• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kamrern

Basic
2-Faktor
En bild till! Blir lätt så på nya ”leksaker”.
IMG_3367.jpeg
 

rambo_amadeus

Guld
2-Faktor
Kan inte mer än instämma.
Sa till en klockkompis häromsistens, att nu får det vara bra. Jag börjar bli nöjd, ska nog inte köpa något mer.

Han började asgarva och svarade "Famous last words!"

Men det har bara kommit in två till sedan dess 😂
Det är tråkigt att vara nöjd. Sedan jag kände mig nöjd så har jag även fått en dipp i samlandet :( själva jakten på perfekta samlingen är det roligaste med hobbyn :)
 

ironcastle

Diamant
2-Faktor
Det är tråkigt att vara nöjd. Sedan jag kände mig nöjd så har jag även fått en dipp i samlandet :( själva jakten på perfekta samlingen är det roligaste med hobbyn :)
Visst är det så. Men jag inser sakta att jag nog ändå mest intalar mig att jag är nöjd... 😇
För tjusningen och längtan efter nästa klocka på väg hem är kraftigt beroendeframkallande, det är bara att tugga i sig.
Det gäller bara att lyckas rida på nöjdhetsvågen så länge det går, innan man blir avkastad. 😄

Perfekta samlingen har jag aldrig jagat, jag ställer in siktet på det som för stunden fångar mitt intresse. Men det leder också till att det ofta dyker upp nåt på radarn igen 😂
 

Cosmo

Guld
2-Faktor
Visst är det så. Men jag inser sakta att jag nog ändå mest intalar mig att jag är nöjd... 😇
För tjusningen och längtan efter nästa klocka på väg hem är kraftigt beroendeframkallande, det är bara att tugga i sig.
Det gäller bara att lyckas rida på nöjdhetsvågen så länge det går, innan man blir avkastad. 😄

Perfekta samlingen har jag aldrig jagat, jag ställer in siktet på det som för stunden fångar mitt intresse. Men det leder också till att det ofta dyker upp nåt på radarn igen 😂
Jag resonerar på liknande sätt.
Har ingen ambition att bygga något utan har snarare fått insikt med erfarenhet att likt ett Robinson öråd så sitter ingen säker.
Jag kör på det som lockar i nuläget.
För mig är det ett intresse som är känslostyrt och där logik lyser med sin frånvaro.
Vilket är befriande i en annars strukturerad tillvaro.
Ena stunden går jag all-in på titan och sen brukar det dyka upp något nytt på radarn ☺️
1725088067413.jpeg
 
Senast ändrad:

Limeee

Diamant
Friends Of KS
2-Faktor
Det är tråkigt att vara nöjd. Sedan jag kände mig nöjd så har jag även fått en dipp i samlandet :( själva jakten på perfekta samlingen är det roligaste med hobbyn :)

Visst är det så. Men jag inser sakta att jag nog ändå mest intalar mig att jag är nöjd... 😇
För tjusningen och längtan efter nästa klocka på väg hem är kraftigt beroendeframkallande, det är bara att tugga i sig.
Det gäller bara att lyckas rida på nöjdhetsvågen så länge det går, innan man blir avkastad. 😄

Perfekta samlingen har jag aldrig jagat, jag ställer in siktet på det som för stunden fångar mitt intresse. Men det leder också till att det ofta dyker upp nåt på radarn igen 😂

Jag resonerar på liknande sätt.
Har ingen ambition att bygga något utan har snarare fått insikt med erfarenhet att likt ett Robinson öråd så sitter ingen säker.
Jag kör på det som lockar i nuläget.
För mig är det ett intresse som är totalt känslostyrt och där logik ej existerar.
Vilket är befriande i en annars strukturerad tillvaro.
Ena stunden går jag all-in på titan och sen brukar det dyka upp något nytt på radarn ☺️
1725088067413.jpeg
Nöjd blir man väl aldrig, det är bara nåt man intalar sig själv! Men hoppas få uppleva den dagen då jag är nöjd och inte jagar något nytt överhuvudtaget (men lär väl aldrig hända)😂
 

ironcastle

Diamant
2-Faktor
Nöjd blir man väl aldrig, det är bara nåt man intalar sig själv! Men hoppas få uppleva den dagen då jag är nöjd och inte jagar något nytt överhuvudtaget (men lär väl aldrig hända)😂
Nä, det fina med att ha någon ännu mer onöjd framför sig är att det tenderar att ramla alla möjliga fina ur man velat prova framför fötterna på en. 😂 Så kör fortsatt hårt! 😙
 

Rootbjörn

Silver
2-Faktor
Någon som vet om det är samma halv länk till nya bb gmt som BB pro?

Kanske någon som sitter på en halv länk?
 
Senast ändrad:

Ursinnes

Basic
2-Faktor
När jag hade min BB58 så fattade jag aldrig hur man kunde föredra fyrkantiga index istället för runda. Men jäklar vad fel jag hade, fyrkantiga index är ju the shit.
IMG_7641.jpeg
 
Topp