• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mr.Chang

Audemars
Fattigmans är kanske lite att ta i, så billiga är de inte. Men den uttalade tanken från början var att slå sig in i ett lägre prissegment. Så från början var det en budget Rolex som delade mycket med Rolex men utan bland annat Rolex urverk. Men idag är det ett självständigt märke som dock är ägt av Rolex. Tudor har idag egen design och egna utveckling team så även om det finns en tydlig ekonomisk och historisk koppling till Rolex är det idag ett eget märke. Så vad är filosofin? En premium klocka som dock inte är lika mycket premium som Rolex men mera tillgänglig för någon med mera genomsnittlig inkomst. Ett klassiskt exempel av marknadssegmentering. Om du jämför med bilindustrin så kan du se till Lexus som är en lyx Toyota men separerade i olika varumärken. Motsatsen är exempelvis BMW som har bilar som visst är dyra men endå inte för dyra för att var omöjliga för någon med normal inkomst, samtidigt har de har extremt dyra modeller men som delar varumärke.

Fattigmans argumentet är lite som att säga att de som använder Omega gör det för de inte har råd med en Rolex och de som har Rolex gör det för de inte har råd med Patek Philippe.
Mycket bra skrivet!:)
Får köpa den här förklaringen då!:happyhappy:
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Älskar min Tudor. Tycker den är sjukt mycket bang for the buck. :)
Men trots det blir den utmanövrerad varje dag av min 5513. Funderar därför på om den trots allt inte ska få flytta ut... :(
image.jpg

image.jpg
 

Whedda

Rolex
Vilken sköning! Vad är det för ålder på den, 7016?

Stort tack! Helt korrekt iaktagelse. 7016/0 från 1973...Köpt som en grisbeater men kom hem och var så mycket bättre än jag trodde att den direkt klättrat upp som favorit. Kan vara nyhetens behag men superdome-plexit som är högre än Kuknästornet gör sitt ;)
 

frere

Audemars
2-Faktor
Stort tack! Helt korrekt iaktagelse. 7016/0 från 1973...Köpt som en grisbeater men kom hem och var så mycket bättre än jag trodde att den direkt klättrat upp som favorit. Kan vara nyhetens behag men superdome-plexit som är högre än Kuknästornet gör sitt ;)
Ja, den ser ut att vara i fint skick. Superdome är grymt, min säger hej i morgonsolen:
20140218_090037_zps1bb93f8d.jpg
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Admin får fan ta bort denna skittråd snart!!! ;) Jag blir ju så jäkla sugen att slå till på en BB nu alltså! Trådjävel;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Så himla fin den där! Håller på och sparar ihop kosingen till den och hoppas på ett inköp i sommar!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

SSL

Audemars
Dags för Tudor att rycka upp sig och börja tillverka gamla godingar igen. Tycker att det så stor skillnad mellan gamla subbarna och nya Pelagos t.ex.
 
Topp