• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Personligen har jag svårt för Tudor. Inte för att klockorna är fula eller dåligt gjorda. Det känns som en budget model till Rolex. Om man inte har pengarna till en Rolex så tycker jag att man gör bättre i att köpa en klocka som inte har koppling till Rolex.
Rolex= Giorgo Armani, Tudor= Armani Jeans

Lilla gubben. Du vet inte vad du prat om. Jag har fyra Tudor och tre Rolex, varav en i guld. Så nej, det har inte ett skit att göra med vad man har råd med, min nästa klocka blir troligen en till Tudor även om den inte kostar lika mycket som en Rolex. Det handlar om något annat när man pratar klockor, en känsla eller hur man ska beskriva det.
Men att du nämner Armani talar väl sitt tydliga språk, inte någon annan med lite självrespekt förutom någon förortsturk har väl på sig Armani idag.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Vad tycker ni om den nya varianten Tudor Style som presenterades på Baselworld? För mig hade det helt klart kunnat bli ett köp en dag, den har GS-looken men med av ett europeiskt märke.

Finns det någon prisuppgift på denna ännu?

style.png
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Personligen har jag svårt för Tudor. Inte för att klockorna är fula eller dåligt gjorda. Det känns som en budget model till Rolex. Om man inte har pengarna till en Rolex så tycker jag att man gör bättre i att köpa en klocka som inte har koppling till Rolex.
Rolex= Giorgo Armani, Tudor= Armani Jeans


Att skriva sådär visar på en jävligt stor okunskap. Så gör hemläxan och ut och tjäna lite pengar med dig så du kan köpa dig en Rolex.
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Vet att detta avhandlats lite i Basel-livetråden men tar upp ämnet här ändå.

Den nya Rangern, hur tänkte man där? För det första så tycker jag att 41mm (om jag inte minns fel) känns på tok för stort för den typen av klocka. Det finns ju ingen direkt bezel/glasring att tala om. Blir väldigt mycket tavla på en klocka i det utförandet och den storleken. Sedan kan jag inte riktigt komma över det här med bandet och länken? Ett bund-band, är inte det ett typ av band som man uteslutande ser på flygarklockor och militär-ur? Länken känns i min bok som ett ännu sämre alternativ i och med avsaknaden av ändlänkar.

Nä, jag blev riktigt besviken på Rangern. Hade hoppats på något i stil och storlek med de gamla modellerna.

Den blåa Black Bayen var däremot rätt läcker.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Vet att detta avhandlats lite i Basel-livetråden men tar upp ämnet här ändå.

Den nya Rangern, hur tänkte man där? För det första så tycker jag att 41mm (om jag inte minns fel) känns på tok för stort för den typen av klocka. Det finns ju ingen direkt bezel/glasring att tala om. Blir väldigt mycket tavla på en klocka i det utförandet och den storleken. Sedan kan jag inte riktigt komma över det här med bandet och länken? Ett bund-band, är inte det ett typ av band som man uteslutande ser på flygarklockor och militär-ur? Länken känns i min bok som ett ännu sämre alternativ i och med avsaknaden av ändlänkar.

Nä, jag blev riktigt besviken på Rangern. Hade hoppats på något i stil och storlek med de gamla modellerna.

Den blåa Black Bayen var däremot rätt läcker.

- Storleken
Jag tror att den blir för stor. Milgauss är 40mm och har liknande "problem". Det blir helt enkelt för stort om du har handleder som till exempel jag. Någonstans mellan 36-38mm hade varit perfekt.

- Band & länk
Bund är till för att du inte ska få bränn- och köldskador. Därför är bund bra vid en kall expedition. Länken gillar jag, den är chic. Farfar hade en likadan på Omegan jag fick.

Jag gillar Rangern! Håller med dig om att BBn är läcker!
 

rolexbackgammon

Breitling
Lilla gubben. Du vet inte vad du prat om. Jag har fyra Tudor och tre Rolex, varav en i guld. Så nej, det har inte ett skit att göra med vad man har råd med, min nästa klocka blir troligen en till Tudor även om den inte kostar lika mycket som en Rolex. Det handlar om något annat när man pratar klockor, en känsla eller hur man ska beskriva det.
Men att du nämner Armani talar väl sitt tydliga språk, inte någon annan med lite självrespekt förutom någon förortsturk har väl på sig Armani idag.
Ledsen att göra dig besviken men turk är jag inte. Bor 200m från Lunds central så förort går nog bort, inte för att något av det hade varit fel. Armani kan jag inte köpa passar mig inte. Är 206cm och väger 117kg så du förstår att det är svårt att hitta kläder. Lilla gubben är nog det ända som passar in :).
 
  • Like
Reactions: ssl

Ernesto

Patek
2-Faktor
Ledsen att göra dig besviken men turk är jag inte. Bor 200m från Lunds central så förort går nog bort, inte för att något av det hade varit fel. Armani kan jag inte köpa passar mig inte. Är 206cm och väger 117kg så du förstår att det är svårt att hitta kläder. Lilla gubben är nog det ända som passar in :).

Måste bara fråga, eftersom att du är så stor, vad kör du för klockor?
 

Sputniq

Panerai
Jag är jävligt het på Rangen måste jag säga. Vill väldigt gärna börja se mer hands-on bilder för att helt avgöra storleken... Tyvärr sa som på ABTW att den bärs en aning stort vilket inte är det man vill höra :( Ska bli intressant som sagt.

Tycker för övrigt att den gör sig bäst på militärnatot!
 

rolexbackgammon

Breitling
Måste bara fråga, eftersom att du är så stor, vad kör du för klockor?
Omega seamaster professional 300m james bond 40th döm mig inte för hårt. Köpte den när jag var 19år. Överlevt allt man inte borde utsätta en klocka för. Det första det fick genomlida i sitt liv var lumpen. Gul som jag fick av min mamma när jag gick i mellanstadiet. Använder den som tidtagarur när jag tränar. Helt sjukt att den går en. Det är allt. Har nyligen sålt min rolex submariner 116610. Omegan och rolexen var för lika varan. Omegan och jag har gått igen hela mitt vuxna liv, så den säljs aldrig för rimliga pengar. Är på jakt efter något nytt. Du och alla andra får gärna komma med förslag. Var faktiskt i Köpenhamn häromdagen enbart för att gå i klockaffärer och se ifall något kittla till. Budgeten är 80000kr kan sträcka mig till 100000 med då ska jag få en känsla som bara kvinnor har lyckatsmed.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Omega seamaster professional 300m james bond 40th döm mig inte för hårt. Köpte den när jag var 19år. Överlevt allt man inte borde utsätta en klocka för. Det första det fick genomlida i sitt liv var lumpen. Gul som jag fick av min mamma när jag gick i mellanstadiet. Använder den som tidtagarur när jag tränar. Helt sjukt att den går en. Det är allt. Har nyligen sålt min rolex submariner 116610. Omegan och rolexen var för lika varan. Omegan och jag har gått igen hela mitt vuxna liv, så den säljs aldrig för rimliga pengar. Är på jakt efter något nytt. Du och alla andra får gärna komma med förslag. Var faktiskt i Köpenhamn häromdagen enbart för att gå i klockaffärer och se ifall något kittla till. Budgeten är 80000kr kan sträcka mig till 100000 med då ska jag få en känsla som bara kvinnor har lyckatsmed.

Den tycker jag att du ska behålla, hela livet!

För 80-100k kan du få mycket godis. Jag skulle köpt flera klockor istället för en klocka.

- Rolex GMT 16710, de insert som funkar är pepsi, coke och svart. Ca 30k
- JLC Reverso Grande Taille. Ca 30k
- Min 1603, slate grey. 17k
- Tudor Heritage Chrono Blue. Ca 20k full set

Där har du en bra blandning!
 

rolexbackgammon

Breitling
Den tycker jag att du ska behålla, hela livet!

För 80-100k kan du få mycket godis. Jag skulle köpt flera klockor istället för en klocka.

- Rolex GMT 16710, de insert som funkar är pepsi, coke och svart. Ca 30k
- JLC Reverso Grande Taille. Ca 30k
- Min 1603, slate grey. 17k
- Tudor Heritage Chrono Blue. Ca 20k full set

Där har du en bra blandning!
Roligt att du nämner gmt och reverso för jag har varit inne på det spåret. Ville framförallt prova Jlc grande reverso ultra thin tribute to 1931 när jag provade klockor men ingen affär hade den inne. En annan besvikelse var när jag insåg att den nya gmt var i vitt guld. Först var jag helt till mig och skulle gå ner till rolex affären i Malmö och beställa den :banghead:.
 
Topp