• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Denna får all handledstid tills jag hittat den perfekta storebrodern. Happy monday!
klocks.jpeg

Var på Krons i Stockholm för ett par veckor sedan. Fick hjälp att köpa en Winder av en yngre kille (20-25år). Vet inte om han är med här på forumet, han bar en par Panerai. Han gav mig som kund väldigt bra service och det var riktigt roligt att samtala med han. Slutade med att jag köpte en Modalo Saturn pianosvart dessutom bjöd han mig på en putsduk.

Men nu till saken, jag fick möjligheten att prova Tudors Pelagos som har inhouse verk i sig. Jag vet inte om det bara är jag men gud var tjock den är. Har själv en BBB idag och den är hälften så tjock.
Sedan visade han mig även Northflag modellen men jag fick en känsla av att den var lite liten.

Min fråga till er, vad känner ni för dessa två modellerna? Jag tänkte inskaffa mig i någon av dem, men nu när jag har testat dem så var de inte så intressant som de har varit på bilderna.
Nu har det nästan börjat luta mot att inskaffa sig en Panerai istället, eller något annat roligt.

Var på Krons i Stockholm för ett par veckor sedan. Fick hjälp att köpa en Winder av en yngre kille (20-25år). Vet inte om han är med här på forumet, han bar en par Panerai. Han gav mig som kund väldigt bra service och det var riktigt roligt att samtala med han. Slutade med att jag köpte en Modalo Saturn pianosvart dessutom bjöd han mig på en putsduk.

Men nu till saken, jag fick möjligheten att prova Tudors Pelagos som har inhouse verk i sig. Jag vet inte om det bara är jag men gud var tjock den är. Har själv en BBB idag och den är hälften så tjock.
Sedan visade han mig även Northflag modellen men jag fick en känsla av att den var lite liten.

Min fråga till er, vad känner ni för dessa två modellerna? Jag tänkte inskaffa mig i någon av dem, men nu när jag har testat dem så var de inte så intressant som de har varit på bilderna.
Nu har det nästan börjat luta mot att inskaffa sig en Panerai istället, eller något annat roligt.
Om inte jag minns fel så är BB 12,7 mm tjock och nya Pelagosen 14,3 mm tjock, så hälften så tjock.......nja.
Jag upplever Pelagosen nästan som "tunn", skulle vilja påstå att storleken är väldigt behaglig, snudd på perfekt:cigar:
Jag gillar North Flag oxå, tycker att den kompletterar Pelagosen perfekt.

Idag har jag burit Pelagosen i 25 dagar, och glädjen växer för varje dag:happyhappy:
Jag har tidigare inte varit särkilt intresserad av Tudor, men efter att jag klämt på en BB insåg jag hur välgjord Tudor är.
Då dök North Flag upp, med inhouseverk urverk, nu blev jag intresserad på allvar och började läsa mer om märket.
Jag har alltid gillat dykare, så att Pelagos kom med inhouse gjorde att jag letat färdigt (för den här gången...).
Att den sen har 5 rader text är ju bara ren bonus, helt fantastiskt:) kan ju nämna att på 25 dagar har den format sig 34 sekunder, okej, det är ju inte som en Spring Drive, men det är helt okej;)

Ett par bilder såklart
20160215_192637.jpg

20160215_192918.jpg

North flag är riktigt trevlig. Eget(nåja) formspråk, inhouse verk, diskret och lagom stor. Har använt den i en vecka snart, mycket nöjd. Pelagos hade jag också kunna tänka mig men den hade varit för stor för mig.

Äger en Gen-1 Pelagos och hade nyligen även en blå Pelagos. Det är den bästa dykaren out there, så vill man ha en proper dykare ska man köra på Pelagos! Men visst är den ganska hög så lite svår med kostym...

Om inte jag minns fel så är BB 12,7 mm tjock och nya Pelagosen 14,3 mm tjock, så hälften så tjock.......nja.
Jag upplever Pelagosen nästan som "tunn", skulle vilja påstå att storleken är väldigt behaglig, snudd på perfekt:cigar:
Jag gillar North Flag oxå, tycker att den kompletterar Pelagosen perfekt.

Okej, jag kryddade kanske när jag sa dubbelt, men den kändes betydligt större än BB. Kanske får ta och prova den en gång till. Verkligen intresserad av den :)

North flag är riktigt trevlig. Eget(nåja) formspråk, inhouse verk, diskret och lagom stor. Har använt den i en vecka snart, mycket nöjd. Pelagos hade jag också kunna tänka mig men den hade varit för stor för mig.

Så då var inte Pelagos först med Tudors egna inhouse verk utan North flag?

Tillbaka
Topp