Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är så jäkla bra ute i solljus. Måste skaffa en snart igen!![]()
Så fort den kommer ut i dagsljus blir det som en helt ny klocka!
Tycker jag verkligen! Och jag har börjat sukta efter en 16710 med SEL och lugghål..Den är så jäkla bra ute i solljus. Måste skaffa en snart igen!
Förståeligt. Bästa klockan! Min kommer behöva säljas inför oktober sen förmodligen.Tycker jag verkligen! Och jag har börjat sukta efter en 16710 med SEL och lugghål..![]()
Förståeligt. Bästa klockan! Min kommer behöva säljas inför oktober sen förmodligen.![]()
Man måste ju hinna testa så mycket som möjligt innan bostadsköp. I oktober släpps några lägenheter jag är sugen på. Vi kan ju höras!Haha, du är inte nådig på att flippa! Vad är det du har på g?
Lutar åt ett köp framåt sensommaren/början av hösten, så vi kan ju höras =)
Jag har en 9411/0 från -76 med blå tavla. Väldigt nöjd med den. När jag jämför tavlan med andra blåa flingor här på KS framstår min som klart mindre blå. Hjälper heller inte till med att insertet är svart/grå (vilket i sig är grymt, fast kanske än mer grymt i kombination med en svart tavla)....Om man letar efter en sub med målade index och blå tavla/ insert
Är det 76100 man ska gå efter då?
Jag har en 9411/0 från -76 med blå tavla. Väldigt nöjd med den. När jag jämför tavlan med andra blåa flingor här på KS framstår min som klart mindre blå. Hjälper heller inte till med att insertet är svart/grå (vilket i sig är grymt, fast kanske än mer grymt i kombination med en svart tavla)....
Letar efter nytt men det kostar ju huggorm om man skall köpa från samma årtal.
Som referens en bild tillsammans med min 16710 för att se skillnaderna i nyans.
![]()
Tack! Det är min uppfattning också om vintage. Med ett insert i mer blå/grå blir det dock ännu bättre. Kul att leta efter nytt men ansträngande med prislapparna på insert för närvarandeMm den är riktigt fin! Tycker nästan om din nyans av blå mer än de riktigt starkt blåa
Blir lite mer vintage stil över det hela![]()
Vad var det jag saDen är så jäkla bra ute i solljus. Måste skaffa en snart igen!
Bra sammanfattat! Tror dock fortfarande att den är Photoshopad. Det är något konstigt med natot vid bandhornet på höger sida. Kan ha fel men helst inte så klart.Ser att det kommit info i alla andra trådar förutom Officiella Tudor Tråden vilket känns knas. Uppdaterar därför med det nu dygnet gamla ryktet kring att Tudor lanserar Black Bay Bronze på Basel 16/3.
Enligt info på läckta bilden så har Tudor tagit steget till en bronsfärgad Black Bay, ökat storleken från 41mm till 43mm och utrustat klockan med deras Inhouse verk MT5601. Tydligt är också en 3-6-9 tavla samt ett Marine Nationale strap.
Flertal frågetecken finns om ryktet och bilden är the real deal; Är klockan verkligen i brons, moderskeppet Rolex gillar speciella legeringar som man själv ofta framställer så troligen är detta också något liknande och artikeln nämner någon form av brons-aluminium legering.
Kommer klockan på länk? Varför har de gjort den 43mm kan det betyda att de gjort klockan lägre på höjden? Innebär detta drag att samtliga modeller i Black Bay serien kommer uppdateras med nya MT5601 urverket?
Varför en 3-6-9 tavla, mig veterligen är det enbart Rolex som släppte ett gäng 3-6-9 submariners men inte Tudor? Varför har de tagit bort Rose loggan och ersatt med skölden?
Jag fullkomligen älskar denna tid på året med massa goa rykten - Nästa vecka kommer bli sjukt spännande!
![]()
Bra sammanfattat! Tror dock fortfarande att den är Photoshopad. Det är något konstigt med natot vid bandhornet på höger sida. Kan ha fel men helst inte så klart.![]()
79090 finns också i denna kombination. Jag har en själv. Den ser nästan svart ut på denna bild men den är ljuvligt blå. Grym klocka!Om man letar efter en sub med målade index och blå tavla/ insert
Är det 76100 man ska gå efter då?
79090 finns också i denna kombination. Jag har en själv. Den ser nästan svart ut på denna bild men den är ljuvligt blå. Grym klocka!
![]()
Där ser man
Ser verkligen ut som en bronz BB. Roligt också att det inte bara är det tråkiga natobandet som ingår utan någonting mer spännande.