• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

image.jpeg
Tudortorsdag
 
Har helt "snöat" in på en Flinga, men känner mig väldigt osäker då det rör sig om ett vintageur och att jag dessutom har sjukt dålig koll på marknaden. Lite random googlingar visar på ett ganska brett prisspann, men jag har inte lyckats utröna exakt vad som gör att en viss klocka betingar ett högre pris än en annan. Eftersom jag själv (ännu) inte är en Fling-konnässör, undrar jag vilken ref som kan tänkas betinga det lägsta värdet, och vad man kan tänkas behöva hala fram för att få tag i en i ett ok skick? Förekommer det falska rackare av denna modell i nån större utsträckning?
 
Utan att tveka en enda sekund... oyster.

20160222_200747.jpg
Det är som @Ruben skrev ovan, det finns två modeller och jag har p, polerade bandhorn och boett och den länken jag får hem på prov är borstad... Kanske kan polera upp länken för att sedan borsta sidobitarna, alternativt beställa en oem länk till Daytona eller kanske borsta enbart bandhornen på min. Här är en bild från nätet på likadan som min men med svart tavla, jag har vit. Denna har borstad länk (glöm misspasset på ändlänkarna).
Tudor72960P_on_oyster93150_558B.jpg
 
Har tyvärr ingen tudor att visa upp denna torsdag... Men jag har en liten fråga! Vad skulle tudor-experten säga att marknadspris är för en tidig 79190 med matt tavla, utan box eller cert och med okänd servicehistorik är?


Never mind. Hittade en mer lämplig tråd och svar.
 
Senast ändrad:
Det är som @Ruben skrev ovan, det finns två modeller och jag har p, polerade bandhorn och boett och den länken jag får hem på prov är borstad... Kanske kan polera upp länken för att sedan borsta sidobitarna, alternativt beställa en oem länk till Daytona eller kanske borsta enbart bandhornen på min. Här är en bild från nätet på likadan som min men med svart tavla, jag har vit. Denna har borstad länk (glöm misspasset på ändlänkarna).
Tudor72960P_on_oyster93150_558B.jpg
Varför inte köra oysterlänken som den är?
Går att köpa en ny jubilélänk hos AD tror jag.
Vad har du för länk till klockan nu?
 
Det är som @Ruben skrev ovan, det finns två modeller och jag har p, polerade bandhorn och boett och den länken jag får hem på prov är borstad... Kanske kan polera upp länken för att sedan borsta sidobitarna, alternativt beställa en oem länk till Daytona eller kanske borsta enbart bandhornen på min. Här är en bild från nätet på likadan som min men med svart tavla, jag har vit. Denna har borstad länk (glöm misspasset på ändlänkarna).
Tudor72960P_on_oyster93150_558B.jpg
Ledsen, missade det. Då ändrar jag mitt svar till: läder
pic_id10596_no1_l.jpg
http://www.artoftime.com/images/watchpics/size_l/pic_id10596_no1_l.jpg
 
Vad kan man dra för slutsatser om det på en submariner syns missfärgning/rost/skit mellan plexi och boett? Typ som på bilden nedan.
Är det något som är lätt & billigt att fixa i samband med service, eller är det ett tecken på större problem? Tex. med att få klockan vattentät eller att den kan ha fuktskador?

Vad kan det tänkas bero på? Saltvatten?

2737361_xxl.jpg
 
var helt övertygad om att jag spottade en BB black idag hos en kund. Visade sig att herrn köpt sin "swissarmy klocka" som han benämnde år 2002. Så här såg den ut fast med svart ring. Notera kronanhalsen!

Modellen kallas Skipper och var jävligt snygg och en bra BB homage :D

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Lånade Bilder
 
Tillbaka
Topp