• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

36mm vid hemmakontoret
IMG_20240605_071105.jpg
 

Mimo

Breitling
2-Faktor
Tjena! Någon som har bra tips på gummiarmband t bb58 blå för bad i sommar!? Köpte ett billigt på amazon men är för stiff…
Jag har ett blått Vanguard till min jag kan sälja. jag använder mest länken på den klockan.
 

Zac B

Breitling

Zac B

Breitling
Förresten någon här i tudortråden som tycker att det är värt att byta sin bb58 mot bb54, tänker på de som gjort samma transition, alt åt andra hållet. Tänker mest på nya armbandet och storleken. Tack!!
 

Urniss1

Cartier
2-Faktor
Förresten någon här i tudortråden som tycker att det är värt att byta sin bb58 mot bb54, tänker på de som gjort samma transition, alt åt andra hållet. Tänker mest på nya armbandet och storleken. Tack!!
Jag hade 54 samtidigt utöver mina 58or men sålde då jag kände mer för 58. Det är helt enkelt bara en smaksak och högst personligt vad du föredrar men det är väldigt trevligt med t-fit på 54 och hur tunn den är. Bärs otroligt skönt. Blev chockad nästan varje gång jag satte på mig den hur tunn den var 😊 Men återigen så är bästa tipset att testa om du har möjlighet.
 

Zac B

Breitling
Jag hade 54 samtidigt utöver mina 58or men sålde då jag kände mer för 58. Det är helt enkelt bara en smaksak och högst personligt vad du föredrar men det är väldigt trevligt med t-fit på 54 och hur tunn den är. Bärs otroligt skönt. Blev chockad nästan varje gång jag satte på mig den hur tunn den var 😊 Men återigen så är bästa tipset att testa om du har möjlighet.
Tack för svar!! Aa den är lockande, får ta mig t AD:n :)
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har vi någon i tråden som sitter på en Prince med ref. 74000(N)? Alltså bara med datum och ej dag + datum
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har en 74000! Dock inne på service just nu. Något speciellt du ville veta? 😊
IMG_20240330_143317.jpg
Ahmen! Jo, fick upp ögonen häromdagen för referensen så precis börjat grotta ner mig.. Finns dessa med datum endast i 34mm? Vad mäter den mellan bandhornen?

… och om du orkar får du gärna lägga upp ett par fler bilder på den :D Har även sett att vissa har Swiss-tavla, och andra Swiss made - skillnad mellan dem?
 

Pentti

Omega
2-Faktor
Ahmen! Jo, fick upp ögonen häromdagen för referensen så precis börjat grotta ner mig.. Finns dessa med datum endast i 34mm? Vad mäter den mellan bandhornen?

… och om du orkar får du gärna lägga upp ett par fler bilder på den :D Har även sett att vissa har Swiss-tavla, och andra Swiss made - skillnad mellan dem?
Kul! Hmm, jag tror 34mm är absolut vanligast, men vet att det finns en "jumbo" som mäter 38mm, ref 90800.
Min 74000 är 19mm mellan bandhornen, så utbudet av AM-länkar är väl inte superstort, men jag lyckades hitta en som jag är nöjd med (den på bilden).

Kommer nog fler bilder igen när den kommer tillbaka från Urbrev!

Jag försökte själv förstå de olika tavelvarianterna med Swiss och Swiss made (och som min, T - Swiss - T, som jag inte har sett många andra), med och utan lume plots etc, men kommer tyvärr inte ihåg. Ska se om jag kan leta fram lite gamla bokmärken i webbläsaren 😅
 

Bilagor

  • IMG_20231109_065947.jpg
    IMG_20231109_065947.jpg
    261.1 KB · Visningar: 5
  • IMG_20240307_070841.jpg
    IMG_20240307_070841.jpg
    593.9 KB · Visningar: 3
  • IMG_20240331_132516.jpg
    IMG_20240331_132516.jpg
    329.6 KB · Visningar: 5
Topp