• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens...

1000004997.jpg
Vad tycker du om tjockleken? Själv testade jag en svart häromdagen men är lite tveksam just pga det.. i övrigt är det ju en sjukt grym klocka!
1727532503354.jpeg

1727532526688.jpeg
 
Vad tycker du om tjockleken? Själv testade jag en svart häromdagen men är lite tveksam just pga det.. i övrigt är det ju en sjukt grym klocka!
1727532503354.jpeg

1727532526688.jpeg

Tjockleken tycker jag inte är farlig här men det är ju högst individuellt.
Jag har en rätt så platt handled också på drygt 18 cm så den sitter behagligt på min handled.
Hyfsat lätt viktmässigt också pga titanet vilket är en fördel.
Sen så spelar det ju in vad man är van vid att bära också sedan tidigare och jag har haft mycket Breitling och Oris Aquis av olika slag och då känns inte Pelagosen stor.
Visst är det en hyfsat mäktig pjäs och den syns och skäms inte för sig 😀
Länken och spännet är ju ruggigt bra förövrigt 👍.

1000005008.jpg
 
Gällande dålig strap till BB Ceramic.

Kan säga attefter att ha besökt Krons var det som ni trodde. De menade på att ett armband håller ungefär två år. Jag köpte min ca 1.8 år sen och är fortfarande inom konsumentköplagen så jag köper inte resonemanget alls. Vid normalt bruk enligt Tudors born to dare ska den ju fanimig hålla minst två år. Ska fundera om jag orkar ta striden.

Det roliga är att när jag besökte Nymans precis efter sa de att jag skulle reklamera den. Nymans ger fan alltid bra bemötande.
Har lämnat in bandet. Pratade med en annan på Krons som var ok med att testa skicka in det. Vi får se, lär ta tid iaf. Men bandet är oanvändbart ändå så det får bli vad det blir.

Uppdaterar när jag får mer info.
 
Fått upp ögonen för en Black Bay 54 på gummi. Söker något kul på gummiband och känns som att detta skulle kunna vara något för mig. Endast ägt en Tudor 925 som var ganska enkel att se vad eventuellt andrahandsvärde kan vara men tycker denna är lite svårare. Vad tror proffsen att en sådan kostar använd i fint skick och har vi någon på forumet som äger en?
Blev det någon BB54 på gummi? Har varit svårt sugen sen den kom. Förträngt det de senare månaderna men nu smög det sig på igen. Är den knepig att köpa i butik?
 
Blev det någon BB54 på gummi? Har varit svårt sugen sen den kom. Förträngt det de senare månaderna men nu smög det sig på igen. Är den knepig att köpa i butik?
Var förbi Krons i lördags, gillar urtavlan och storleken. Ingen har dock denna inne på gummi men alla har sagt att dem kan beställa åt mig. Dock fundersam kring om det är värt listpris när dem inte verkar omöjliga att få runt 35-38 beg…

Känner också att jag inte har någon stress då det är en klocka jag tänker mig över sommaren.
 
Var förbi Krons i lördags, gillar urtavlan och storleken. Ingen har dock denna inne på gummi men alla har sagt att dem kan beställa åt mig. Dock fundersam kring om det är värt listpris när dem inte verkar omöjliga att få runt 35-38 beg…
Det är väldigt få klockor som är värt listpris om man jämför med en fin beggad. Tudor Omega mfl tappar 20-30% bara man går ut genom dörren i stort sett.
 
Själv sitter jag och beställer hem straps för fullt till en blå FXD som jag inte ens fått än.... 😂

Än så länge har det blivit ett MN från Erikas Originals.

Sugen på ett Velcro också, har kikat lite på Monstraps samt Tactical Frog. Någon som har andra förslag? Garmins variant tycker jag känns lite trist

EDIT: Jag beställde detta band från Hawkrigger nu, borde passa den blå FXD:n riktigt bra. Uppdaterar med bilder när klocka och band kommit hexagon



IMG_5552-scaled-e1717144299764.jpeg
 
Senast ändrad:
Själv sitter jag och beställer hem straps för fullt till en blå FXD som jag inte ens fått än.... 😂

Än så länge har det blivit ett MN från Erikas Originals.

Sugen på ett Velcro också, har kikat lite på Monstraps samt Tactical Frog. Någon som har andra förslag? Garmins variant tycker jag känns lite trist

EDIT: Jag beställde detta band från Hawkrigger nu, borde passa den blå FXD:n riktigt bra. Uppdaterar med bilder när klocka och band kommit hexagon



IMG_5552-scaled-e1717144299764.jpeg

Jag har beställt 3st (grön, grå, khaki) single pass från Postalewatchstraps - Jag gillar stilen, de verkar omtyckta och ser ut att vara ett populärt alternativ till FXD bland annat.

IMG_9199.jpeg
 
Tillbaka
Topp