Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte min bild, men tror att det är en Black Bay 39 (eller 36), nyare modellen, med champagnetavla. Riktigt fin!Vad heter den här? Jävulen vad fin.
Snyggt foto, ser ut som en reklambild!
Snyggt!Ok hörni…..
Här kommer lite bilder på min BB GMT ”Nighfall”, före detta pepsiTycker det blev skitsnyggt faktiskt
Nu får den sitta på länk ett tag men jag har beställt ett grönt band med röd rand ”a la FXD” som ska testas när det kommer in från UK i nästa vecka.
Vad tycker ni?
![]()
![]()
![]()
![]()
Hojta till om du plötsligt får för dig att en skarp Seadweller 16600 är mer intressant än en YMFick tillbaka denna vintage Snowflake från stor service och lite diverse fix. Fixat repan i glaset, stor service och trycktestad med godkänt resultat.
Rätt fantastisk att klockan är från 1969 med endast två ägare och opolerad, boettens kanter är så skarpa så man kan skära sig på dem. Ska troligen få lämna framöver då jag har siktet inställt på en Rolex Yacht-Master i stål och guld. Har även en BB54, som dock aldrig kommer få lämna.
![]()
![]()
Ja, helt klart en av de bättre!Riktigt fin!
Tack!Snyggt!
Kanske tvåa på bollen men hur går man tillväga för att byta?
Definitivt! Den gör sig riktigt bra på 5-länksarmbandet också.Ja, helt klart en av de bättre!
Tjena, den är såld. Gick direkt. Hör möjligen av mig framöverHojta till om du plötsligt får för dig att en skarp Seadweller 16600 är mer intressant än en YM![]()
Den där är riktigt tjusig! Kan förövrigt verkligen relatera till dagens stress-känsla. För egen del hemma med förkyld/febrig tvååring, som inte vill gå ut men inte heller vara inne, samtidigt som högarna på jobbet växerÄven om klockan är kväll är det fortfarande Tudor-torsdag. Vilken jävla dag! Stress non stop! Först jobbet, sen stängde fritids 16:00 idag, hem och dra igång en brasa, packa grabbens hockeytrunk och dotterns gymnastikväska, laga mat och utfodra dem. Droppa dottern på gymnastik 17:15, åka två mil för att droppa grabben på hockey 17:30, hämta dottern 18:30, hämta grabben 19:00, hem och ner i tvättstugan med allt vad det innebär, få kidsen i säng och sen röja huset för hemstäd som kommer imorrn!
Otroligt tacksam för att jag har den fru jag har som hjälper till med livspusslet i vanliga fall. Lite ”otur” att hon är iväg på en 2-dagars utbildning bara. Beundrar de som är ensamstående och roddar det här pusslet jämnt. Hade jag varit det hade jag fått en stroke. Blir nog lättsövd ikväll
![]()
FXD-GMT idag, trevlig fredag!![]()
![]()
Jodå den känns bra, tycker den är lite bättre till vardags än en vanlig FXD då den har datum. I övrigt gillar jag att det är en GMT och lite färg på klockan. Hade hellre fått vara helvita index men det är inte hela världenHur känns den efter några veckor?![]()