bättre då att ge den rollen att få stålarna att framstå som fynd.
Tänkte mest att det är rätt kaxigt att försöka få ut en högre lyxpremium än Rolex vars varumärke ju garanterat orkar bära ett högre premium.
 

Schned

Panerai
2-Faktor
1000020978.jpg


Helsvarta BB41 ser clean ut men ändå lite tråkig. Hittar inga bra bilder ännu men tavlan är sunburst svart iaf.

Den här BB58 GMT är dock...🤤👍🏼
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
1000020978.jpg


Helsvarta BB41 ser clean ut men ändå lite tråkig. Hittar inga bra bilder ännu men tavlan är sunburst svart iaf.

Den här BB58 GMT är dock...🤤👍🏼
För jäkla fin! Hade man fått förbättra en enda iiiiiten sak så hade jag personligen föredragit att ha en GMT-visare i en annan färg. Annars - perfektion.


P.S. Tänker att fejknitarna är en så pass självklar no-no att jag utelämnar det ur ovanstående rad och förpassar den åsikten hit. D.S.
 
Senast ändrad:

Schned

Panerai
2-Faktor
För jäkla fin! Hade man fått förbättra en enda iiiiiten sak så hade jag personligen föredragit att ha en GMT-visare i en annan färg. Annars - perfektion.


P.S. Tänker att fejknitarna är en så pass självklar no-no att jag utelämnar det ur ovanstående rad och förpassar den åsikten hit. D.S.

Fejknitarna på länken förstör allt.

Killgissar att det är samma boett som på BB58/Ranger men med djupare boettlock.

Om så är fallet så passar Ranger länken utan nitar.

Tycker även det var trevligt med svart GMT hand som inte sticker ut så mycket. Händer ganska mycket på klockan ändå så passar bra med nedtonad GMT visare tycker jag.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Jag gillar den nya monochroma BBn. En färg räcker ofta långt.
IMG_0531.jpeg


Inget nytt om vi får snabbjustering på ordinarie länkar till BB58?

Väntar på videoklipp och hands on för mindre presslika foton. Då ser man mer hur grejerna ser ut.

Edit:
 
Senast ändrad:

Burnman

Audemars
2-Faktor
Apropå nya GMT-58: har den t-fit?? Förutsätter att så borde vara fallet?! Och då bör det vara hyfsat nära till hands att det tids nog ska gå att komplettera blå och svart 58:a med. Annars kan Tudor också dra åt helvete
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Apropå nya GMT-58: har den t-fit?? Förutsätter att så borde vara fallet?! Och då bör det vara hyfsat nära till hands att det tids nog ska gå att komplettera blå och svart 58:a med. Annars kan Tudor också dra åt helvete
De kan dra långt åt h-e om de ingenjörar dit något som hindrar retrofit. Vilket inte är omöjligt…
 
Senast ändrad:
Topp