• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Arson

Breitling
Fan också - fick mail av Uret.se precis att min beställda BB inte väntas komma in förrän om 3-4 månader!! Vill ju stila med klockan till sommaren ju...

Vad säger ni, finns det någon annan aktör i Sverige som kan hålla samma pris som Uret, eller måste man köpa från lokal handlare för 30 % mer? :(
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Fan också - fick mail av Uret.se precis att min beställda BB inte väntas komma in förrän om 3-4 månader!! Vill ju stila med klockan till sommaren ju...

Vad säger ni, finns det någon annan aktör i Sverige som kan hålla samma pris som Uret, eller måste man köpa från lokal handlare för 30 % mer? :(

Attans otur!

Hur kan leveranstiden vara så våldsam helt plötsligt?

Köp en begagnad?
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Fan också - fick mail av Uret.se precis att min beställda BB inte väntas komma in förrän om 3-4 månader!! Vill ju stila med klockan till sommaren ju...

Vad säger ni, finns det någon annan aktör i Sverige som kan hålla samma pris som Uret, eller måste man köpa från lokal handlare för 30 % mer? :(


Vad i h--v--te! Här har jag tillbringat 2 veckor med att gå in på uret.se 12 ggr om dagen, läst alla recensioner 435423ggr, övertalat mig själv att jag verkligen behöver denna klocka, börjat småförhandla med frun. Om alla stjärnorna skulle stå i linje och jag skulle trycka på köp så kan de inte leverera, så ledsen jag blir.

Jag köper en oversized 55mm diesel klocka istället o surar.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Fan också - fick mail av Uret.se precis att min beställda BB inte väntas komma in förrän om 3-4 månader!! Vill ju stila med klockan till sommaren ju...

Vad säger ni, finns det någon annan aktör i Sverige som kan hålla samma pris som Uret, eller måste man köpa från lokal handlare för 30 % mer? :(

I Sverige blir det kanske svårt. Uteslutit internationella handlare? Chrono24.com
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nja...Skillnaden med SMP är ju att den tagit över namnet men har en helt ny design...Att samma modell kan bli en klassiker i olika generationer vittnar väl mer eller mindre varenda Sportrolex om men SMP var ju helt ny i sin design när den kom och ganska tidstypisk för perioden om man tittar på länken och vridringen.

Helt ny design är väl lite att ta i?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Bondklockan hade väl en ny länk, bezel, tavla och visare? Att det var en dykarklocka förstår jag men den delar fan inte många attribut med Seamaster 300...

Där är väl i så fall PO mer av en hyllning
dsc010372.jpg
 

marcush78

Omega
Fan också - fick mail av Uret.se precis att min beställda BB inte väntas komma in förrän om 3-4 månader!! Vill ju stila med klockan till sommaren ju...

Vad säger ni, finns det någon annan aktör i Sverige som kan hålla samma pris som Uret, eller måste man köpa från lokal handlare för 30 % mer? :(


Äsch gå in och prata med din AD, Rob e, Nymans eller liknande. En bra dialog med dem så kommer de att ge dig samma pris som Uret.se eller iaf mkt nära.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Den högra håller jag med om men "ikonen" dvs Bondklockan till vänster är för mig rätt kraftigt avvikande från den mittersta klockan. Länk, kronskydd, tavla, vridring, heliumventil och visare.

Förstår vad du menar men jag tycker man ser ett tydlig släktskap. Tänkte väl då iofs främst på den högra, och kan hålla med om att den vänstra skulle varit trevligare om den hade lånat mer från den gamle SM300. Samtidigt får vi inte glömma att den kom en modell emellan, beroende lite på hur man ser på det.
addon.php
 

Arson

Breitling
Fasen vad ni stressar mig. Är ju sämst på att pruta över butik, trots att jag jobbar som försäljningschef :p
 

Chattras

Cartier
Jag retar mig på att min Tudor 76100 har fått sina visare utbytta och matchar inte alls tavlan längre, se bifogad bild. Jag har bestämt mig för att försöka leta rätt på en uppsättning gamla gulnade visare men är lite vilsen när det kommer till vilka som passar. Har någon koll på om det är samma visare som satt på rolex under samma period eller om det är helt andra med tanke på att det sitter olika urverk i och har någon tipps på var jag ska leta?

Tacksam för all hjälp.

Tudor5.jpg
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Fan också - fick mail av Uret.se precis att min beställda BB inte väntas komma in förrän om 3-4 månader!! Vill ju stila med klockan till sommaren ju...

Vad säger ni, finns det någon annan aktör i Sverige som kan hålla samma pris som Uret, eller måste man köpa från lokal handlare för 30 % mer? :(

Hör med Rob E i stockholm vad dom kan ge dig för pris !


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Jag retar mig på att min Tudor 76100 har fått sina visare utbytta och matchar inte alls tavlan längre, se bifogad bild. Jag har bestämt mig för att försöka leta rätt på en uppsättning gamla gulnade visare men är lite vilsen när det kommer till vilka som passar. Har någon koll på om det är samma visare som satt på rolex under samma period eller om det är helt andra med tanke på att det sitter olika urverk i och har någon tipps på var jag ska leta?

Tacksam för all hjälp.

Jag tror att denna modell kom med lollipop-visare i original. Jag har inget belägg för detta, mer än vad jag läst om modellen på diverse forum. Annars ska väl det vara samma visare som på andra subs från Tudor/Rolex från samma period (rätta mig gärna om jag har fel, inte alls någon expert på ämnet).

Min säger hej :)
dagens32.JPG
 
Topp