• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Trevlig torsdag Tudor vänner
IMG_5731.jpeg
 
Man blir ju bra sugen på dom där banden som FXD har.
Har själv en BB58 blå som jag isf ska ha det på. Vad finns för alternativ? Såg att Watchwear har liknande. Någon som testat?
Bomba gärna med bilder på BB58 med den bandtypen ifall någon har bilder.
hittade detta också om du är intresserad :) Dyrt men jag tror att jag ska testa ett själv faktiskt

 
Senast ändrad:
Man blir ju bra sugen på dom där banden som FXD har.
Har själv en BB58 blå som jag isf ska ha det på. Vad finns för alternativ? Såg att Watchwear har liknande. Någon som testat?
Bomba gärna med bilder på BB58 med den bandtypen ifall någon har bilder.

hittade detta också om du är intresserad :) Dyrt men jag tror att jag ska testa ett själv faktiskt

Finns billigare med bra kvalité (prisvärda) 😃
 
Inte varit så intresserad av BB Chrono men när jag ramlade förbi lite bilder på dem med gummi (vissa med endlink + gummi) kunde jag inte låta bli att börja känna köpsuget smyga sig på igen (efter att ha varit helt borta generellt sen innan sommaren). Trevlig fredag!
1728653063376.png
 
Inte varit så intresserad av BB Chrono men när jag ramlade förbi lite bilder på dem med gummi (vissa med endlink + gummi) kunde jag inte låta bli att börja känna köpsuget smyga sig på igen (efter att ha varit helt borta generellt sen innan sommaren). Trevlig fredag!

Har själv letat bilder på BB Chrono med gummi och endlinks men endast sett på Brave Beaters, men inte mer. Har du nån länk till vart det finns får du gärna posta 🙏
 
Detta är precis vad jag letat efter, är det beställning genom hans instagram?

Du får gärna lägga upp vad du tycker när du fått de :)

I fredags var det dags för en mycket spännande leverans. Mina single-pass canvas straps i grönt, khaki och grått från Postale var klara och låg hos ombudet för avhämtning 🚚

Så fort jag köpte min FXD började jag omgående att leta efter de bästa alternativ till band - efter bara lite scrollande på Instagram insåg jag ganska snabbt vad som gällde - många FXDs där ute sitter på canvas strap från Postale. Jag föll direkt för vad jag såg. Och The Watchfam var helt lyriska om Postales band - så det var no-brainer…

IMG_9952.jpeg


Banden är tillverkade av återvunna material (gamla postväskor, militärväskor, militära sovsäckar mm) ♻️

E1D9103C-4669-47D1-8B60-72072D165A01.jpeg


Banden är mjuka och följsamma direkt från dag 1, de upplevs solida och andas kvalité👌🏼

AD1B553A-453F-42F6-A9BA-4EDBD2DA6928.jpeg


Just det gråa fick jag info om att det är gjort av en gammal svensk militär sovsäck så det bandet har verkligen kommit hem igen 🇸🇪
4B592ED2-DB61-4640-AA28-CF9635A4D24E.jpeg


Nyansen på army-green är 100% lyckad enligt mig och blev precis som jag ville ha den 🪖
B11C7EB0-6738-406D-800F-AF31027CE083.jpeg
5918D7DF-FDE0-4346-B998-ACCC103CED3C.jpeg
IMG_0068.jpeg


På baksidan finner man Postales stamp-signatur och den finska flaggan vilket är en fin detalj 🇫🇮
2EAA4514-F0D4-421C-AD27-E2FD4A350A84.jpeg


Det är matt finish på hårdvaran som matchar ganska bra med boetten. Spännet är graverat med ett ”P” för Postale.
IMG_0202.jpeg


Bandet i khaki har jag inte hunnit använda än så inga bilder att dela just nu. Jag är mycket nöjd med mitt val av band till min FXD. Jag tycker att stilen och kvalitén passar min FXD utmärkt. Kommunikation med Sampo på Postale var exemplarisk. Hann höll mig uppdaterad under hela processen och under tiden hade vi ett mycket trevligt ”klocksnack” - Rekommenderas 🙂
6D052243-6691-4225-85BD-66974F046585.jpeg
 
Tillbaka
Topp