Fantastiskt, ja man är väl ganska rutinerad så....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sen behöver du bara en Forstner Model O. Riktigt bra, rekommenderas.Då får jag posta här igen, efter typ 6 års frånvaro från Tudor
Och i min värld så är det här det bästa alternativet att göra det med:
Tror jag behöver en blå med!
Jag gillar ändå länken, nitarna till trots.Sen behöver du bara en Forstner Model O. Riktigt bra, rekommenderas.
Jag hade ingen tanke på en FXD, den var alldeles för stor, fasta lugs, titan och bara Nato nä det var inget för mig.Behöver proffshjälp här känner jag.
Är ohälsosamt sugen på en FXD trots att jag alltid vill ha länk när jag köper annars blir det inget.
Är total motsats till natoälskare i vanliga fall men i detta fallet så är det ju ruskigt bra eller rent av ultimat . Grymt casual och trevliga på lite kraftigare band typ velcro i mitt tycke.
Någon annan som har varit tveksam men nu ångrar tveksamheten och som kan putta mig över.... ?
Jag hade ingen tanke på en FXD, den var alldeles för stor, fasta lugs, titan och bara Nato nä det var inget för mig.
Men så blev jag tvungen att överge min BB58 och fick då en chans att byta den mot en FXD vilket jag gjorde.
Mina förväntningar var ganska låga när jag packade upp den (min inställning var att inget är bättre en 58an). Men den blåa färgen fångade mig direkt, jävlar vad snygg den var. Jag satte den på armen och klockan kändes stor men inte för stor. Som helhet kändes allt ändå bra och jag hade ingen annan klocka att bära så det var bara att rocka den.
Nu har jag ägt klockan i ett par veckor och burit den varje dag, vi är nu bästa polare! Är den stor, ja, gör det något, nej! Den har något speciellt och den blåa färgen… herre gud vad bra den är.
Jag räknade med att ha klockan en kortare period men den kommer att stanna.
Saknar jag att den inte har ett stålarmband? Jodå det gör jag, tills jag tittar ner på armen och ser hur jäkla bra helheten med orginal bandet är.
Det här är inte en ”vardagsklocka” för alla men för mig är den det.
Då ser jag framemot att du snart är en del av FXD gänget .Grymt, tackar för ännu en knuff i rätt riktning .
Känner att suget är stort om man säger så och storleken passar mig utmärkt, har en handled på strax över 18 och ganska platt längst ner där jag bär pjäserna. Blå är det som gäller, har fastnat för den färgen redan och så blir det nog.
Det känns lite smått bestämt redan fast jag inte vet om det själv, har nämligen börjat kolla efter straps redan innan jag ens har klockan .
Då ser jag framemot att du snart är en del av FXD gänget .
Skulle det vara så att en annan länk lockar så är den inte alls dum, inte minst mot bakgrund av att den är dels generös inställningsmässigt, dels (förmodligen icke synligt) fjädrande.Jag gillar ändå länken, nitarna till trots.
Tänkte köpa nått wristbuddys gummi dock
Är alla Forstner-lämkar fjädrande? Jag skulle nog hellre ha Jubileet då.Skulle det vara så att en annan länk lockar så är den inte alls dum, inte minst mot bakgrund av att den är dels generös inställningsmässigt, dels (förmodligen icke synligt) fjädrande.
Avseende jubilee vet jag inte. Fjädringen i Model O sitter i länkbiten närmast spännet på kl 12-sidan, så känns osäkert gällande jubileelösningen.Är alla Forstner-lämkar fjädrande? Jag skulle nog hellre ha Jubileet då.
Och det där med generösa inställningar, så har jag en steel reef länk i spännet. Mycket behagligt
Nån annan i tråden kanske vet, har sett ett par Jubilee. Men tror det var US-jubilee.Avseende jubilee vet jag inte. Fjädringen i Model O sitter i länkbiten närmast spännet på kl 12-sidan, så känns osäkert gällande jubileelösningen.
En annan lite rolig sak är att jag tror att den 58a du äger (eller ägde om du sålt den) från början var min. Kanske är det universum som ger en liten hint .Ja det ser jag själv fram emot....fast jag inte vet om det själv riktigt än .
Tackar dig och tråden för trevlig och grym inspiration, det hjälpte (stjälpte) nog känner jag
Den är nu min!En annan lite rolig sak är att jag tror att den 58a du äger (eller ägde om du sålt den) från början var min. Kanske är det universum som ger en liten hint .
En annan lite rolig sak är att jag tror att den 58a du äger (eller ägde om du sålt den) från början var min. Kanske är det en universum som ger en liten hint .
Haha shit vad kul. Det känns bra i mitt klockhjärta att den stannar inom KS familjen, då den alltid kommer att ha stor betydelse för mig.Den är nu min!
Den blåa 58an är snygg men enligt mig är FXD i en annan liga när det kommer till den blåa färgen.Ja världen är liten så att säga, den har ju @Birchgrove numera .
Tror dock att den stannar där något längre.
Helgrym klocka utan tvekan men suget efter blått blev förstort, tänkte först på en blå BB58 men har snöat in på Pelagos totalt nu .
Skönt faded bezelNytt in
Då får jag posta här igen, efter typ 6 års frånvaro från Tudor
Och i min värld så är det här det bästa alternativet att göra det med:
Tror jag behöver en blå med!
Säg hej till familjens nyförvärv, Tudor!
Jag matchade jycken med min kära BB58 blue
Eller hur. Blå sub är så underskattat. Vilket år är denna ifrån?Att jag är nöjd med denna är nog en underdrift! Att jag inte köpt en blå Sub tidigare
Denna är från 1992, så dryga 30 årEller hur. Blå sub är så underskattat. Vilket år är denna ifrån?