• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag är också sugen :)


Noterat :)

dsc06404-jpg.17033
 

Archie

Cartier
tudor känns helt klart som ett mer förnuftigt och ekonomiskt val än rolex. om jag var fattigare än vad jag är hade jag helt klart kört tudor, men nu faller det sig så att jag kör rolex istället =)
 

Johanw

Cartier
tudor känns helt klart som ett mer förnuftigt och ekonomiskt val än rolex. om jag var fattigare än vad jag är hade jag helt klart kört tudor, men nu faller det sig så att jag kör rolex istället =)

Kör Tudorn och har pengar att köpa Rolex om jag vill. Gillar att ligga under radarn istället. Dessutom känns nästan Tudorn mindre dussinklocka?



Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Hittade jämförelsebilder mellan Mini, Mid och en Rolex Sub. Läste även att Mid och reg Sub har samma size på tavlan. Det som skiljer är bezeln och kronan som är mer "chunky" på reg Sub.

fmrndeU.jpg

image.jpg
 

Whedda

Rolex
Kör Tudorn och har pengar att köpa Rolex om jag vill. Gillar att ligga under radarn istället. Dessutom känns nästan Tudorn mindre dussinklocka?



Sent from my iPad using Tapatalk HD

Man skall självklart köpa det man själv gillar men risken som alltid finns med Tudor är att man köper vad man egentligen vill ha från Rolex...

Angående storlek gäller detta även här men jag tror det finns en anledning till att de små snubbarna är så pass mycket billigare. De är inte originalstorleken och som tidigare nämnts föredrar 95% av marknaden full size modellen.

Samtidigt är det ju bara att köra om det känns rätt. Jag gick ju på midsize (37mm) på min Royal Oak och har inte ångrat mig ännu. Mest för att jumbon helt enkelt var för stor.

Dock har du ju visat intresse för 40mm sportrolex innan så vore jag som du skulle jag satsa på det även i en Tudor.





Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Archie

Cartier
Kör Tudorn och har pengar att köpa Rolex om jag vill. Gillar att ligga under radarn istället. Dessutom känns nästan Tudorn mindre dussinklocka?



Sent from my iPad using Tapatalk HD

ja jag insinuerade inte att alla som kör tudor inte har råd att köpa rolex. jag sa bara att om JAG inte haft råd med en rolex hade jag skaffat en tudor, då man får mer för pengarna, men i slutändan är det trots allt ändå inte en rolex.
 
Topp