• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urniss1

Cartier
2-Faktor
Hej
Tack alla för ert tålamod med alla mina frågor. Jag känner mig mer och mer bestämd att ge nedanstående som julklapp till gubben min:


Frågan är var kan man hitta den i Sverige?
Kan ngn hjälpa mig med tips?
Både ny och andrahands är jag intresserad av.

Mvh
Ulla
Ett jättebra val. Har en sådan jag själv och jag älskar den!

Ny så kan du köpa den hos de som är återförsäljare för just Tudor med olika butiknamn beroende på vart i landet du befinner dig men det finns butiker i Malmö, Jönköping, Göteborg, Stockholm, Uppsala och Västerås.

Begagnad så är ett tips att ha utkik här på KS, de brukar oftast säljas för 30-35k beroende på hur nya och i vilket skick de är.
 

Ljungen

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Hej
Tack alla för ert tålamod med alla mina frågor. Jag känner mig mer och mer bestämd att ge nedanstående som julklapp till gubben min:


Frågan är var kan man hitta den i Sverige?
Kan ngn hjälpa mig med tips?
Både ny och andrahands är jag intresserad av.

Mvh
Ulla
Utmärkt val tycker jag. Är minst en ute just nu här på forumet, som ett exempel:
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Hej
Tack alla för ert tålamod med alla mina frågor. Jag känner mig mer och mer bestämd att ge nedanstående som julklapp till gubben min:


Frågan är var kan man hitta den i Sverige?
Kan ngn hjälpa mig med tips?
Både ny och andrahands är jag intresserad av.

Mvh
Ulla
Bra val 👍🏻 jag kan inte tänka mig annat än att gubben blir överlycklig. Du har redan fått svar på vart du kan köpa den ny. Lite beroende på vart i landet du bor kanske du ska besöka någon av dessa AD’s inom kort. Initialt var det en jättehajp på 58:an som höll i sig länge vilket gjorde att det då kunde vara ganska långa leveranstider på just den klockan. Riktig så är inte tiderna nu men det är heller ingen garanti att den finns inne för ett spontanköp precis innan jul. Så hade jag varit i dina skor hade jag nog redan nu kontaktat en auktoriserad återförsäljare för att säkerställa att du har klockan till jul. Det är ändå mindre än 5 månader dit🤗

@Nymans Ur 1851 Västerås är ganska aktiva här på forumet och kan skicka klockan till dig om du har långt att åka till en återförsäljare. Skicka ett pm till dem och se hur det ser ut med utbudet för stunden
 

Ray Jay

Breitling
1000035877.jpg
Its the way it makes you feel 😉
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Avsnitt 292 av The Grey Nato gav oss svar varför Tudor har en dykare för sin F1-satsning: på 60-talet så sponsrade man racing i Japan och då var det en Sub som var klockan
IMG_1357.jpeg


Jaja, det var då! Nu finns det kronografer som hade passat så jäkla mycket bättre. Tänk en BB Chrono med blå tavla eller ännu hellre en Chrono Heritage med blå tavla eller en Small Block med blå tavla…

Någon photoshop-mästare som har en stund över som kan göra en sådan?
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Avsnitt 292 av The Grey Nato gav oss svar varför Tudor har en dykare för sin F1-satsning: på 60-talet så sponsrade man racing i Japan och då var det en Sub som var klockan
IMG_1357.jpeg


Jaja, det var då! Nu finns det kronografer som hade passat så jäkla mycket bättre. Tänk en BB Chrono med blå tavla eller ännu hellre en Chrono Heritage med blå tavla eller en Small Block med blå tavla…

Någon photoshop-mästare som har en stund över som kan göra en sådan?
@Martin.
 

Martin.

Omega
2-Faktor
Avsnitt 292 av The Grey Nato gav oss svar varför Tudor har en dykare för sin F1-satsning: på 60-talet så sponsrade man racing i Japan och då var det en Sub som var klockan
IMG_1357.jpeg


Jaja, det var då! Nu finns det kronografer som hade passat så jäkla mycket bättre. Tänk en BB Chrono med blå tavla eller ännu hellre en Chrono Heritage med blå tavla eller en Small Block med blå tavla…

Någon photoshop-mästare som har en stund över som kan göra en sådan?

Jag kan hjälpa till med en Photoshop, dock är jag dåligt insatt i Tudors modeller så om någon ger mig en referens till vilken modell som skall ha vilken tavla så fixar jag det under dagen.

Vänligen,
Martin
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Jag kan hjälpa till med en Photoshop, dock är jag dåligt insatt i Tudors modeller så om någon ger mig en referens till vilken modell som skall ha vilken tavla så fixar jag det under dagen.

Vänligen,
Martin
Super 😃
IMG_1359.jpeg

Blå bezel. Blå tavla. Vita subdials…

IMG_1358.jpeg

Inverted tavla: blå tavla och vita subdials. Kanske en Tachymeter (om möjligt)

IMG_1360.jpeg

Blå tavla och bezel. Subdials vita
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Avsnitt 292 av The Grey Nato gav oss svar varför Tudor har en dykare för sin F1-satsning: på 60-talet så sponsrade man racing i Japan och då var det en Sub som var klockan
IMG_1357.jpeg


Jaja, det var då! Nu finns det kronografer som hade passat så jäkla mycket bättre. Tänk en BB Chrono med blå tavla eller ännu hellre en Chrono Heritage med blå tavla eller en Small Block med blå tavla…

Någon photoshop-mästare som har en stund över som kan göra en sådan?
Hade ju varit det perfekta ögonblicket att lansera sin nya kronograf-linje. Den där som jag stensäkert vetat skulle komma de senaste två Watches&Wonder eller nånstans däremellan men som Tudor inte verkar ha fått PMet om. :rolleyes:
 

Klock-Ulla

Breitling
Ett jättebra val. Har en sådan jag själv och jag älskar den!

Ny så kan du köpa den hos de som är återförsäljare för just Tudor med olika butiknamn beroende på vart i landet du befinner dig men det finns butiker i Malmö, Jönköping, Göteborg, Stockholm, Uppsala och Västerås.

Begagnad så är ett tips att ha utkik här på KS, de brukar oftast säljas för 30-35k beroende på hur nya och i vilket skick de är.
Hej

Svårt att hålla utkik här om man inte har tillgång till köp/sälj
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Hej

Svårt att hålla utkik här om man inte har tillgång till köp/sälj
Hej,

Du behöver ha varit medlem i två veckor för att få tillgång till köp&sälj.

Jag gjorde dock en snabb research i köp&sälj. Finns just nu två BB58 till salu.

Användaren @Jimbo har en svart BB58 från 2020 till salu.
Jag har en blå BB58 från år 2021 till salu.
 
Topp