• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fredag!

IMG_1776.png

IMG_1780.png
Inväntar leverans postvägen. Förbannat fin! Can’t wait😍

Återvänder till Tudorfamiljen med en BB54 för att fylla det tomrum BB58/Sub 75190 lämnade. Bifogar några snabba handledsskott mellan dagens möten.

Första intrycket är WOW. Rejält imponerad över hur mycket som hunnit förändrats sen BB58. Nya claspen med t-fit är högt över förväntan även jämfört med Rolex glidelock.

Proportionerna på 54’an är i mitt tycke bäst på marknaden.

IMG_2814.jpeg

IMG_2815.jpeg

IMG_2817.jpeg

Såhär några år efteråt måste jag säga det är förvånande och glädjande vilken hit FXD har blivit för Tudor. Trodde absolut den skulle bli en entusiast/kuriosa-lansering som skulle vara hypad och spännande ett tag och sedan falla av kartan (särskilt när P39 sen kom). Men den har verkligen funnit sin nisch och känns som en basmodell idag.
Har funderat i samma banor på sistone! Intressant när Tudor håller sig mer till sin egen identitet än när de rider för mycket på storebrors… De behöver fortsätta våga mer den vägen imho!

Tråkigt att det endast är Tudor boutiqes som säljer den blåa kronografen. Någon som varit över i Danmark och hört ifall det är långa kötider etc?

Tråkigt att det endast är Tudor boutiqes som säljer den blåa kronografen. Någon som varit över i Danmark och hört ifall det är långa kötider etc?
Med tanke på att den släpptes häromdagen tror jag inte det är någon som har koll på tilldelningen. Ring och hör med köpenhamn.
Men tror inte du hittar någon kommande halvåret för att vara krass.

Jag har noterat att det är väldigt sällan man ser nåt om "nya" Black Bay med jubilee? Varken på köp/sälj eller annan plats. Varför då? Är den inte lika uppskattad som gamla?

Personligen så är just en BB36 på jubilee med blå tavla typ den vackraste BB man kan tänka sig. Om man bara kunde fått ett datumfönster också så vore den ju en ren datejust killer.

Jag har noterat att det är väldigt sällan man ser nåt om "nya" Black Bay med jubilee? Varken på köp/sälj eller annan plats. Varför då? Är den inte lika uppskattad som gamla?

Personligen så är just en BB36 på jubilee med blå tavla typ den vackraste BB man kan tänka sig. Om man bara kunde fått ett datumfönster också så vore den ju en ren datejust killer.

Blå BB36 är snygg och med jubileelänk och T-fit väldigt bekväm.

Jag tror det beror på priset. Den kostar lika mycket som en BB54 och är betydligt dyrare än en Ranger.

Min gamla som nu är såld.

image.jpg

Tillbaka
Topp