• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är det klart när den nya släpps? Och är det någon som vet produktionstiden för den svarta? Det blev en väldigt kort run av den.

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: m_s
Är det klart när den nya släpps? Och är det någon som vet produktionstiden för den svarta? Det blev en väldigt kort run av den.
Juni/Juli hörde jag för nya. Den gamla ska enligt uppgift från olika AD internationellt ha slutat tillverkas. Mao är man ägare till en sällsynt raritet i Rolex/Tudor-sammanhang med så kort produktionstid! :)

Vet inte om det diskuterats men proportionerna är ju helt skeva på den här.
Bred mellan kl 9-3 och för smal länk
image.jpg

Hur ställer ni er i förhållande till första generationens black bay vs nya generationens black bay? Är det någon som kommer att uppgradera?

Jag håller generation ett väldigt mycket högre än nya Black Bay, detta trots in--house verk. Nya länken gör det inte för mig, sedan tycker jag att det är väldigt tråkigt att rosloggan försvinner & ersätts av skölden. Proportionerna blir dessutom annorlunda.

Hur ställer ni er i förhållande till första generationens black bay vs nya generationens black bay? Är det någon som kommer att uppgradera?

Jag håller generation ett väldigt mycket högre än nya Black Bay, detta trots in--house verk. Nya länken gör det inte för mig, sedan tycker jag att det är väldigt tråkigt att rosloggan försvinner & ersätts av skölden. Proportionerna blir dessutom annorlunda.

Håller helt med dig och inte pga att jag äger en gen 1. Jag gillar även texten "rotor self winding" som böjs på tavlan. Nya är tristare.

Kan bara hålla med. Enda detaljen jag gillar på nya är kronan (samma som på Heritage Ranger) med en graverad ros. Men tavlan och länken är tyvärr ett klart minus.

Kan bara hålla med. Enda detaljen jag gillar på nya är kronan (samma som på Heritage Ranger) med en graverad ros. Men tavlan och länken är tyvärr ett klart minus.
Det ska bli intressant att se vad som händer med första generationens Black Bay om något år framöver, speciellt den svarta som blev otroligt populär & med vad som får anses som en kort produktionstid.

Det ska bli intressant att se vad som händer med första generationens Black Bay om något år framöver, speciellt den svarta som blev otroligt populär & med vad som får anses som en kort produktionstid.

Börjat bli sugen på en svart... Men har en röd, som jag verkligen inte vill sälja. Är man konstig om man har bägge?? :D

Är ju framförallt rosen som är uselt att de tog bort samt texten. Annars hade jag nog gillat nya.

Börjat bli sugen på en svart... Men har en röd, som jag verkligen inte vill sälja. Är man konstig om man har bägge?? :D
Nej, verkligen inte... Den svarta har växt på mig i alla fall, den saken är säker. Otroligt tuff på nato dessutom. Jag har tidigare rullat som OWG med 116610LN, då har en Tudor Black Bay känts överflödig, väldigt snarlika klockor i vad som upplevs som samma storlek. Nu rullar jag fortfarande på med sub, 14060M & för min del skulle en Black Bay kunna komplettera väldigt bra.

Är ju framförallt rosen som är uselt att de tog bort samt texten. Annars hade jag nog gillat nya.
Gillar du det den fejknitade länken? Där tog det tyvärr tvärstopp för min del. Jag gillar hela heritage-linjen, med inspiration från sina föregångare, men det går till en viss gräns. Den gränsen trampades över just där, tyvärr. Det fyller ingen funktion, alls.

Gillar du det den fejknitade länken? Där tog det tyvärr tvärstopp för min del. Jag gillar hela heritage-linjen, med inspiration från sina föregångare, men det går till en viss gräns. Den gränsen trampades över just där, tyvärr. Det fyller ingen funktion, alls.
Hmm fejknitad, har missat en springande punkt här känner jag :D trodde den var äkta och verkar skickligt ha undgått om folk diskuterat detta...

Tillbaka
Topp