• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

God TT. Man kan ana att det blir lite ljusare.
IMG_3845.jpeg

Pelagos 39 vs Black Bay 54

Ni som haft båda, vad säger ni? Vilken tyckte ni var bekvämast? Och om ni sålt båda, vilken skulle ni köpa igen?

Ni som haft båda, vad säger ni? Vilken tyckte ni var bekvämast? Och om ni sålt båda, vilken skulle ni köpa igen?

Har haft en BB54. Tycker den var väldigt mjuk, skön och bekväm (pga av sin nätta storlek). Men den blev också snabbt ganska tråkig att ha på armen tycker jag.
Nu har jag en P39 sedan två dagar tillbaka, så det kanske inte är rättvist att bedöma den ännu. Men eftersom den är i titan så är det hyfsat lätt på armen. Den sitter bra men har ganska vassa kanter och krona tycker jag (om jag skall försöka hitta något negativt). Det händer mer på armen med P39an än med 54an. P39an känns väldigt modern och är nog enligt mig snyggare.

Vilken hade jag köpt igen? Jag vet inte. Men P39an känns jäkligt bra just nu :)

[edit] Lumen är sinnessjukt bra på P39an. Den håller en hel natt + lite till.

Fick recent möjligheten att köpa ett zulu alpha polaris band av en trevlig forummedlem. Tycker verkligen att den sitter helt otroligt på FXDn… Perfekt vågar jag inte kalla den, hade önskad att den var lite mer matte, men ”fruktansvärt bra” är nog inte ett orimligt betyg tycker jag 😄

IMG_4816.jpeg
IMG_4817.jpeg

Snubblade på en begagnad Pelagos på stjärnurmakarna i skellefteå. Alltid velat ha en men tänkt att den skulle va för stor. Stor är den! Men för stor? Ja kanske kanske inte. Fin som fasiken var den iallafall
Edit: oklart inlägg. Provade den men inte köpt (än), men rätt sugen.
IMG_1980.jpeg

Senast ändrad:

Jag har sålt en Pelagos 39 och två Black Bay 54. Jag skulle inte köpa någon av dem igen, inte för att de är dåliga eller så, utan för att bägge har olika element som inte faller mig i smaken. Av de båda fann jag BB54 klart bekvämast. P39 fick jag aldrig till länken på och dess clasp är bedrövlig. Av samtliga Pelagos finner jag 39:an minst intressant (för vad det är värt: FXD är bäst).

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp