Gabriel90
Silver
precis ... kom på efter att ja skrev inlägget.
Det e nog inte likadan klocka.. däremot ere ju denna tudor 7923 klockan som kallades för 'klockan som inte existerade' eftersom väldigt få ens hade sett den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
precis ... kom på efter att ja skrev inlägget.
Då var den på Hodinkee också: https://www.hodinkee.com/articles/tudor-ref-7923-submariner-ebay-most-expensive-ever
Jag skickade ett tips till Hodinkee med länk till auktionen så kanske att denna artikel grundade sig här på KS...
Tudors nato e inte så billiga.. ett vanligt svart brukar ligga på 2000 - 2500 SEK på C24 !Jag kör min BB på Natot hela tiden, gillar det verkligen, det svarta som följer med.
Men ser ut som det kommer ett denim och ett grönt då, någon som har en aning om vad det kan tänkas kosta ?
Det var väldigt dyrt, dom är ju schyssta men inget magiskt direkt, dom slits ju som alla andra.Tudors nato e inte så billiga.. ett vanligt svart brukar ligga på 2000 - 2500 SEK på C24 !
Håller med dig.. Köp dig ett vanligt nato för en bråkdel av priset vetjaDet var väldigt dyrt, dom är ju schyssta men inget magiskt direkt, dom slits ju som alla andra.
JaHåller med dig.. Köp dig ett vanligt nato för en bråkdel av priset vetja![]()
Känslan säger 'stay away' och det borde väl stå "Swiss Made" på tsvlan...Vad tror ni om denna? Är den äkta tro, eller rättare sagt, har Tudor gjort en tavla som denna?
![]()
https://auction.catawiki.com/kavels...3291.77616&utm_source=pn&utm_medium=affiliate
Ja det tycker jag .. klockorna har ökat ganska kraftigt senaste åren.En Tudor Submariner 79090 från 90-95ish head only var ligger vi i pris då? Kollar man tidigare annonser här på KS så känns det som priset på klockan har ökat väldigt mycket. De senaste annonserna här på KS ligger runt 35k där tidigare annonser från 2015-2014 ligger runt 25k (med länk). Är 35k ett rimligt pris som reflekterar dagens prisbild?
Oj.. svårt faktiskt då jag inte e så jätteinsatt.Ganska ordentlig prisutveckling får man säga i så fall. Men inte chockerande, grym klocka. Vad skulle du uppskatta priset head only?
TjaJag har från och till varit sugen på en Black bay röd senaste året. Var säker på att jag ville ha den nya med inhouse-verket fram till nyligen. Men ju mer jag jämför nya och gamla desto mer osäker känner jag mig! Just nu känner jag att den gamla versionen är snyggast. Samtidigt som jag tycker det känns lite roligare med inhouse-verket. Har endast provat/sett den gamla IRL dock.
Antar att någon eller några har klämt på/ägt båda versionerna. Skulle vara tacksam om ni vill dela med er lite vad man tycker om de olika!
Tackar på förhand och önskar en fortsatt härlig söndag!
Tack för input!Tja
Ja har ägt båda två.
Gamla länken älskade jag
-billigare service
Nya
-avskyr länken
-bra inhouse med bra reserv
-gillar loggan mer än rosen!
-något mm högre på höjden
Väldigt svårt.. är inhouse ett krav så kör på nya.
Annars hade ja kört på gamla alla dagar i veckan
Verkar svårare än vad jag förväntat mig att hitta ett läderband som passar in på mina preferenser till denna
![]()
Något likt originalbandet fast svart
Svart, platt, kontrastsöm går väl hyffsat i 19mm men när man sedan lägger på kravet på 70/110ish på bandlängd så blev det genast mycket svårare.
Någon som kan ge råd om vart man kan hitta korta band av ok kvalité?
Fy fan va finBlå tavla å insert är trevligt
![]()
In house är givetvis trevligt. Jag stör mig dock inte alls på att min har ETAJag har från och till varit sugen på en Black bay röd senaste året. Var säker på att jag ville ha den nya med inhouse-verket fram till nyligen. Men ju mer jag jämför nya och gamla desto mer osäker känner jag mig! Just nu känner jag att den gamla versionen är snyggast. Samtidigt som jag tycker det känns lite roligare med inhouse-verket. Har endast provat/sett den gamla IRL dock.
Antar att någon eller några har klämt på/ägt båda versionerna. Skulle vara tacksam om ni vill dela med er lite vad man tycker om de olika!
Tackar på förhand och önskar en fortsatt härlig söndag!
Nej precis..In house är givetvis trevligt. Jag stör mig dock inte alls på att min har ETA
Låter klokt!Jag köpte min BB våren 2014. Vad tror ni? Bäst att trycktesta innan man hoppar i vattnet i sommar?
Det låter som en bra ide ..Jag köpte min BB våren 2014. Vad tror ni? Bäst att trycktesta innan man hoppar i vattnet i sommar?
Kan va värt 150kr men å andra sidan, ingen minns en fegis!Jag köpte min BB våren 2014. Vad tror ni? Bäst att trycktesta innan man hoppar i vattnet i sommar?