• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lite lumeshot
IMG_7799.jpeg
på P 39:an

Så kan det vara, vet bara att jag nyligen reagerade på att den svart och vanliga men diffade i pris vilket kändes lite konstigt.
Sen är frågan om begagnat marknaden kommer följa med i prisökningen eller om den ligger kvar på tidigare priser, även om dessa fluktuerat på just FXD.
Tror inte beggat-marknaden hänger med. I denna gråzon så handlar det om balansen mellan säljare och köpare medan hos AD så är det en part som bestämmer priset…

Har en 79220N och tänker mig att det skulle vara härligt att pröva klockan med ett jubilee. Vilket passar och vilket skulle ni rekommendera?

Men ringen är ju helt meningslös och oanvändbar utan GMT-visaren :oops:
Alla mina klockor används för att titta på… för att de är snygga, till exempel min IWC Flieger Chrono och min TAG Monaco har jag alltid krongrafen påslagen för att jag gillar att sekundvisaren går framåt.
Två exempel på att för mig är design det är viktiga, inte funktion.

Ha en Zeiko GMT men använder aldrig GMT funktionen.
När jag är ute och reser i olika tidszoner brukar jag ha två stycken små IWC, en på varje handled. Varför just IWC beror på att det var så det blev på åttiotalet då dessa var billiga och vanan har hängt kvar.
Det coola med dessa mindre äldre IWC är att ingen ser att det är fina klockor.
I europa brukar jag ha med mig en Zeiko Turtle och en MarineMaster 300.
Varför? Kul med omväxling!

Tillbaka
Topp