• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

iko

Panerai
2-Faktor
_DSC4675.jpg


_DSC4671.jpg
 

uran

Omega
Dum fråga...ena loopen på mitt hybridarmband för bb ceramic har släppt och den andra fransat upp sig efter två års ägande. Tror ni detta går på garantin?
 

Degnöt

Omega
2-Faktor
Dum fråga...ena loopen på mitt hybridarmband för bb ceramic har släppt och den andra fransat upp sig efter två års ägande. Tror ni detta går på garantin?
Detta följer jag med spänning. Mitt är likadant. Ser att de som säljs nu är uppdaterade med annat material, ser ut att vara helt i svart gummi.
Frågade AD om de gick att köpa löst. Gick inte. Och som jag förstod fick man köpa hela bandet med spänne och allt. Dyrt med andra ord.
 

Tokka

Panerai
2-Faktor
Dum fråga...ena loopen på mitt hybridarmband för bb ceramic har släppt och den andra fransat upp sig efter två års ägande. Tror ni detta går på garantin?
Hade liknande problem med bandet till min BB Chrono, det sprack dessutom vid bandstiften efter knappt två års ägande. Jag kontaktade den AD där jag köpt klockan. Men från deras sida hänvisade dom till att banden tyvärr inte omfattades av garantin.
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
@uran @Degnöt @Tokka Fun fact: En del hadde problemer med velcroreimen til Pelagos FXD. Alle disse eieren fikk nye oppdaterte reimer fra Tudor via AD. Så, det kan lønne seg å gå samlet til AD og Tudor og be om oppdaterte reimer. Hvis man legger frem facts til Tudor, så vil jeg tro de lytter og utbedrer produkter som skal vare lenge.
 

uran

Omega
@uran @Degnöt @Tokka Fun fact: En del hadde problemer med velcroreimen til Pelagos FXD. Alle disse eieren fikk nye oppdaterte reimer fra Tudor via AD. Så, det kan lønne seg å gå samlet til AD og Tudor og be om oppdaterte reimer. Hvis man legger frem facts til Tudor, så vil jeg tro de lytter og utbedrer produkter som skal vare lenge.
True dat. Är verkligen undermålig kvalitet på loopen och det bör åtgärdas för att behålla credibility.
 

Tokka

Panerai
2-Faktor
@uran @Degnöt @Tokka Fun fact: En del hadde problemer med velcroreimen til Pelagos FXD. Alle disse eieren fikk nye oppdaterte reimer fra Tudor via AD. Så, det kan lønne seg å gå samlet til AD og Tudor og be om oppdaterte reimer. Hvis man legger frem facts til Tudor, så vil jeg tro de lytter og utbedrer produkter som skal vare lenge.
Sant, det har man ju sett. Fokuserade främst på genomnötningen på min.
image0.jpeg
 

Degnöt

Omega
2-Faktor
True dat. Är verkligen undermålig kvalitet på loopen och det bör åtgärdas för att behålla credibility.
Ja lite så. Är ju nån slags konstläder, verkar inte hålla bra alls. De "erkänner" ju att de inte var bra iom att de nyare är omgjorda med keepers i gummi. En påse med gummiringar kan inte kosta många tior. Byta på alla som gnäller är ju enkelt fixat.
Men har inga höga förhoppningar, se tidigare i tråden med lumepluppen som satt snett. Skickades in till Tudor och kom tillbaka utan åtgärd. Vad kostar det för Tudor att bara byta vridringen? Typ mindre än frakten och all tid för nån att maila och förklara sig.
 
Topp