• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TT
IMG_7303.jpeg
 
Skjønner. Kanskje vi skulle lære oss å operere en Bernina, slik at vi kan lage egne velcrostraps fra standard 3. parts straps?

Not kidding.


B325_Atelier.jpg
Haha lika bra att säga upp sig och gå all in på det här.

Såg att Erikas har LE titanium för "bara" 6,5 😅
Screenshot_20240905_200022_Firefox.jpg

Screenshot_20240905_200139_Firefox.jpg
Fy fan känns som något Producer Michael skulle tycka var coolt 😂
Sen har jag testat ett Erikas M.N som jag trodde var titan men det visade sig vara stål.
 
Senast ändrad:
Spørsmål: Hvilke aftermarket/leverandører tilbyr 22mm reimer med velcro (borrelås) finnes det - som passer FXD? Takknemlig for konkrete tips. :)

Jag undrar samma men också att det ska vara titan i de spännen som sitter på bandet.

- ej titan-spänne

- har för mig att i alla fall en av färgerna (tror det är blått och/eller svart) ska ha titan-spänne (kommer knappt se att det inte är titan). Skicka ett mail och fråga
 
Jag plockade ut en BB58 våren 2020 från Rob Engström.
De senaste månaderna har den börjat dra sig rejält, c:a 15s/dag.
Vet inte riktigt hur det började, men känns som det var ”över en natt”, men den hade nog legat oanvänd i ett par veckor först.

Är det ett solklart garantifall, eller ska jag räkna med att få betala service själv?

Och nu till det jag verkligen funderar över:

Hur tar ni era klockor till AD för service?
A. Servicelåda/påse med en annan klocka på armen (jag har bara en TAG Heuer-låda)
B. Dubbelpipigt, så man slipper gå naken därifrån
C. Köper något nytt på plats, så man slipper gå naken därifrån
D. Går naken därifrån

Och när jag ändå är inne på idiotfrågor:
- Om man vill åberopa garanti, ska man sätta på originalarmbandet (i mitt fall läder), eller går det bra med vad som helst. (Just nu har jag originallänken på, som jag köpte vid samma tillfälle.)
Jag hade samma problem med min bb58 men lämnade in den. Allt gick på garantin och fick tillbaka den efter 2 veckor. Nu går den typ +1 sec/dag efter en veckas användning 🥂
 
Tillbaka
Topp