• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Denna kom ut nu..
"... who like numbers" hmm.. luktar mer och mer som nåt limiterat!?
IMG_1517.PNG

Tudor överraskade lite med bronsdykaren på Basel sist. Så visst kan det bli en Pelagos destro eller annat skoj! :)
Men brukar man inte släppa dessa märkvärdigheter vid de stora mässorna?

Spännande! Blir väl antagligen inget jättespeciellt (nån ny färg och sånt på redan befintlig klocka låter ju rimligt). Hoppas dock på en Black Bay 36 som är något större, typ Black Bay Ranger 39 eller nåt sånt. :happyhappy:

Jag förstår inte hur ni med era relativt stora handleder tycker Pelagos bär stort. Den har slimmade ganska korta barnhorn, ligger plattare än t ex sub och väger rätt lite. Mycket bekväm och diskret på något skumt vis. På mina handleder som är tunnare än eras ovan så bär den inte så stort. En modern fyrkantssub känns större på mig.
Jag hoppade just från att haft 33mm vintage bratte hela gårdagen till Pelagos idag. Helt ok.:cigar:
Visst är det så. Kanske ett snäpp högre än en vanlig klocka, men stort ? Näääää.....

Tjena!
Någon här som har erfarenheter av pelagosen och black bay. Velar nu mellan dessa två..
Att pelagosen bärs större har jag förstått, men hur mycket större bärs den? Blir den otymplig på handleden? Har ca 17cm runt handleden b
Är det värt att lägga de extra kronorna på inhouseverken?
Trevlig lördag!
Hej, jag har testat Black Bay ett antal gånger och har lite mindre omfång på handleden än vad du har, skulle tro att du kan bära Pelagos med din storlek. Vad jag brukar göra är först och främst självfallet gå till en AD och testa dem, sen som referens kan du också söka på google till exempel "Tudor Pelagos 17 cm wrist" eller i inch då det blir 6.5 drygt. Framför allt så finns det inget rätt eller fel utan det kommer handla om hur du tycker att det känns och ser ut. Gällande inhouse-verk så är det från person till person vad man tycker, för mig personligen så spelar det ingen större roll, dem kommer troligtvis hålla samma kvalitet. Däremot kanske ETA-varianterna gå ner i pris i relation till inhouse. Lycka till.

Tillbaka
Topp