Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min tanke medOch om man drar det ett steg till så skulle den kunna vara röd a la Black Bay red och förklara varför texten "right" i tesern är röd.
Är ju helt klart en röd fling-sub.Och om man drar det ett steg till så skulle den kunna vara röd a la Black Bay red och förklara varför texten "right" i tesern är röd.
Som @Ernesto skrev. En destro variant (med kronan till vänster). Eller förstod jag dig fel nu?Min tanke medmen vad blir "right" då?
En röd snöflinga hade ju inte varit helt felÄr ju helt klart en röd fling-sub.![]()
Som @Ernesto skrev. En destro variant (med kronan till vänster). Eller förstod jag dig fel nu?
Tror du dom ändrar storlek?..Röd pelagos i lämplig storlek? =)
Nej, tyvärr inte. Men tror att en lite mindre Pelagos skulle göra succé.Tror du dom ändrar storlek?..
Står inte 17 TH för sjuttonde? 17th bara att det är stora bokstäver?Här från deras hemsida. Intressant med 17 TH (Tudor Heritage?)
Kan det vara en Snowflake re-issue kanske?
![]()
Jo men du skriver det ihop 17th - Aldrig på det där sättet mig veterligen - Men hej vi jagar brödsmulor så kan vara helt åt fanders!Står inte 17 TH för sjuttonde? 17th bara att det är stora bokstäver?![]()
Jo du har nog rätt i det du säger. I mitt fall så bestämde jag mig när jag jämnförde båda i butik, bb är mer all round(mindre och diskretare). Så gillade ja länken, guldvisare/index. Annars gillar jag ganska stora klockor, var i globen igår och provade Breitling Avenger Bandit och är helt såld på den nuJag förstår inte hur ni med era relativt stora handleder tycker Pelagos bär stort. Den har slimmade ganska korta barnhorn, ligger plattare än t ex sub och väger rätt lite. Mycket bekväm och diskret på något skumt vis. På mina handleder som är tunnare än eras ovan så bär den inte så stort. En modern fyrkantssub känns större på mig.
Jag hoppade just från att haft 33mm vintage bratte hela gårdagen till Pelagos idag. Helt ok.![]()
Såg det på insta nyss, blir spännande att se vad det handlar om.Nytt på torsdag...
![]()
Monochrome watches trodde tidigare på en gmt Pelagos. I artikeln visar de även en trevlig och photoshoppad North flag kronograf.
![]()
https://monochrome-watches.com/tudo...including-pelagos-gmt-north-flag-chronograph/
Bra input!En GMT pelagos hade varit riktigt fint. Men frågan är om inte det är tabu med tanke på att den ursprungliga Pelagos är tydligt riktad mot dykare? (Pelagos betyder tom hav på grekiska)