• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

loevhagen

Patek
2-Faktor
IMG_0756.jpeg

IMG_0755.jpeg
 

Klock-Ulla

Breitling
Hej
Mitt namn är Ulla och jag är ny medlem här som behöver hjälp med att välja klocka. Klockan är till min man som länge velat ha en Tudor med transparent verk på undersidan. Jag har inte så mycket koll på klockor och vad som är bra/dåligt. Tänkte överraska honom till jul med en Tudor. Skulle jag kunna få hjälp?
Jag undvek att starta en ny tråd om detta för att inte överflöda forumet.

ULLA
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Hej
Mitt namn är Ulla och jag är ny medlem här som behöver hjälp med att välja klocka. Klockan är till min man som länge velat ha en Tudor med transparent verk på undersidan. Jag har inte så mycket koll på klockor och vad som är bra/dåligt. Tänkte överraska honom till jul med en Tudor. Skulle jag kunna få hjälp?
Jag undvek att starta en ny tråd om detta för att inte överflöda forumet.

ULLA
Tror du kommit rätt med skulle behövas mer info för att ta reda på vilken som han önskar. Finns minst 3 tudor med transparent backlock, troligtvis fler. Vet du något mer om vad han vill ha?

Stor/liten,
vilken färg på metall
Max budget (funkar begagnad?)

Tudor black bay 58 guld
Tudor black bay 58 silver
Tudor black bay 58 ceramic
 

Klock-Ulla

Breitling
Tror du kommit rätt med skulle behövas mer info för att ta reda på vilken som han önskar. Finns minst 3 tudor med transparent backlock, troligtvis fler. Vet du något mer om vad han vill ha?

Stor/liten,
vilken färg på metall
Max budget (funkar begagnad?)

Tudor black bay 58 guld
Tudor black bay 58 silver
Tudor black bay 58 ceramic
Tack för svaret.

Både nytt och begagnat är ok, gubben är inte så petig 😀

Han brukar titta på större modeller och föredrar metall - färg kan vara öppet.
Budget spelar ingen roll.

Men är det billigast på hemmaplan eller utrikes?
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Tack för svaret.

Både nytt och begagnat är ok, gubben är inte så petig 😀

Han brukar titta på större modeller och föredrar metall - färg kan vara öppet.
Budget spelar ingen roll.

Men är det billigast på hemmaplan eller utrikes?
Kronan är så svag nu så jag tror inte du tjänar något öht på att köpa från utlandet. Jag hade definitivt valt att köpa inrikes. Om gubben inte är så petig hittar du nog billigast klockor i bra skick här på Klocksnacks köp&sälj avdelning.

Lite beroende på din budget hade jag valt någon ädelmetall av alt @hampusg lostade ovan. Guld eller silver! Guld är ovanligare och har väl i princip aldrig kommit ut begagnad här på köp&lj?! Däremot silver säljs väldigt ofta och finns ute just nu.

”Dessvärre” måste du komma upp i 50st relevanta inlägg på forumet för access till köp&sälj. Dvs du kan inte skriva snygg, wow, cool osv i massa trådar för att få upp ditt antal inlägg då sånt raderas.

Men om det planeras som en julklapp har du gott om tid på dig att hänga runt här, ställa frågor, lära dig lite mer osv som kanske kan hjälpa dig till ”rätt” beslut. Väldigt fint av dig att vilja köpa en sån fin klocka till din man. Låter som han är lyckligt lottad 🤗
 

Klock-Ulla

Breitling
Kronan är så svag nu så jag tror inte du tjänar något öht på att köpa från utlandet. Jag hade definitivt valt att köpa inrikes. Om gubben inte är så petig hittar du nog billigast klockor i bra skick här på Klocksnacks köp&sälj avdelning.

Lite beroende på din budget hade jag valt någon ädelmetall av alt @hampusg lostade ovan. Guld eller silver! Guld är ovanligare och har väl i princip aldrig kommit ut begagnad här på köp&lj?! Däremot silver säljs väldigt ofta och finns ute just nu.

”Dessvärre” måste du komma upp i 50st relevanta inlägg på forumet för access till köp&sälj. Dvs du kan inte skriva snygg, wow, cool osv i massa trådar för att få upp ditt antal inlägg då sånt raderas.

Men om det planeras som en julklapp har du gott om tid på dig att hänga runt här, ställa frågor, lära dig lite mer osv som kanske kan hjälpa dig till ”rätt” beslut. Väldigt fint av dig att vilja köpa en sån fin klocka till din man. Låter som han är lyckligt lottad 🤗
Tack för svaret.
Vi är ute och far mycket så om det finns ett ställe där man kan få slippa väntetider som jag har läst om så tar jag gärna emot tips tex Tyskland, Österrike, Schweiz eller Luxemburg. För övrigt vad skall man tänka på när klockan är begagnad?

Finns fler modeller med transparent baksida, i så fall vilka?

Vad är prisklassen på begagnad resp nytt?

Har ett svagt minne om att han sneglat en del på modellen som n_brannstrom har på bild. Har den transparent baksida?

Förlåt att jag ställer så många frågor
 

n_brannstrom

Breitling
Hej
Mitt namn är Ulla och jag är ny medlem här som behöver hjälp med att välja klocka. Klockan är till min man som länge velat ha en Tudor med transparent verk på undersidan. Jag har inte så mycket koll på klockor och vad som är bra/dåligt. Tänkte överraska honom till jul med en Tudor. Skulle jag kunna få hjälp?
Jag undvek att starta en ny tråd om detta för att inte överflöda forumet.

ULLA
Mig veterligen finns endast två modeller med s.k ”see through caseback” så att man ser urverket. Detta är Tudor Black bay ref:M79010SG-0001där boetten är gjord i silver. Samt Tudor black bay ref:M79210CNU-0001 där boetten är gjord i svart keramik. Någon får rätta mig om där finns fler modeller.

Länk till ovan nämnda modeller hittat du här:


Lycka till!
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Tack för svaret.
Vi är ute och far mycket så om det finns ett ställe där man kan få slippa väntetider som jag har läst om så tar jag gärna emot tips tex Tyskland, Österrike, Schweiz eller Luxemburg. För övrigt vad skall man tänka på när klockan är begagnad?

Finns fler modeller med transparent baksida, i så fall vilka?

Vad är prisklassen på begagnad resp nytt?

Har ett svagt minne om att han sneglat en del på modellen som n_brannstrom har på bild. Har den transparent baksida?

Förlåt att jag ställer så många frågor
Vet du om länk är ett krav? Annars tror jag att den i silver skulle vara ett bra alternativ. Aningen ny eller begagnad

Här är ett exempel från köp och sälj (ej granskat denna utan bara ett exempel)


Nypris: 51300
 

Klock-Ulla

Breitling
Mig veterligen finns endast två modeller med s.k ”see through caseback” så att man ser urverket. Detta är Tudor Black bay ref:M79010SG-0001där boetten är gjord i silver. Samt Tudor black bay ref:M79210CNU-0001 där boetten är gjord i svart keramik. Någon får rätta mig om där finns fler modeller.

Länk till ovan nämnda modeller hittat du här:


Lycka till!
Hej
Tack för länkarna, vad heter modellen du hade på bild i ditt tidigare inlägg?
 

Klock-Ulla

Breitling
Vet du om länk är ett krav? Annars tror jag att den i silver skulle vara ett bra alternativ. Aningen ny eller begagnad

Här är ett exempel från köp och sälj (ej granskat denna utan bara ett exempel)


Nypris: 51300
Ja, han föredrar länk vad jag har kunnat observera när han kollar runt.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Hej
Tack för länkarna, vad heter modellen du hade på bild i ditt tidigare inlägg?

Tänker du på denna?
20240711_171958.jpg



Ja, han föredrar länk vad jag har kunnat observera när han kollar runt.
Ah ok för den jag föreslog saknar länk nämligen
 
Topp