• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Detta blev mitt val. Testat många klockor under ett par veckors tid (är i Dubai). North Flag var den jag gillade bäst, trots den var en hyfsad bit under min budget.
Tudor North Flag.jpg
Den är nice.

Tudor Oysterdate från födelseåret -73 för 3000$.
Undrar om någon tycker det känns som ett rimligt pris för denna pjäs.
9121/1
39mm
/Anders
Sorry för dubbelpost

Någon som har något bra eller dåligt att säga om Pelagos? Funderar på att byta min bratte mot en ny pelagos blue + en del mellanskillnad.

Tack på förhand

Nu tror jag AD i Sverige skickar alla Tudor till Genève för service. Men jag kan rekommendera Rob. Trevligt bemötande när jag lämnade in min Pelagos för ett garantiärende, trots att den var köpt på Chrono24. Fick även behålla Rolex service - etui.
Känns orimligt att alla AD skickar klockorna för service. De som har kapacitet servar väl själva?

Någon som har något bra eller dåligt att säga om Pelagos? Funderar på att byta min bratte mot en ny pelagos blue + en del mellanskillnad.

Tack på förhand
Har burit en Pelagos nästan dagligen i 1.5 år.
Grym klocka på alla sätt och vis, men det som jag började störa mig mer och mer på var höjden. Så när en 114060 kom in fick Pelagosen gå.

Jag skulle satsat på en svart då jag tycker den blå är hemsk + att svart fungerar vid alla tillfällen.
Bästa/roligaste klockan i mina ögon för under 30k.

Har burit en Pelagos nästan dagligen i 1.5 år.
Grym klocka på alla sätt och vis, men det som jag började störa mig mer och mer på var höjden. Så när en 114060 kom in fick Pelagosen gå.

Jag skulle satsat på en svart då jag tycker den blå är hemsk + att svart fungerar vid alla tillfällen.
Bästa/roligaste klockan i mina ögon för under 30k.

Har ganska exakt samma upplevelse. Bar min svarta Pelagos i 1,5 år och tyckte att det var den bästa klockan ever. Till slut ersattes den av en 114060 vilket jag inte ångrar.

Men som sagt, solklart det bästa man kan ha för under 30k. Form, finish och komfort är av hög klass. Länken är fantastisk!

• Like
Reactions: Oli
Känns tyvärr lite väl redundant med två Submariners och jag bär den aldrig längre. Men vemodigt är det ändå, någon slags känslomässig koppling till klockan. Jag kan omöjligen vara ensam om det här? :D
Jag tycker det känns så varje gång man säljer en klocka.... man undrar in i det sista om man gör rätt genom att sälja... oftast blir det dock bra för man har något annat i kikaren :)

Tillbaka
Topp