• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
IMG_2906.jpeg
925an jobbar på i alla miljöer.
Men man märker att materialet är känsligare.
Berätta mer, se ovan inlägg.
Tack få förhand
 

Been

Patek
2-Faktor
En av de klockor jag velat mellan köp/köp inte under flera år…hur ändras silverboetten över tid färgmässigt?
Silver är mjukt, många dings?
Min har ändrat färg väldigt lite , däremot är ju silver mjukt så har fått märken efter armbandsbyte så var väldigt försiktigt när du byter,
Rekommenderar starkt denna 58 är väldigt trevlig.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har haft denna BB54 sen i onsdags och jäklar så bra den är alltså. Tavlan med sin svarta sunbursteffekt, guldvisare och text, lagom stora lumepluppar, den kolsvarta vridringen, väl avvägda 37mm, det bulliga glaset, avsaknaden av kronskydd, länken med sin snabbjustering mm mm. Jag saknar datum men klockan är nog ändå bättre utan datum så det får vara.
Jag har ju några sport-rollar också men jag har inte ens tänkt på dem sen jag fick denna på armen. I love it!

IMG_6321.jpeg
IMG_6319.jpeg
IMG_6318.jpeg
 

Plano

Breitling
Nu har det gått cirka 15 månader sedan BB54 kom ut och jag läste en gång gällande klockor "Om klockan du vill ha inte finns, nöj dig inte med 'nästan' den klockan, utan vänta...". Ett klokt citat ändå, men att vänta är fan inte lätt.

Dock roligare att vänta ihop, och därför tänkte jag höra med er: Tror ni att BB54 kommer i några fler färger, och när gissar ni att det sker i sådana fall?

Jag vet att den nuvarande BB54 är någotsånär "true to the original", men jag vill ändå ha den i monochrone, likt den senaste BB:n, och utan fake rivets. Kanske en väntan förgäves...

Hör dock gärna era tankar om eventuellt nya färger.

Ha de!
 
Nu har det gått cirka 15 månader sedan BB54 kom ut och jag läste en gång gällande klockor "Om klockan du vill ha inte finns, nöj dig inte med 'nästan' den klockan, utan vänta...". Ett klokt citat ändå, men att vänta är fan inte lätt.

Dock roligare att vänta ihop, och därför tänkte jag höra med er: Tror ni att BB54 kommer i några fler färger, och när gissar ni att det sker i sådana fall?

Jag vet att den nuvarande BB54 är någotsånär "true to the original", men jag vill ändå ha den i monochrone, likt den senaste BB:n, och utan fake rivets. Kanske en väntan förgäves...

Hör dock gärna era tankar om eventuellt nya färger.

Ha de!
Har svårt att se att 54an får en ”monochrome” version. IOM att den är deras mest vintage modell.
Kan såklart ha fel! Jag tror dock att 54an lär följa i 58ans fotspår, blå först
 

Rulle

Audemars
Nu har det gått cirka 15 månader sedan BB54 kom ut och jag läste en gång gällande klockor "Om klockan du vill ha inte finns, nöj dig inte med 'nästan' den klockan, utan vänta...". Ett klokt citat ändå, men att vänta är fan inte lätt.

Dock roligare att vänta ihop, och därför tänkte jag höra med er: Tror ni att BB54 kommer i några fler färger, och när gissar ni att det sker i sådana fall?

Jag vet att den nuvarande BB54 är någotsånär "true to the original", men jag vill ändå ha den i monochrone, likt den senaste BB:n, och utan fake rivets. Kanske en väntan förgäves...

Hör dock gärna era tankar om eventuellt nya färger.

Ha de!
Sluta tänk och köp en!

Måste säga att det är en magisk klocka på armen!
Den känns så mycket större än en 37a
 

Plano

Breitling
Har svårt att se att 54an får en ”monochrome” version. IOM att den är deras mest vintage modell.
Kan såklart ha fel! Jag tror dock att 54an lär följa i 58ans fotspår, blå först
Jag tror du har rätt, men hoppas du har fel ;) Egentligen är ju blå urtavla lika mycket avvikande från originalet som monochrome, även om det verkar vara mer vedertaget att följa upp med just blå...
 

Rulle

Audemars
Jag var faktiskt riktigt nära på att göra just det du beskriver idag, men fanns ingen inne. Får se om väntan eller ivern vinner i längden :)
Skrev du upp dig på någon lista då?


Jag tycker faktiskt att 54an har rätt mängd vintage inspiration för att vara okej och är en väldigt schysst klocka

Egentligen är den rätt "vanlig"
Kanske lite för vanlig i sitt utseende men jag gillar den!

Enda felet jag stött på hitentills är att jag vill ha en halvlänk men det får jag ta och beställa från uncle seiko helt enkelt
 

Plano

Breitling
Skrev du upp dig på någon lista då?


Jag tycker faktiskt att 54an har rätt mängd vintage inspiration för att vara okej och är en väldigt schysst klocka

Egentligen är den rätt "vanlig"
Kanske lite för vanlig i sitt utseende men jag gillar den!

Enda felet jag stött på hitentills är att jag vill ha en halvlänk men det får jag ta och beställa från uncle seiko helt enkelt
Nej, ingen lista. Än så länge var det impulsstyrt. Haha! Men jag kanske närmar mig listan, när väntan jag beskrev ovan blir för outhärdlig. Jag gillar din beskrivning, att den är "vanlig" - det är det jag vill ha.

Och avsaknaden av halvlänkarna har jag förstått är ett bedrövligt problem. Uncle seikos variant ser ju dock riktigt snygg ut!
 
Nej, ingen lista. Än så länge var det impulsstyrt. Haha! Men jag kanske närmar mig listan, när väntan jag beskrev ovan blir för outhärdlig. Jag gillar din beskrivning, att den är "vanlig" - det är det jag vill ha.

Och avsaknaden av halvlänkarna har jag förstått är ett bedrövligt problem. Uncle seikos variant ser ju dock riktigt snygg ut!
Jag har dock inga problem med T-fit. Behöver dvs ingen halvlänk. Jag har T-Fit i mitten ungefär och ca 17.5cm handleder.
 

Degnöt

Omega
2-Faktor
Då har bandet kommit! Erikas med svarta metalldelar. Sömmen i mitten är lume-tråd så det lyser i mörkret. 🤪
Väldigt bekvämt, kanske något kort? Följde guiden på sidan och beställde till 17cm handled, det blev då något kortare än det gröna. Funkar helt ok men är lite trögt att få det över handen.
Flaggan kanske var lite onödig men när det ändå var så dyrt fick det kosta 15€ extra. 🙃
1000002233.jpg
1000002230.jpg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Då har bandet kommit! Erikas med svarta metalldelar. Sömmen i mitten är lume-tråd så det lyser i mörkret. 🤪
Väldigt bekvämt, kanske något kort? Följde guiden på sidan och beställde till 17cm handled, det blev då något kortare än det gröna. Funkar helt ok men är lite trögt att få det över handen.
Flaggan kanske var lite onödig men när det ändå var så dyrt fick det kosta 15€ extra. 🙃
1000002233.jpg
1000002230.jpg
Tycker flaggan är en riktig fin detalj!
 
Topp