• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny strap til FXD-ene. Legg merke til at velcro er fargetilpasset.

IMG_4943.jpeg

IMG_4945.jpeg

IMG_4947.jpeg

IMG_4948.jpeg

IMG_4949.jpeg
Bajs!! De shippar inte till Schweden....

Note to self: ha alltid ett Nato i bilen!!!

Under gårdagens middag noterade jag att mitt väl använda gummi hade spruckit. Inte hemma i helgen och kan tyvärr inte komma på en bra ursäkt för att åka hem (tar bara 1 timme) för att få tag på ett band…

IMG_2374.jpeg

Gudars skymning. Jag satt och läste igenom dessa nya regler, med min BB58 på handleden. Hejdå icke-EU mikromärken. Det här är ju som att vi begår Brexit från resten av världen.

IMG_0021.jpeg

Samma här, det är ju helt sjukt

”This safety net function means that EU consumers are always protected against dangerous products, be it now or in the future.”
Svårt att se klockarmband som en farlig produkt

”This safety net function means that EU consumers are always protected against dangerous products, be it now or in the future.”
Svårt att se klockarmband som en farlig produkt
Farligt för frihandel möjligtvis 🤬

Borde även innebära slutet för typ AliX och Temu mfl i EU rimligen.

Nu tar jag och FXD ett glas bubbel hur som. Gräsänkling så det gäller att passa på 🍾🍾

IMG_2870.jpeg

Au contraire, mon ami. Kjøper man ett "klockarmband", så er løpet kjørt - da kjøper man mange, mange slike i årene etterpå. Godt alt med klokker kommer med en advarsel... ;)
Okej. Farligt för:
  • ens egen likviditet
  • ens egen säkerhet när frugan får reda på vart alla pengar går
  • andras ekonomiska situation när även de börjar storhandla
  • textilindustrin då bristen på textil börjar noteras pga av hög efterfrågan på klockarmband

Okej. Farligt för:
  • ens egen likviditet
  • ens egen säkerhet när frugan får reda på vart alla pengar går
  • andras ekonomiska situation när även de börjar storhandla
  • textilindustrin då bristen på textil börjar noteras pga av hög efterfrågan på klockarmband
Borde även finnas varningstext på loevhagens foton, det var de som gjorde att jag sitter här med en FXD nu 🙄😏😅

De senaste 58orna med länk dvs brons och guld har väl T-fit? Så det vore absolut konstigt om de tog bort det på ev nästkommande 58or 🙃

T-Fit kommer IKKE til BB58 i nåværende form. Det finnes ikke empiri på at slikt skal skje. Tudor oppgraderer ikke KUN lenken. De kommer kanskje til å slippe en ny version av BB58 med nytt urverk (og nye farger og dimensjoner; tynnere) og lenke, men ikke kun lenke. Så for de som vil ha T-Fit på sin BB58, må kjøpe en Ranger og/eller en lenke fra Ranger. Fungerer 100%.

Senast ändrad:
Gudars skymning. Jag satt och läste igenom dessa nya regler, med min BB58 på handleden. Hejdå icke-EU mikromärken. Det här är ju som att vi begår Brexit från resten av världen.

IMG_0021.jpeg
Tanken i sig bakom lagen är inte dålig. Om man tänker bortom mikromärken och mindre kundgrupper så är det väl bra att ex. leksaker och andra saker som säljs till barn kvalitetskontrolleras innan de når EU's inre marknad.
Sedan i just detta fallet slår det dessvärre helt fel. Sedan är det väl snarare så att det råder en osäkerhet om vad som gäller varav många mindre företag valt att pausa till den blir tydligare. Tror inte att det på sikt kommer slå så hårt, företag som är intresserade av att sälja till kunder inom EU kommer att lösa detta.

Så kan det kanske vara! Jag skickade faktiskt upp den här i forumet som min första Tudor-torsdagbild för ett par veckor sen men är för dålig för att lyckas länka till det inlägget, så här kommer den igen 😊

1000022345.jpg
Skulle du få för dig att avyttra den där nån dag så prova gärna att dra ett meddelande till mig. Har jag pengar på fickan vid tillfället så vet man inte vad som kan hända. :cool:
Är ju en fantastisk GADA.

T-Fit kommer IKKE til BB58 i nåværende form. Det finnes ikke empiri på at slikt skal skje. Tudor oppgraderer ikke KUN lenken. De kommer kanskje til å slippe en ny version av BB58 med nytt urverk (og nye farger og dimensjoner; tynnere) og lenke, men ikke kun lenke. Så for de som vil ha T-Fit på sin BB58, må kjøpe en Ranger og/eller en lenke fra Ranger. Fungerer 100%.
Jag tror inte heller T-fit kommer till nuvarande BB58 ”originalen” dvs svarta och blåa. De verkar endast inkludera det i nysläpp. Det är möjligen om Tudor släpper en ny version av BB58.

• Like
Reactions: 308
Tanken i sig bakom lagen är inte dålig. Om man tänker bortom mikromärken och mindre kundgrupper så är det väl bra att ex. leksaker och andra saker som säljs till barn kvalitetskontrolleras innan de når EU's inre marknad.
Sedan i just detta fallet slår det dessvärre helt fel. Sedan är det väl snarare så att det råder en osäkerhet om vad som gäller varav många mindre företag valt att pausa till den blir tydligare. Tror inte att det på sikt kommer slå så hårt, företag som är intresserade av att sälja till kunder inom EU kommer att lösa detta.
Absolut, tror dock de flesta inom EU redan har denna typ av regler, men visst är det bra att uppdatera.
Borde dock finns viss flex och omsättningskrav för att omfattas.

Tillbaka
Topp