• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tjena!
Någon här som har erfarenheter av pelagosen och black bay. Velar nu mellan dessa två..
Att pelagosen bärs större har jag förstått, men hur mycket större bärs den? Blir den otymplig på handleden? Har ca 17cm runt handleden b
Är det värt att lägga de extra kronorna på inhouseverken?
Trevlig lördag!

Inte sett många Hydronauts här på KS. I min mening en grymt prisvärd klocka!

upload_2016-11-13_0-40-41.png

Tjena!
Någon här som har erfarenheter av pelagosen och black bay. Velar nu mellan dessa två..
Att pelagosen bärs större har jag förstått, men hur mycket större bärs den? Blir den otymplig på handleden? Har ca 17cm runt handleden b
Trevlig lördag!

Jag hade gått för en BB om du var du. Om du tycker den är för liten på efter en vecka eller så. Då hade jag gått för pelagosen!

Tjena!
Trevlig lördag!
Tror du ska gå på Black Bay. Pelagos är betydligt klossigare på armen; framförallt högre som gör att den känns ännu större.
Jag har ca 19cm handled och sålde min Pelagos för den var för klumpig.
Tycker in-house är värt pengarna, men en smaksak.

Hej!

Jag undrar vad ni har för tips på bra första Tudor vintage. Köpa utomlands via exempelvis Ebay, om ni har några tips på bra säljare?

Tjena!
Trevlig lördag!
Hej.
Jag hade samma fundering för några månader sedan. Mina handleder är +19cm, men när jag prövade pelagosen blev den för biffig enligt mina behov(jag ska inte dyka med den)
Jag valde BB 79230N, det kändes rätt att ta den nya.
Testa båda och ta den du "klickar" med, lycka till. :)

Senast ändrad:
Tjena!
Trevlig lördag!
Jag tycker du skall gå på BB. 41mm känns perra för den klockan, och den funkar till kostym i nödfall.
Jag är en stabil grabb och pelagos känns kloasig på mig.

Jag hade gått för en BB om du var du. Om du tycker den är för liten på efter en vecka eller så. Då hade jag gått för pelagosen!

Tror du ska gå på Black Bay. Pelagos är betydligt klossigare på armen; framförallt högre som gör att den känns ännu större.
Jag har ca 19cm handled och sålde min Pelagos för den var för klumpig.
Tycker in-house är värt pengarna, men en smaksak.

Hej.
Jag hade samma fundering för några månader sedan. Mina handleder är +19cm, men när jag prövade pelagosen blev den för biffig enligt mina behov(jag ska inte dyka med den)
Jag valde BB 79230N, det kändes rätt att ta den nya.
Testa båda och ta den du "klickar" med, lycka till. :)

Jag tycker du skall gå på BB. 41mm känns perra för den klockan, och den funkar till kostym i nödfall.
Jag är en stabil grabb och pelagos känns kloasig på mig.

Tack för era råd! :) jakten pågår..

Jag förstår inte hur ni med era relativt stora handleder tycker Pelagos bär stort. Den har slimmade ganska korta barnhorn, ligger plattare än t ex sub och väger rätt lite. Mycket bekväm och diskret på något skumt vis. På mina handleder som är tunnare än eras ovan så bär den inte så stort. En modern fyrkantssub känns större på mig.
Jag hoppade just från att haft 33mm vintage bratte hela gårdagen till Pelagos idag. Helt ok.:cigar:

Ja en Pelagos helt klart.
Har inte koll alls på nya Tudor's men var inne på deras hemsida. Och bakom Pelagos ser ni fyrkanten:
IMG_6599.PNG

Tittar man på tex Black Bay har den ju en triangel..

Tillbaka
Topp