Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har tyvärr inget expertutlåtande att komma med men wow vilken skönhet. Det är något speciellt med den där rosen och fonten på TudorBlivit erbjuden en tudor submariner 7928 i en bytesaffär. Klockan är från -67, och nyservad. Kommer med ett extra cal.390 som saknar tre delar samt några jewells. Erfarenheter av urverket, pålitligt osv? Är själv ganska dålig på att bedöma huruvida boetten är "överpolerad", så frågar vad experterna tycker. Inte ägt något som är såhär pass vintage innan därav behöver jag lite feedback. Tänker använda den till det mesta, förutom att bada då kanske med tanke på åldern.
Polerad är den och eventuellt lite fukt/solskadad?Blivit erbjuden en tudor submariner 7928 i en bytesaffär. Klockan är från -67, och nyservad. Kommer med ett extra cal.390 som saknar tre delar samt några jewells. Erfarenheter av urverket, pålitligt osv? Är själv ganska dålig på att bedöma huruvida boetten är "överpolerad", så frågar vad experterna tycker. Inte ägt något som är såhär pass vintage innan därav behöver jag lite feedback. Tänker använda den till det mesta, förutom att bada då kanske med tanke på åldern.
Trevlig TT på er
Skön komboFick tänka till viken dag det var idag.
Men trevlig onsdag
Dröm!Hämtade upp min BB54 efter bara 1 månads väntan Jag är väldigt nöjd.
Märks knappt att man har den på handleden
Svårt att säga riktigt med tanke på att du inte angivit pris men på en övergripande nivå så är det precis som @Fixxxer skriver; den är ju definitivt polerad tidigare och det ser också ut att ha varit någon "skada" på den. Personligen tycker jag att det inte är något alarmerande och att den ser väldigt charmig ut, speciellt för sin ålder. Lite rundade bandhorn och en mindre skada eller två på en klocka som är nästan 60 år gammal är ingen red flag för mig. Men som sagt, det kommer lite an på vilket bytespris du fått på den.Blivit erbjuden en tudor submariner 7928 i en bytesaffär. Klockan är från -67, och nyservad. Kommer med ett extra cal.390 som saknar tre delar samt några jewells. Erfarenheter av urverket, pålitligt osv? Är själv ganska dålig på att bedöma huruvida boetten är "överpolerad", så frågar vad experterna tycker. Inte ägt något som är såhär pass vintage innan därav behöver jag lite feedback. Tänker använda den till det mesta, förutom att bada då kanske med tanke på åldern.
En helt ny utomlands borde ju inte vara så mycket dyrare väl?Såg att Nymans preowned hade en BB58 Bronze för 45. Det måste väl vara rätt ok pris mtp att den säljs av en handlare.
Nypris verkar ligga på runt 54? Vet inte hur tillgängliga de är utomlands nuförtiden.En helt ny utomlands borde ju inte vara så mycket dyrare väl?
Har varit lite överallt senaste tiden och dom flesta tudorbutikerna verkar alltid ha den i lager!Nypris verkar ligga på runt 54? Vet inte hur tillgängliga de är utomlands nuförtiden.