Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
SnyggBlir alltid lika glad med denna på armen...
![]()
Tack!Snygg
Är deras "day date" 36 mm?
Det ända som stoppar mig på tudor datejust varianten är att den är 34 mm så om "day date" är 36 blir den intressant
Skön kombo. Särskilt som det där sannolikt är hur en nutida Tudor MN hade sett ut om de fortfarande levererade till marinen.
Grattis på födelsedagen! Imponerad av att du lyckas hålla dig borta från att öppna paketet innan dagen DLovade mig själv att köpa en Pelagos som födelsedagspresent när jag fyllde 25. Velade fram och tillbaka, tanken var att köpa begagnat.. Men, skulle man ha nya med in-house eller skulle jag satsa på den äldre varianten? Föredrog tavlan på den första men gillade även tanken på ett in-houseverk.
Började kolla ordentligt i februari, fyller år i april. Som vanligt när man är ute efter en klocka så ekar det tomt på begagnatmarknaden..
Tillslut kom det ut en, men den var blå och inte en svart som jag sökte. Födelsedagen närmade sig med stormsteg så jag började kolla Chrono24.
Tittade varje dag i ett par veckor, vi börjar nu närma oss slutet på mars. Då fick jag äntligen fatt på en lämplig kandidat.
Jag hade vid det här laget bestämt mig för att köpa den äldre, ref 25500tn. Annonsen gällde en helt ny, oanvänd fullset.
Pratade lite med säljaren och allt verkade legit så bestämde mig för att slå till.
En vecka innan födelsedagen så damp klockan ner i brevlådan, (efter en sjukt nervös vecka) öppnade den för att kolla att allt var ok och den var verkligen helt ny med all dokumentation.
Stoppade ihop allting igen och slog in den, för att få den av mig själv på födelsedagen.
Dagen D kom, kunde knappt sova natten innan för att jag var så taggad.![]()
Är så jäkla nöjd med klockan och att jag äntligen får skriva i den här tråden utan att behöva fråga massa saker![]()
Grattis till en fin klocka!Lovade mig själv att köpa en Pelagos som födelsedagspresent när jag fyllde 25. Velade fram och tillbaka, tanken var att köpa begagnat.. Men, skulle man ha nya med in-house eller skulle jag satsa på den äldre varianten? Föredrog tavlan på den första men gillade även tanken på ett in-houseverk.
Började kolla ordentligt i februari, fyller år i april. Som vanligt när man är ute efter en klocka så ekar det tomt på begagnatmarknaden..
Tillslut kom det ut en, men den var blå och inte en svart som jag sökte. Födelsedagen närmade sig med stormsteg så jag började kolla Chrono24.
Tittade varje dag i ett par veckor, vi börjar nu närma oss slutet på mars. Då fick jag äntligen fatt på en lämplig kandidat.
Jag hade vid det här laget bestämt mig för att köpa den äldre, ref 25500tn. Annonsen gällde en helt ny, oanvänd fullset.
Pratade lite med säljaren och allt verkade legit så bestämde mig för att slå till.
En vecka innan födelsedagen så damp klockan ner i brevlådan, (efter en sjukt nervös vecka) öppnade den för att kolla att allt var ok och den var verkligen helt ny med all dokumentation.
Stoppade ihop allting igen och slog in den, för att få den av mig själv på födelsedagen.
Dagen D kom, kunde knappt sova natten innan för att jag var så taggad.![]()
Är så jäkla nöjd med klockan och att jag äntligen får skriva i den här tråden utan att behöva fråga massa saker![]()
Ta den du tycker är snyggast!Planerar på att köpa en Tudor BB röd. Men vet ej om jag ska köpa den med inhouse eller den med ETA-verket. Vad tycker ni?
Länk och urtavla är så mycket snyggare på den med ETA-verk ....men den med inhouse har en power reserve på 70h... det här blir svårtTa den du tycker är snyggast!
Den har ju inget datum och du lär bära den mycket, så lägre power reserve är för mig inget som stör mig. Kör på ETA-versionen. Den är enligt mig mycket roligare estetisktLänk och urtavla är så mycket snyggare på den med ETA-verk ....men den med inhouse har en power reserve på 70h... det här blir svårt
Har eta:n bara 40h så hade jag tagit den nya. Har den 48 h hade jag tagit den gamla.Länk och urtavla är så mycket snyggare på den med ETA-verk ....men den med inhouse har en power reserve på 70h... det här blir svårt
Så sant! I will my man!Den har ju inget datum och du lär bära den mycket, så lägre power reserve är för mig inget som stör mig. Kör på ETA-versionen. Den är enligt mig mycket roligare estetiskt![]()
Grym bild!
Snygg bild!Klassificieras det som spam om jag postar en note om att det är dags att sälja min 79090 här? Ta bort eller säg till i så fall. Tänkte klockan var värd en bild i Tudortråden också
![]()