• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver proffshjälp här känner jag.
Är ohälsosamt sugen på en FXD trots att jag alltid vill ha länk när jag köper annars blir det inget.
Är total motsats till natoälskare i vanliga fall men i detta fallet så är det ju ruskigt bra eller rent av ultimat 🤔. Grymt casual och trevliga på lite kraftigare band typ velcro i mitt tycke.
Någon annan som har varit tveksam men nu ångrar tveksamheten och som kan putta mig över.... 🤔? 🙋
 
Då får jag posta här igen, efter typ 6 års frånvaro från Tudor 😄
Och i min värld så är det här det bästa alternativet att göra det med:

PSVbIfM.jpg


Tror jag behöver en blå med!
 
Behöver proffshjälp här känner jag.
Är ohälsosamt sugen på en FXD trots att jag alltid vill ha länk när jag köper annars blir det inget.
Är total motsats till natoälskare i vanliga fall men i detta fallet så är det ju ruskigt bra eller rent av ultimat 🤔. Grymt casual och trevliga på lite kraftigare band typ velcro i mitt tycke.
Någon annan som har varit tveksam men nu ångrar tveksamheten och som kan putta mig över.... 🤔? 🙋

Utmana dig! I förhållande till vad jag är van vid var FXD ett mkt vågat val för mig - Jag är glad att jag vågade slå till och uppleva den klockan - Den är grym! Sen är det väl så att smaket går i perioder så den kommer inte vara sista klockan man köper 😇 Cheers 🍻
D40F8E39-840D-481D-B2DA-044E2E7B0201.jpeg
 
Utmana dig! I förhållande till vad jag är van vid var FXD ett mkt vågat val för mig - Jag är glad att jag vågade slå till och uppleva den klockan - Den är grym! Sen är det väl så att smaket går i perioder så den kommer inte vara sista klockan man köper 😇 Cheers 🍻
D40F8E39-840D-481D-B2DA-044E2E7B0201.jpeg

Tackar för knuffen 👍. Ja det blir ju i och för sig inte första pjäsen som utmanar, hade t.ex Linde Werdelin Biformeter innan.
Lite speciell och den var helgrym, satt kanon.
Jag tror att jag vet vilket håll det här lutar åt...🤔😄🙋.
 
Behöver proffshjälp här känner jag.
Är ohälsosamt sugen på en FXD trots att jag alltid vill ha länk när jag köper annars blir det inget.
Är total motsats till natoälskare i vanliga fall men i detta fallet så är det ju ruskigt bra eller rent av ultimat 🤔. Grymt casual och trevliga på lite kraftigare band typ velcro i mitt tycke.
Någon annan som har varit tveksam men nu ångrar tveksamheten och som kan putta mig över.... 🤔? 🙋
Tudor-trådens veckomöte
IMG_1884.gif


@Lauda gör en insats
IMG_1885.gif
 
Behöver proffshjälp här känner jag.
Är ohälsosamt sugen på en FXD trots att jag alltid vill ha länk när jag köper annars blir det inget.
Är total motsats till natoälskare i vanliga fall men i detta fallet så är det ju ruskigt bra eller rent av ultimat 🤔. Grymt casual och trevliga på lite kraftigare band typ velcro i mitt tycke.
Någon annan som har varit tveksam men nu ångrar tveksamheten och som kan putta mig över.... 🤔? 🙋
Jag hade ingen tanke på en FXD, den var alldeles för stor, fasta lugs, titan och bara Nato nä det var inget för mig.
Men så blev jag tvungen att överge min BB58 och fick då en chans att byta den mot en FXD vilket jag gjorde.
Mina förväntningar var ganska låga när jag packade upp den (min inställning var att inget är bättre en 58an). Men den blåa färgen fångade mig direkt, jävlar vad snygg den var. Jag satte den på armen och klockan kändes stor men inte för stor. Som helhet kändes allt ändå bra och jag hade ingen annan klocka att bära så det var bara att rocka den.
Nu har jag ägt klockan i ett par veckor och burit den varje dag, vi är nu bästa polare! Är den stor, ja, gör det något, nej! Den har något speciellt och den blåa färgen… herre gud vad bra den är.

Jag räknade med att ha klockan en kortare period men den kommer att stanna.
Saknar jag att den inte har ett stålarmband? Jodå det gör jag, tills jag tittar ner på armen och ser hur jäkla bra helheten med orginal bandet är.

Det här är inte en ”vardagsklocka” för alla men för mig är den det.

IMG_7737.jpeg
 
Jag hade ingen tanke på en FXD, den var alldeles för stor, fasta lugs, titan och bara Nato nä det var inget för mig.
Men så blev jag tvungen att överge min BB58 och fick då en chans att byta den mot en FXD vilket jag gjorde.
Mina förväntningar var ganska låga när jag packade upp den (min inställning var att inget är bättre en 58an). Men den blåa färgen fångade mig direkt, jävlar vad snygg den var. Jag satte den på armen och klockan kändes stor men inte för stor. Som helhet kändes allt ändå bra och jag hade ingen annan klocka att bära så det var bara att rocka den.
Nu har jag ägt klockan i ett par veckor och burit den varje dag, vi är nu bästa polare! Är den stor, ja, gör det något, nej! Den har något speciellt och den blåa färgen… herre gud vad bra den är.

Jag räknade med att ha klockan en kortare period men den kommer att stanna.
Saknar jag att den inte har ett stålarmband? Jodå det gör jag, tills jag tittar ner på armen och ser hur jäkla bra helheten med orginal bandet är.

Det här är inte en ”vardagsklocka” för alla men för mig är den det.

IMG_7737.jpeg

Grymt, tackar för ännu en knuff i rätt riktning 👍😀.
Känner att suget är stort om man säger så och storleken passar mig utmärkt, har en handled på strax över 18 och ganska platt längst ner där jag bär pjäserna. Blå är det som gäller, har fastnat för den färgen redan och så blir det nog.
Det känns lite smått bestämt redan fast jag inte vet om det själv, har nämligen börjat kolla efter straps redan innan jag ens har klockan 🤔😅.
 
Grymt, tackar för ännu en knuff i rätt riktning 👍😀.
Känner att suget är stort om man säger så och storleken passar mig utmärkt, har en handled på strax över 18 och ganska platt längst ner där jag bär pjäserna. Blå är det som gäller, har fastnat för den färgen redan och så blir det nog.
Det känns lite smått bestämt redan fast jag inte vet om det själv, har nämligen börjat kolla efter straps redan innan jag ens har klockan 🤔😅.
Då ser jag framemot att du snart är en del av FXD gänget 😆.
 
Skulle det vara så att en annan länk lockar så är den inte alls dum, inte minst mot bakgrund av att den är dels generös inställningsmässigt, dels (förmodligen icke synligt) fjädrande.
Är alla Forstner-lämkar fjädrande? Jag skulle nog hellre ha Jubileet då.

Och det där med generösa inställningar, så har jag en steel reef länk i spännet. Mycket behagligt 🙂
 
Ja det ser jag själv fram emot....fast jag inte vet om det själv riktigt än 🤔😂.
Tackar dig och tråden för trevlig och grym inspiration, det hjälpte (stjälpte) nog känner jag 🙋🕺
En annan lite rolig sak är att jag tror att den 58a du äger (eller ägde om du sålt den) från början var min. Kanske är det universum som ger en liten hint 😂.
 
En annan lite rolig sak är att jag tror att den 58a du äger (eller ägde om du sålt den) från början var min. Kanske är det en universum som ger en liten hint 😂.

Ja världen är liten så att säga, den har ju @Birchgrove numera 🤔😅.
Tror dock att den stannar där något längre.
Helgrym klocka utan tvekan men suget efter blått blev förstort, tänkte först på en blå BB58 men har snöat in på Pelagos totalt nu 😵‍💫.
 
Tillbaka
Topp