• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Burnman

Audemars
2-Faktor
Den är väldigt fin, det är en sån jag lutar åt att ge min man till julklapp. Tror jag sett den finnas med länk också. Visst är den i svart-guld?
Stämmer bra. Här är min med länk. Svart urtavla och guldfärgade visare och index
IMG_7117.jpeg


*edit, glömde bilden 🤯
 
Senast ändrad:

MaiPenRai

Panerai
2-Faktor
Hej
Mitt namn är Ulla och jag är ny medlem här som behöver hjälp med att välja klocka. Klockan är till min man som länge velat ha en Tudor med transparent verk på undersidan. Jag har inte så mycket koll på klockor och vad som är bra/dåligt. Tänkte överraska honom till jul med en Tudor. Skulle jag kunna få hjälp?
Jag undvek att starta en ny tråd om detta för att inte överflöda forumet.

ULLA
Hej @Klock-Ulla
Här ser du en bild på min Black Bay 58 i silver. Som flera andra medlemmar redan påtalat så finns det ingen länk till denna modellen, men den har glasbaksida 😀

1000001542.jpg
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
@Burnman Jag börjar bli sugen på att prova en BB39 S&G
Har för mig att du hade den ett tag, och isf vad var dina intryck?
Kul! En väldigt grym klocka imho! Enda anledningen till att jag släppte den var att blankpolerat rimmade dåligt med mitt ganska aktiva liv. Enligt mig får en borstad klocka ett ”snyggare”/mer passande utseende med repor, dings osv. Medans jag tycker en blankpolerad klocka är snyggast just blankpolerad och i bra skick! Så klockan var det verkligen inget fel på. Vi var bara inte helt kompatibla. Snygg som fan med sin lite sunburstade svarta urtavla, tvåtons länken gillade jag också väldigt mycket i sitt ”jubilee” (förlåt, 5-link) utförande. Jag sålde den vidare till @Exilnorrlänning som jag faktiskt tror har den kvar??
 

Exilnorrlänning

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
Kul! En väldigt grym klocka imho! Enda anledningen till att jag släppte den var att blankpolerat rimmade dåligt med mitt ganska aktiva liv. Enligt mig får en borstad klocka ett ”snyggare”/mer passande utseende med repor, dings osv. Medans jag tycker en blankpolerad klocka är snyggast just blankpolerad och i bra skick! Så klockan var det verkligen inget fel på. Vi var bara inte helt kompatibla. Snygg som fan med sin lite sunburstade svarta urtavla, tvåtons länken gillade jag också väldigt mycket i sitt ”jubilee” (förlåt, 5-link) utförande. Jag sålde den vidare till @Exilnorrlänning som jag faktiskt tror har den kvar??
Yes, den är kvar hos mig. Har dock velat fram och tillbaka ett tag om den ska få lämna för något annat. Instämmer dock att det är en mycket trevlig klocka och Jubilee sitter mycket skönt.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Kul! En väldigt grym klocka imho! Enda anledningen till att jag släppte den var att blankpolerat rimmade dåligt med mitt ganska aktiva liv. Enligt mig får en borstad klocka ett ”snyggare”/mer passande utseende med repor, dings osv. Medans jag tycker en blankpolerad klocka är snyggast just blankpolerad och i bra skick! Så klockan var det verkligen inget fel på. Vi var bara inte helt kompatibla. Snygg som fan med sin lite sunburstade svarta urtavla, tvåtons länken gillade jag också väldigt mycket i sitt ”jubilee” (förlåt, 5-link) utförande. Jag sålde den vidare till @Exilnorrlänning som jag faktiskt tror har den kvar??
Guld och tvåton är långt ifrån min comfortzone men då en närmar sig gubbåren blir jag sugen att prova 🧔‍♂️
Vet att proportionerna på den modellen i kombination med länken är superb.
Är dock tveksam på hur den skulle kunna se ut på min relativt bleka hy.
Jag skulle tvärtom kunna tänka mig att en sliten tvåton skulle kunna se ganska schysst ut.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Guld och tvåton är långt ifrån min comfortzone men då en närmar sig gubbåren blir jag sugen att prova 🧔‍♂️
Vet att proportionerna på den modellen i kombination med länken är superb.
Är dock tveksam på hur den skulle kunna se ut på min relativt bleka hy.
Jag skulle tvärtom kunna tänka mig att en sliten tvåton skulle kunna se ganska schysst ut.
Go for it Tony Twotone hälsar
1722186171728.gif
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Yes, den är kvar hos mig. Har dock velat fram och tillbaka ett tag om den ska få lämna för något annat. Instämmer dock att det är en mycket trevlig klocka och Jubilee sitter mycket skönt.

Guld och tvåton är långt ifrån min comfortzone men då en närmar sig gubbåren blir jag sugen att prova 🧔‍♂️
Vet att proportionerna på den modellen i kombination med länken är superb.
Är dock tveksam på hur den skulle kunna se ut på min relativt bleka hy.
Jag skulle tvärtom kunna tänka mig att en sliten tvåton skulle kunna se ganska schysst ut.
Låter ju inte som en omöjlig ekvation att @Cosmo hittar en beggad BB39:a för att testa på om det är något för honom 😬
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Man vet aldrig ;)
Det finns även en pre-owned hos en handlare i Sverige.
Verkar vara i toppskick.
Dock är jag mindre sugen på att handla just av den specifika handlaren, utan att hänga ut någon.
Jag förstår. Man ska ju inte gynna ”fel” folk i onödan. Då är det bättre att köpa av en jävligt schysst och reko ks-broder imho. Kul att se om du landar in en 🤗
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Så det här med datum är en felaktig slutsats från min sida?
Njae. Den stora pelagosen har även datum, det stämmer. Men den är också större och i titan. 42mm i diameter men även avsevärt tjockare iom 500m wr. Alltså uppleva den mycket större än 58:an trots att den på pappret ”bara” är 3mm större i diameter.
 

Klock-Ulla

Breitling
Hej
Tack alla för ert tålamod med alla mina frågor. Jag känner mig mer och mer bestämd att ge nedanstående som julklapp till gubben min:


Frågan är var kan man hitta den i Sverige?
Kan ngn hjälpa mig med tips?
Både ny och andrahands är jag intresserad av.

Mvh
Ulla
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Hej
Tack alla för ert tålamod med alla mina frågor. Jag känner mig mer och mer bestämd att ge nedanstående som julklapp till gubben min:


Frågan är var kan man hitta den i Sverige?
Kan ngn hjälpa mig med tips?
Både ny och andrahands är jag intresserad av.

Mvh
Ulla
Det beror på vart du bor Men både Krons, Nymans och Rob Engström i Stockholm har den. Annars kan du kika på Tudors hemsida
 
Topp