Berätta mer, se ovan inlägg.925an jobbar på i alla miljöer.
Men man märker att materialet är känsligare.
Tack få förhand
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Berätta mer, se ovan inlägg.925an jobbar på i alla miljöer.
Men man märker att materialet är känsligare.
Grattis till ett bra köp!Nyinköpt 58 GMT, riktigt trevlig
Jag tog några bilder med systemkameran också:Besökte Krons för att känna på nya 41mm.
De trodde att ett köp skulle ligga ca 3-6 mån bort för den.
T.h är första 41mm med inhouse-verket.
Min har ändrat färg väldigt lite , däremot är ju silver mjukt så har fått märken efter armbandsbyte så var väldigt försiktigt när du byter,En av de klockor jag velat mellan köp/köp inte under flera år…hur ändras silverboetten över tid färgmässigt?
Silver är mjukt, många dings?
Tack! Jag köpte den på KronsSnygg
Vilken AD?
Har svårt att se att 54an får en ”monochrome” version. IOM att den är deras mest vintage modell.Nu har det gått cirka 15 månader sedan BB54 kom ut och jag läste en gång gällande klockor "Om klockan du vill ha inte finns, nöj dig inte med 'nästan' den klockan, utan vänta...". Ett klokt citat ändå, men att vänta är fan inte lätt.
Dock roligare att vänta ihop, och därför tänkte jag höra med er: Tror ni att BB54 kommer i några fler färger, och när gissar ni att det sker i sådana fall?
Jag vet att den nuvarande BB54 är någotsånär "true to the original", men jag vill ändå ha den i monochrone, likt den senaste BB:n, och utan fake rivets. Kanske en väntan förgäves...
Hör dock gärna era tankar om eventuellt nya färger.
Ha de!
Sluta tänk och köp en!Nu har det gått cirka 15 månader sedan BB54 kom ut och jag läste en gång gällande klockor "Om klockan du vill ha inte finns, nöj dig inte med 'nästan' den klockan, utan vänta...". Ett klokt citat ändå, men att vänta är fan inte lätt.
Dock roligare att vänta ihop, och därför tänkte jag höra med er: Tror ni att BB54 kommer i några fler färger, och när gissar ni att det sker i sådana fall?
Jag vet att den nuvarande BB54 är någotsånär "true to the original", men jag vill ändå ha den i monochrone, likt den senaste BB:n, och utan fake rivets. Kanske en väntan förgäves...
Hör dock gärna era tankar om eventuellt nya färger.
Ha de!
Jag var faktiskt riktigt nära på att göra just det du beskriver idag, men fanns ingen inne. Får se om väntan eller ivern vinner i längdenSluta tänk och köp en!
Måste säga att det är en magisk klocka på armen!
Den känns så mycket större än en 37a
Jag tror du har rätt, men hoppas du har fel Egentligen är ju blå urtavla lika mycket avvikande från originalet som monochrome, även om det verkar vara mer vedertaget att följa upp med just blå...Har svårt att se att 54an får en ”monochrome” version. IOM att den är deras mest vintage modell.
Kan såklart ha fel! Jag tror dock att 54an lär följa i 58ans fotspår, blå först
Skrev du upp dig på någon lista då?Jag var faktiskt riktigt nära på att göra just det du beskriver idag, men fanns ingen inne. Får se om väntan eller ivern vinner i längden
Nej, ingen lista. Än så länge var det impulsstyrt. Haha! Men jag kanske närmar mig listan, när väntan jag beskrev ovan blir för outhärdlig. Jag gillar din beskrivning, att den är "vanlig" - det är det jag vill ha.Skrev du upp dig på någon lista då?
Jag tycker faktiskt att 54an har rätt mängd vintage inspiration för att vara okej och är en väldigt schysst klocka
Egentligen är den rätt "vanlig"
Kanske lite för vanlig i sitt utseende men jag gillar den!
Enda felet jag stött på hitentills är att jag vill ha en halvlänk men det får jag ta och beställa från uncle seiko helt enkelt
Jag har dock inga problem med T-fit. Behöver dvs ingen halvlänk. Jag har T-Fit i mitten ungefär och ca 17.5cm handleder.Nej, ingen lista. Än så länge var det impulsstyrt. Haha! Men jag kanske närmar mig listan, när väntan jag beskrev ovan blir för outhärdlig. Jag gillar din beskrivning, att den är "vanlig" - det är det jag vill ha.
Och avsaknaden av halvlänkarna har jag förstått är ett bedrövligt problem. Uncle seikos variant ser ju dock riktigt snygg ut!
Ok. Hoppas jag har samma tur, om det blir köp. Tack för infoJag har dock inga problem med T-fit. Behöver dvs ingen halvlänk. Jag har T-Fit i mitten ungefär och ca 17.5cm handleder.
Tycker flaggan är en riktig fin detalj!Då har bandet kommit! Erikas med svarta metalldelar. Sömmen i mitten är lume-tråd så det lyser i mörkret.
Väldigt bekvämt, kanske något kort? Följde guiden på sidan och beställde till 17cm handled, det blev då något kortare än det gröna. Funkar helt ok men är lite trögt att få det över handen.
Flaggan kanske var lite onödig men när det ändå var så dyrt fick det kosta 15€ extra.
Dom bästa klockorna är ju ofta rätt tråkiga!Går i mörka tankar om att göra mig av med denna.. Tror genuint att det är en av dom bästa klockorna på hela marknaden, men jag är så klockskadad att den är LITE för tråkig asså Kanske känner annorlunda imorgon. Svårt med klockor
hittar du en plats till den tillsammans med en sub?Går i mörka tankar om att göra mig av med denna.. Tror genuint att det är en av dom bästa klockorna på hela marknaden, men jag är så klockskadad att den är LITE för tråkig asså Kanske känner annorlunda imorgon. Svårt med klockor
Kollade på den också innan jag köpte min Bb54. Riktigt snygg. Det enda störande är att den har 21mm luggar.Går i mörka tankar om att göra mig av med denna.. Tror genuint att det är en av dom bästa klockorna på hela marknaden, men jag är så klockskadad att den är LITE för tråkig asså Kanske känner annorlunda imorgon. Svårt med klockor
Absolut. Då kommer man snabbt inse att suben är överflödig och så kan man köpa en ny kompis till Tudorn!hittar du en plats till den tillsammans med en sub?
Har aldrig haft problem med märken innan på min PRO. Men denna är väldigt känslig överlagBerätta mer, se ovan inlägg.
Tack få förhand
Yikes Är det bandstiftet som gjort märkena när man missat hålen och den åker ut på framsidan? Förmodar att du byter från baksidan? Blir det så trots att man tejpar?Har aldrig haft problem med märken innan på min PRO. Men denna är väldigt känslig överlag
Här är lite bilder på min efter bandbyte.
Exakt så.Yikes Är det bandstiftet som gjort märkena när man missat hålen och den åker ut på framsidan? Förmodar att du byter från baksidan? Blir det så trots att man tejpar?