• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snyggt! Tog du med dig något hem?
Ja den + kaffet i magen fick följa med hem.
Jag åkte däremot ursprungligen dit för att köpa en BB36 S&G men väl på plats så föll valet på den röda istället 😄
Har dock funderat på den röda i lite drygt två år så det var väl dags nu :)
IMG_3341.jpeg

IMG_3343.jpeg
IMG_3342.jpeg
 
Är väldigt nära på att sälja min första klocka jag köpt. Varför är det så svårt? Jag kommer på så många argument till att sälja den; den får ingen armtid, den passar inte i samlingen, den är ersatt av en annan klocka med liknande egenskaper. Men ändå tar det emot. Är det pga historian man byggt upp? Någon som varit i liknande situation och har tips?
Tudor 4.jpg
 
Är väldigt nära på att sälja min första klocka jag köpt. Varför är det så svårt? Jag kommer på så många argument till att sälja den; den får ingen armtid, den passar inte i samlingen, den är ersatt av en annan klocka med liknande egenskaper. Men ändå tar det emot. Är det pga historian man byggt upp? Någon som varit i liknande situation och har tips?
Tudor 4.jpg
Kan ju se det som att man måste slita av plåstret fort.
Kan också se det som att du inte är redo/vill sälja den.
Jag tycker att om du inte är i behov av pengarna så kan du lika gärna hålla den ett tag till. Vill du bra sälja den för att köpa nytt säger jag vänta.
Många kör dock på ”en in en ut regeln”.
Jag tvivlar dock på hur hälsosamt det egentligen är att sälja saker för att mata ens köpberoende 🤷🏼‍♂️
 
Kan ju se det som att man måste slita av plåstret fort.
Kan också se det som att du inte är redo/vill sälja den.
Jag tycker att om du inte är i behov av pengarna så kan du lika gärna hålla den ett tag till. Vill du bra sälja den för att köpa nytt säger jag vänta.
Många kör dock på ”en in en ut regeln”.
Jag tvivlar dock på hur hälsosamt det egentligen är att sälja saker för att mata ens köpberoende 🤷🏼‍♂️
Tack för input. Är inte pengarna i sig det handlar om utan mer ett löfte till frun 😀 vad tror du om alternativet att gömma den i klocklådan ett år och hoppas att hon glömmer?

Skämt åsido, är nog bäst att dra av plåstret fort bara
 
Är väldigt nära på att sälja min första klocka jag köpt. Varför är det så svårt? Jag kommer på så många argument till att sälja den; den får ingen armtid, den passar inte i samlingen, den är ersatt av en annan klocka med liknande egenskaper. Men ändå tar det emot. Är det pga historian man byggt upp? Någon som varit i liknande situation och har tips?
Tudor 4.jpg
Har samma problem. En Omega Seamaster som jag inte använder alls och hade kunnat vara en bra input till klockbudgeten. Men lyckas inte få den såld. Går alltid runt och tror att jag kommer sakna den himla trots att jag seriöst inte burit den på 2 år.
 
Tillbaka
Topp