Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt snygg! Skulle vilja ha en själv.Självklart!
Älskar panda-tavlor så köpte till en vit för att kunna byta![]()
Är det någon som har erfarenhet av Tudors date day modeller?
Ja lite, vad tänkte du på?
Hur känns länken efter några månader användning?
Kvallen överlag?
Några råd vid ett köp?
Enligt Bergströms i Gbg så kommer de i augusti.När kommer baby bay? Var det juni?
Tänker du på de äldre modellerna tex. 7017, 7020, 94500 osv så har de Rolex länkar. Personligen gillar jag dom då de alltid sitter bekvämt och håller bra. Caset är ju Rolex case så det är också bra.
Tänker du på de nya så jag dessvärre ingen koll på dom.
Start någon gång 83-84 (med Lollipopvisare)... med uppehåll i några år i mitten av 80-talet,Någon som vet under vilka år som Tudor 76100 tillverkades?
Start någon gång 83-84 (med Lollipopvisare)... med uppehåll i några år i mitten av 80-talet,
Och en senare produktion (med mercedesvisare) på slutet av 80-talet.
(tror jag)
Grymt fin klocka!Tudortorsdag!!!
![]()
Som trådstartare är det självklart att jag ska ha en Tudor
Gårdagens köp - en 76100 från 1984.
![]()
Trevlig!Som trådstartare är det självklart att jag ska ha en Tudor
Gårdagens köp - en 76100 från 1984.
![]()
Tjena. Vad skulle ni säga är acceptabel avvikelse för en rättså ny (dec '15) BB? Har en jag tänkt sälja som går ca 10 sek för sakta per dygn (ska mäta lite mer exakt under dagarna som kommer). Borde jag kolla med AD om den är OK eller kan jag sälja den och hävda att allt är reko? Vill ha clean deal med öppna kort och nöjda nördar.![]()
Håller med @Knugen ovan. 10 s låter mycket. Möjligen ligger det innanför spec, vet ej hur detta ETA-verk är specat, men min BB fortar sig knappt 2 s/dygn.Tjena. Vad skulle ni säga är acceptabel avvikelse för en rättså ny (dec '15) BB? Har en jag tänkt sälja som går ca 10 sek för sakta per dygn (ska mäta lite mer exakt under dagarna som kommer). Borde jag kolla med AD om den är OK eller kan jag sälja den och hävda att allt är reko? Vill ha clean deal med öppna kort och nöjda nördar.![]()
Tycker -10 sek låter lite mycket för en såpass ny BB. Min har legat stabilt på +2 sekunder och är från april 15
Håller med @Knugen ovan. 10 s låter mycket. Möjligen ligger det innanför spec, vet ej hur detta ETA-verk är specat, men min BB fortar sig knappt 2 s/dygn.
Kör den i en timegrapher iställetTack för era svar!
Visar sig vara jag som överdrev lite (hittills iaf, ska kolla varje dag under en vecka nu tänkte jag). ca -5s/dygn just nu. Det är väl OK.
Nu har jag haft 2 vintage Tudor
Svart flinga och en underbar 7928 rose
Funderar på att på sikt skaffa en igen, blå variant har jag aldrig haft
Vilka är era favoriter? Blå eller svart? Flinga eller annan modell? Subs alltså![]()
Ser ut som ett midfont!Kan någon här se om detta insert är original från 1984 till klockan? Tänkte om jag skulle leka lite med det i ugnen eller med lite klorin. Är det inte originalet från 1984 är det ju skitsamma om experimentet misslyckas...
![]()