• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har också en "tvåraders", keeper for life :)
Grattis!
Hörde jag "tvåraders" :D

IMG_0808.JPG

Sådär, efter många års suktande, lurkande på forum och en del sparande blev det äntligen dags att köpa en "riktig" klocka. Jag har velat mellan Speedmaster pro och en svart Black Bay. När jag hörde att black bayen skulle uppgraderas och då jag gillade den nuvarande mer bestämde jag mig att det fick bli en BB. När jag ändå var i huvudstaden förra helgen passade jag på att köra en runda bland urmakarna. Valet föll till slut på Nymans som gav bra service och ett pris som jag kände mig nöjd med. En minst sagt härlig känsla att komma ut från butiken med en påse i handen:happyhappy:

20160407_123005_001.jpg

20160407_123005_001.jpg
Sådär, efter många års suktande, lurkande på forum och en del sparande blev det äntligen dags att köpa en "riktig" klocka. Jag har velat mellan Speedmaster pro och en svart Black Bay. När jag hörde att black bayen skulle uppgraderas och då jag gillade den nuvarande mer bestämde jag mig att det fick bli en BB. När jag ändå var i huvudstaden förra helgen passade jag på att köra en runda bland urmakarna. Valet föll till slut på Nymans som gav bra service och ett pris som jag kände mig nöjd med. En minst sagt härlig känsla att komma ut från butiken med en påse i handen:happyhappy:
Gratulerar. Snyggt val

20160407_123005_001.jpg
Extremt bra val! Har själv en sådan och är grymt nöjd :) I mitt tycke många strån vassare än Speedmaster pro!

Och en bild på min:

20160304_074710.jpg

20160407_123005_001.jpg
Riktigt fin! En klocka som bara kommer att bli snyggare och snyggare med åren...!

Jag hade en Tudor Chrono 79270. Var grymt nöjd med den. Om du gillar modellen tycker jag du skall leta efter en bigblock istället. (79160, 79170, 79180) Det är samma modell fast fetare.

Här är bilder på min gamla.

Suget på Tudor chrono har blivit starkare igen. Framförallt 79270 är fin, men även vissa 79280 och 79260.
Hur upplevs storleken på dom jänfört med en Rolex 16710, 16610? Lite större antar jag? Vill inte ha en för fet klocka.
Modellen med vridbar bezel gillar jag bäst. En sån med oyster. Den verkar också vara dyrast. Vad är ett rimligt pris på en 79270, 79260 och 79280 idag?

Tillbaka
Topp