deddas
Silver
Vad säger ni om denna?
http://www.chrono24.se/tudor/submar...=2&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm
http://www.chrono24.se/tudor/submar...=2&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Boetten ser onekligen bra ut, i alla fall ur mina amatörmässiga ögon!
Men är det inte serviceinsert?Boetten ser onekligen bra ut, i alla fall ur mina amatörmässiga ögon!
Men är det inte serviceinsert?
Tack så mycket!Jag har ett service insert från 80-talet, se bild.
![]()
Tycker att 7928s insert påminner om mitt men är osäker. Ser inte ut som ett fat font iaf enl min mening. Men kan ha fel. Finns för övrigt en bra sida som beskriver olika fat font inserts mk1-3. Är intressant läsning, följ denna länk; http://www.watchprosite.com/?page=wf.forumpost&fi=732&ti=849983&pi=5769208
Haha snyggt, jag är på min 7:e!BB nr.4![]()
Det är ett klart godkänt resultat för ett 2824. Rucka först när du kommer för sent till dina möten.Så Hydronauten håller sig på -4.5 till -5 sekunder per dag. Någon som har koll på om den bara kan behöva ruckas in lite efter servicen? Lite som att man bör efterdra bultarna efter en viss somträcka när man byter däck?
va fan säger du? Menar du att JAG är fåfäng sol vill ha den inom spec efter en service?Det är ett klart godkänt resultat för ett 2824. Rucka först när du kommer för sent till dina möten.![]()
Den ligger gott & väl inom ramarna. Vi snackar ingen COSC-certifiering här & ETA. Beroende på hur modifierat urverket är i 89190 bör den ligga på allt ifrån +- 10-20 sekunder/dag.va fan säger du? Menar du att JAG är fåfäng sol vill ha den inom spec efter en service?![]()
![]()
sitter ett top grade, så det ska väl vara -4/+6? Den höll -2 innan servicen.Den ligger gott & väl inom ramarna. Vi snackar ingen COSC-certifiering här & ETA. Beroende på hur modifierat urverket är i 89190 bör den ligga på allt ifrån +- 10-20 sekunder/dag.Din rullar därför på väldigt bra & vill du rucka den till spe
+- 10 i så fall.sitter ett top grade, så det ska väl vara -4/+6? Den höll -2 innan servicen.
helt rätt, hittade dålig källa. Dock så står det att top grade ska ge average rate +/-4 sek och maximum daily variation +/-15 sek. Har jag missförstått att den inte ska tappa mer än 4?+- 10 i så fall.
-4 till +6 är COSC.
Lite om bakfoten. Medelvärdet (hur det nu är mätt?) ligger på +/- 4 sekunder, men ett godkänt resultat är upp till +/- 15 sekunder.helt rätt, hittade dålig källa. Dock så står det att top grade ska ge average rate +/-4 sek och maximum daily variation +/-15 sek. Har jag missförstått att den inte ska tappa mer än 4?
Grymt! En modell man alltid kommer tillbaka tillHaha snyggt, jag är på min 7:e!
jahaaaa, då förstår jag. Lite surt att gå från inom COSC till det jag har nu. Men hellre en servad klocka än att vara orolig att den säckar ihop.Lite om bakfoten. Medelvärdet (hur det nu är mätt?) ligger på +/- 4 sekunder, men ett godkänt resultat är upp till +/- 15 sekunder.![]()
Du kan ju rucka den om ett par år när du trycktestar den.jahaaaa, då förstår jag. Lite surt att gå från inom COSC till det jag har nu. Men hellre en servad klocka än att vara orolig att den säckar ihop.
Watches before wives.Efter att den gått ner till -10 så fick jag nog och tog den till urmakaren. Orolig och irriterad givetvis. Fattar inte vad som kak ha hänt. Sen droppar frugan "it's only a watch. Calm down".....
Bred jävla fråga hörruHej igen!
Känns som att jag kladdar ordentligt nu men vad är ett rimligt pris för en 7928?