• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Och om man drar det ett steg till så skulle den kunna vara röd a la Black Bay red och förklara varför texten "right" i tesern är röd.

Här från deras hemsida. Intressant med 17 TH (Tudor Heritage?)

Kan det vara en Snowflake re-issue kanske?

IMG_0010.PNG

Risk för en relativt low key online release är att det bara är en ny färg på befintlig klocka... hoppas på mer men tror de sparar nya modeller till Basel

Lätt att det är en röd Pelagos, fyrkanten är från urtavlan som tidigare påpekats

Black bay : röd, svart, blå
Pelagos : svart, blå och nu röd?

Tyckte nog låset var det största problemet med pelagos, det är gigantiskt. Både tjockt, brett och långt. Rolex och omegas snabbjusteringar är 10 ggr elegantare, må vara att de saknar en fjäderjustering men tycker inte att det gjorde länken skönare.

Spontant får tanken på en Röd Pelagos ingen puls att höjas hos mig. Då är jag ändå stort Tudor-fan... Blir spännande att se detta! Make it right måste ju vara något och får inte ihop en Röd Pelagos med det riktigt

Kanske en pelagos GMT? Brainstormar lite här men blir så himla exhalterad så känner mig tvungen att dela med mig av mina idéer! :D

En till ledtråd - De använder sig av en fyrkant i bakgrunden bakom texten. Samma fyrkant kan ses på Pelagos produktsida på Tudorwatch.com

Se nedan och jämför

IMG_0623.PNG

Verkar nog mest troligt med en ny färg på Pelagos - "Right" lämnar mig fortfarande fundersam dock inklusive den röda färgen. Kan de vara så enkelt med en röd destro Pelagos?

Jag förstår inte hur ni med era relativt stora handleder tycker Pelagos bär stort. Den har slimmade ganska korta barnhorn, ligger plattare än t ex sub och väger rätt lite. Mycket bekväm och diskret på något skumt vis. På mina handleder som är tunnare än eras ovan så bär den inte så stort. En modern fyrkantssub känns större på mig.
Jag hoppade just från att haft 33mm vintage bratte hela gårdagen till Pelagos idag. Helt ok.:cigar:
Jo du har nog rätt i det du säger. I mitt fall så bestämde jag mig när jag jämnförde båda i butik, bb är mer all round(mindre och diskretare). Så gillade ja länken, guldvisare/index. Annars gillar jag ganska stora klockor, var i globen igår och provade Breitling Avenger Bandit och är helt såld på den nu:)

Luktar lite BB One.. ref.7923/001 auktionerades ut i nov. -15 på "only watch" reglerna där säger unik klocka eller den första i en limiterad serie.. den har ju röd text på tavlan för att knyta an till teasern.. vore så jäkla kul om det skulle vara den... den är ju supersnygg!:)

IMG_1516.PNG

Tillbaka
Topp