Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den ser så sjukt ”toolig” ut. Jag bara älskar det. Färgen på lumen känns helrätt för modellen tycker jag.Nya i ett skyltfönster i Köln
Vilken tänker du på?Har de svenska butikerna fått in den nya Tudor modellen än?
FXD GMT är väl inte en boutique edition?Vilken tänker du på?
Chrono Blue = boutique edition
FXD GMT = boutique edition
Finns ingen boutique i Sverige, bara en shop-in-shop
Trodde inte GMT var Boutique. Kan inte se ngt på deras hemsida om det heller. Men kanske inte kollat tillräckligt noga.Vilken tänker du på?
FXD GMT. Är ganska säker på att det inte är en boutique edition. Får ta en sväng förbi Bergströms och kolla upp det under veckanVilken tänker du på?
De hänvisar till att det enbart går att köpa vid officiella Tudor återförsäljare
Trodde inte GMT var Boutique. Kan inte se ngt på deras hemsida om det heller. Men kanske inte kollat tillräckligt noga.
FXD GMT. Är ganska säker på att det inte är en boutique edition. Får ta en sväng förbi Bergströms och kolla upp det under veckan
Lite sugen på bandet, är det från finska tillverkan? Vad landade du på per band ish om man får fråga?
Lite sugen på bandet, är det från finska tillverkan? Vad landade du på per band ish om man får fråga?
Nej, bara den blåa chrono som är boutiqueVilken tänker du på?
Trodde inte GMT var Boutique. Kan inte se ngt på deras hemsida om det heller. Men kanske inte kollat tillräckligt noga.
FXD GMT. Är ganska säker på att det inte är en boutique edition. Får ta en sväng förbi Bergströms och kolla upp det under veckan
Finns på krons sida så ikke bootik.
Nej, bara den blåa chrono som är boutique
Skönt att höra Jag är bra sugen men då måste något annat lämna förstIngen anledning till chock och förvåning längre, @TotteH. Jag har kommit på bättre tankar.
Hur skulle du säga att det bandet är jämfört med Erikas? Det är ju ganska mycket billigareIngen anledning till chock och förvåning längre, @TotteH. Jag har kommit på bättre tankar.
Oavsett priset så skulle jag säga att materialet känns bättre och mer gediget. Det är både mjukare och mer elastiskt. Visserligen involverar Erika’s mer av ett hantverk då det är fler delar som ska sås och monteras, men enkelheten hos NDC och minimeringen av hårdvaran är mer betydelsefullt för mig. Den enda egentliga fördelen jag kan se med Erika’s är hennes överlägsna utbud av färgkombinationer.Hur skulle du säga att det bandet är jämfört med Erikas? Det är ju ganska mycket billigare
Intressant, tack för svaret! Värt att fundera på, hade inte sett det bandet tidigare.Oavsett priset så skulle jag säga att materialet känns bättre och mer gediget. Det är både mjukare och mer elastiskt. Visserligen involverar Erika’s mer av ett hantverk då det är fler delar som ska sås och monteras, men enkelheten hos NDC och minimeringen av hårdvaran är mer betydelsefullt för mig. Den enda egentliga fördelen jag kan se med Erika’s är hennes överlägsna utbud av färgkombinationer.
Jag har gjort det single-pass genom att skära bort undre lagret och dubbelvika vid krokhållaren.
Det är inte jättestor skillnad i elasticiteten, men tvivelsutan märkbart vid direkt jämförelse. Tveklöst bekvämare också.Intressant, tack för svaret! Värt att fundera på, hade inte sett det bandet tidigare.
Jag tycker iofs att det är bra att Erika´s band är så pass styvt, det känns säkrare på något sätt. Jag har andra band som är mer elastiska där det inte är några större problem att dra det över handleden utan att behöva öppna spännet ens. Men helt enig i att minimering av hårdvaran är ett stort plus/prio.
Molto beneEn lätt modd av gummit för att passa med ändlänkarna till BB58:an
Blev rätt schysst faktiskt .
Grym kombination. Är det skruvade spännen på Postale?