• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Men är det inte serviceinsert?

Jag har ett service insert från 80-talet, se bild.
image.jpeg

Tycker att 7928s insert påminner om mitt men är osäker. Ser inte ut som ett fat font iaf enl min mening. Men kan ha fel. Finns för övrigt en bra sida som beskriver olika fat font inserts mk1-3. Är intressant läsning, följ denna länk; http://www.watchprosite.com/?page=wf.forumpost&fi=732&ti=849983&pi=5769208

Så Hydronauten håller sig på -4.5 till -5 sekunder per dag. Någon som har koll på om den bara kan behöva ruckas in lite efter servicen? Lite som att man bör efterdra bultarna efter en viss somträcka när man byter däck?

Så Hydronauten håller sig på -4.5 till -5 sekunder per dag. Någon som har koll på om den bara kan behöva ruckas in lite efter servicen? Lite som att man bör efterdra bultarna efter en viss somträcka när man byter däck?
Det är ett klart godkänt resultat för ett 2824. Rucka först när du kommer för sent till dina möten.;)

va fan säger du? Menar du att JAG är fåfäng sol vill ha den inom spec efter en service? ;) :p
Den ligger gott & väl inom ramarna. Vi snackar ingen COSC-certifiering här & ETA. Beroende på hur modifierat urverket är i 89190 bör den ligga på allt ifrån +- 10-20 sekunder/dag.:) Din rullar därför på väldigt bra & vill du rucka den till spe

Den ligger gott & väl inom ramarna. Vi snackar ingen COSC-certifiering här & ETA. Beroende på hur modifierat urverket är i 89190 bör den ligga på allt ifrån +- 10-20 sekunder/dag.:) Din rullar därför på väldigt bra & vill du rucka den till spe
sitter ett top grade, så det ska väl vara -4/+6? Den höll -2 innan servicen.

helt rätt, hittade dålig källa. Dock så står det att top grade ska ge average rate +/-4 sek och maximum daily variation +/-15 sek. Har jag missförstått att den inte ska tappa mer än 4?
Lite om bakfoten. Medelvärdet (hur det nu är mätt?) ligger på +/- 4 sekunder, men ett godkänt resultat är upp till +/- 15 sekunder.:)

Efter att den gått ner till -10 så fick jag nog och tog den till urmakaren. Orolig och irriterad givetvis. Fattar inte vad som kak ha hänt. Sen droppar frugan "it's only a watch. Calm down".....

Har lämnat in min flinga från -81 på service. Köpt av en herre på forumet som, vad jag tror var, två år tidigare köpt av en handlare. Klockan gick helt ok men okänd servicehistorik. Vad kan jag förvänta mig tror ni?

Hej igen!
Känns som att jag kladdar ordentligt nu men vad är ett rimligt pris för en 7928?
Bred jävla fråga hörru;) Projektklockor från 40' Sen drar det iväg, Eagle Beak, square guards, pgc, gilt Etc kan ju bli hur jävla dyra som helst. @deddas denna gick för 3550usd på eBay. Gamla avbrutna borr istället för bandstift. Man ska nog upp över 50 för att få en ok men en för 50 har säkert åxå brister.
image.jpeg
image.jpeg

Tillbaka
Topp