• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kollade på den också innan jag köpte min Bb54. Riktigt snygg. Det enda störande är att den har 21mm luggar.
Finns i alla fall mycket mer på 21-marknaden nu, än vad som fanns när P39an släpptes! Artem har mycket bra grejer t ex.

DSC04277.jpg
 
Yikes 😦 Är det bandstiftet som gjort märkena när man missat hålen och den åker ut på framsidan? Förmodar att du byter från baksidan? Blir det så trots att man tejpar?
Har t o m råkat ut för det där på en stålklocka. Tror inte tejp på själva bandhornet löser det där tyvärr, eftersom det är för hög last på för liten yta (själva hörnet på hornet) som är problemet. Det man skulle behöva göra är ju att se till länken, eller gummit, inte kan åka så långt ut så att stiftet far ut på framsidan. Men hur lyckas man med det...?
Har tänkt tanken att tejpa tvärs över bandhornen för att skapa ett stopp, men tveksam till att det sitter kvar när det läggs på lite last från insidan.
Man får vara försiktig, men när det jävlas så kan det vara svårt att hitta rätt med stiftet.
Hur gör du?
 
Har t o m råkat ut för det där på en stålklocka. Tror inte tejp på själva bandhornet löser det där tyvärr, eftersom det är för hög last på för liten yta (själva hörnet på hornet) som är problemet. Det man skulle behöva göra är ju att se till länken, eller gummit, inte kan åka så långt ut så att stiftet far ut på framsidan. Men hur lyckas man med det...?
Har tänkt tanken att tejpa tvärs över bandhornen för att skapa ett stopp, men tveksam till att det sitter kvar när det läggs på lite last från insidan.
Man får vara försiktig, men när det jävlas så kan det vara svårt att hitta rätt med stiftet.
Hur gör du?
Brukar sticka in en lite träskil under bandet i spänn så det bara kan flexa uppåt/bakåt mot klockan.
Fungerar kanon för att inte riskera framsida bandhorn.
 
För tre år sedan köpte jag en blå BB58, förväntningarna var skyhöga pga all hype. Jag blev besviken, klockan levde inte upp till förväntningarna.
Idag köpte jag återigen en BB58, får se hur det går denna gång.

Någon som dock vet hur många länkbitar originallänken ska vara? Bortsett från ändlänkarna.
D8E58009-BBA5-4205-8FAF-5F8814910702.jpeg
 
För tre år sedan köpte jag en blå BB58, förväntningarna var skyhöga pga all hype. Jag blev besviken, klockan levde inte upp till förväntningarna.
Idag köpte jag återigen en BB58, får se hur det går denna gång.

Någon som dock vet hur många länkbitar originallänken ska vara? Bortsett från ändlänkarna.
D8E58009-BBA5-4205-8FAF-5F8814910702.jpeg
Välkommen tillbaka 😎
 
Någon som vet ifall denna länkbit finns att köpa inom EU, eller någonstans där det går att få den inom ett par dagar?

7CF92B0F-FD4E-4B2E-872D-4348D4EEAB0B.png
 
Tillbaka
Topp