• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tröttnar man inte på den intensiva blåa färgen? Den är schysst men jag är orolig att det skulle bli för mkt efter ett tag.
Färgen beror helt på ljuset, när det är lite mörkare kan den se nästan svart ut och i lite gulare ljus blir den inte alls lika intensivt blå :) Jag blir mest glad när jag ser den i solljus då den verkligen lyser blått!

Jag har den svarta, en riktigt skön klocka att bära.
Många stör sig på den nya tavlan med 5 rader text, visst, estetisk var det kanske snyggare med 2 rader, men det är inget som jag stör mig på.
Kvalitetskänslan är mycket bra, boett och bezel matchar kanon, jag gillar länken och det unika spännet, och allt är i skön mörk titan.
Gillar du lume? Då kommer du att gilla Pelagosen
Kan bara hålla med. Har haft min gamla svarta tvåraders (gen 1) ett par år nu. Kommer nog aldrig tröttna på den, känns oerhört toolig och välbyggd. Älskar den mattsvarta vridringen med lume i siffrorna. Vissa tycker modellen är lite hög, jag stör mig inte alls på höjden.
Min rekommendation ? Köp!

Kan bara hålla med. Har haft min gamla svarta tvåraders (gen 1) ett par år nu. Kommer nog aldrig tröttna på den, känns oerhört toolig och välbyggd. Älskar den mattsvarta vridringen med lume i siffrorna. Vissa tycker modellen är lite hög, jag stör mig inte alls på höjden.
Den är verkligen tooliga, skulle verkligen inte kalla den hög, jag tycker den ligger riktigt lågt och skönt på armen.
Fast det beror ju på vad man är van med såklart....men för att vara en 500 m dykare så..... :blackalien:

Färgen beror helt på ljuset, när det är lite mörkare kan den se nästan svart ut och i lite gulare ljus blir den inte alls lika intensivt blå :) Jag blir mest glad när jag ser den i solljus då den verkligen lyser blått!
Den blå är riktigt cool, men jag "safeade" och valde en svart, den är mer diskret.

Hej,
Tittar för närvarande runt efter dykare. Fastnade ganska snabbt för Rolex GMT varianter (16570 samt 216570). Var ganska säker på att det var någon av dessa jag skulle ha, men helt plötsligt öppnade sig vyerna och fick syn på Tudor Pelagos, då den nya varianten med inhouse verk. Någon som kan dela med sig av lite erfarenheter?
Jag har den nya blå, med fem rader och in-house, och även jag kan rekommendera Pelagos. Älskar den blå färgen (ha-begäret efter blått började med Rolex smurf, men den är ju ganska dyr...) och det är overall en bra kvalitetskänsla. Dock gillar jag inte länken. Tycker att den känns rätt "fattig" och är inte snygg. Som tur var får man med gummilänk, som är grym. Jag kör enbart med den nu.

Klockan är rätt stor (42 mm, som inte känns mindre) och dessutom rätt hög. Men jag gillar det. Blir en rejäl och toolig känsla. Tidhållningen är bra, men "bara" precis inom COSC skulle jag säga, typ 4-5 sek/dygn.

(Vad gäller dykegenskaper får du fråga någon annan...jag har testat den som mest till typ 1 meter!)

Jag har den nya blå, med fem rader och in-house, och även jag kan rekommendera Pelagos. Älskar den blå färgen (ha-begäret efter blått började med Rolex smurf, men den är ju ganska dyr...) och det är overall en bra kvalitetskänsla. Dock gillar jag inte länken. Tycker att den känns rätt "fattig" och är inte snygg. Som tur var får man med gummilänk, som är grym. Jag kör enbart med den nu.

Klockan är rätt stor (42 mm, som inte känns mindre) och dessutom rätt hög. Men jag gillar det. Blir en rejäl och toolig känsla. Tidhållningen är bra, men "bara" precis inom COSC skulle jag säga, typ 4-5 sek/dygn.

(Vad gäller dykegenskaper får du fråga någon annan...jag har testat den som mest till typ 1 meter!)
Skönt att alla inte tycker lika ;)
Jag gillar länken och spännet, länken är lixom"sammetsmjuk" vilket jag uppskattar på denna, och spännet håller riktigt bra kvalitet.
Tidhållningen på mitt ex. är mellan 1-2 sek/dygn (på armen vaken tid, face upp nattetid), vilket var en riktigt positiv överraskning :happyhappy:

Den blå är riktigt cool, men jag "safeade" och valde en svart, den är mer diskret.

Ja, jag gillar båda väldigt mycket, har dock bara sett den svarta gamla versionen IRL.

Skönt att alla inte tycker lika ;)
Jag gillar länken och spännet, länken är lixom"sammetsmjuk" vilket jag uppskattar på denna, och spännet håller riktigt bra kvalitet.
Tidhållningen på mitt ex. är mellan 1-2 sek/dygn (på armen vaken tid, face upp nattetid), vilket var en riktigt positiv överraskning :happyhappy:

Länken gillar jag väldigt mycket, den är väldigt skön, men blir ganska repig tycker jag. Vad jag tycker om gummit går i perioder, ibland är det en klar favorit och ibland funkar den inte för mig

DSC03468.JPG

Riktigt kul att flera är nöjda med sina Pelagos! Någon som hunnit serva sin klocka och hur blödigt är det?
Denna fråga har ni nog hört många gånger men Italien, ska jag släcka den tanken på en gång? (De lovar grön skogar till rimliga priser)

Pelagos bör väl gå under "vanlig"...
image.png

Italien brukar ha bra priser + på plats kan det prutas bra :)
Ok, trodde du menade inköp. Antar att det inte blir polering ? Borde alltså hamna runt tretusen ?
Känns spontant som om man kanske kan spara en tusenlapp eller så, är det en välkänd ad/urmakare initalien är det väl ok, annars skulle jag inte chansa.

Ok, trodde du menade inköp. Antar att det inte blir polering ? Borde alltså hamna runt tretusen ?
Känns spontant som om man kanske kan spara en tusenlapp eller så, är det en välkänd ad/urmakare initalien är det väl ok, annars skulle jag inte chansa.
Ursäkta otydligheten, menar självklart att köpa nytt från Italien! På chrono lägga det ju ut för under 30 k men kan man lita på att man får någon klocka ?

Som man brukar säga: lär känna säljaren.
Ställ frågor. Be om fler bilder. Kolla reviews. Trusted checkout är ju som ovan nämnt ett ytterliga skyddsnät.

Tror inte du kan välja bort polering....

Är det någon som använder ett s.k. Tudor nato(det som följer med black bay) till en tudor som inte är black bay? Typ 79090? För jag är sugen på ett sådant Nato till min 79090!
Ni får gärna illustrera med bild om ni orkar/kan/vill :)
Mvh
Deddas

Är det någon som använder ett s.k. Tudor nato(det som följer med black bay) till en tudor som inte är black bay? Typ 79090? För jag är sugen på ett sådant Nato till min 79090!
Ni får gärna illustrera med bild om ni orkar/kan/vill :)
Mvh
Deddas
o
Jäkligt sugen på det där natot, om det fanns i 22 mm och att köpa så hade jag slagit till på en gång!

Tillbaka
Topp