• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blir alltid lika glad med denna på armen...
IMG_20170411_085026.jpg

Den här hands on article på aBlogtoWatch summerar exakt min syn på nya Black Bay Chrono.

Varför Tudor väljer att blanda så mkt olika detaljer i en och samma klocka är för mig väldigt underligt för att företag som lyckats trycka ut extremt avskalade tool-watch klockor med tydlig design och tydligt syfte. Men en Chronograph som blandar både racing delar med dyk-attribut är magiskt underligt.

Men som tidigare sagts, tyvärr har ju Tudor tappat sin design-chef till Montblanc för cirka 1.5 år sedan och det börjar nog märkas nu..

http://www.ablogtowatch.com/tudor-heritage-black-bay-chronograph-watch/

Som många andra har man själv fått upp ögonen för Tudor. Är för tillfället ute efter en Prince Oysterdate, 38mm. Rolex oysterdate - samma klocka, 10 k dyrare.
Någon som har/haft en sådan? Eller kanske både Rolex oyst och Tudor oyst? Värt att lägga ut några extra tusingar på en rolex eller lika bra att köra på en Prince? :)

Var inte bara att hitta ett läderband till denna men det gick
IMG_0307.JPG

Resultatet är väl i alla fall godkänt men luggarna känns lite knepiga
IMG_0306.JPG

Var det värt €175 för ett custom Camille Fournet?
Tveksamt men som sagt hitta ett 19mm som var kort nog var stört omöjligt.
Beställde 105/65 me borde gått kortare ändå, typ 95/65 för jag hamnade på nästa innersta hålet.

Senast ändrad:
Lovade mig själv att köpa en Pelagos som födelsedagspresent när jag fyllde 25. Velade fram och tillbaka, tanken var att köpa begagnat.. Men, skulle man ha nya med in-house eller skulle jag satsa på den äldre varianten? Föredrog tavlan på den första men gillade även tanken på ett in-houseverk.

Började kolla ordentligt i februari, fyller år i april. Som vanligt när man är ute efter en klocka så ekar det tomt på begagnatmarknaden..
Tillslut kom det ut en, men den var blå och inte en svart som jag sökte. Födelsedagen närmade sig med stormsteg så jag började kolla Chrono24.
Tittade varje dag i ett par veckor, vi börjar nu närma oss slutet på mars. Då fick jag äntligen fatt på en lämplig kandidat.

Jag hade vid det här laget bestämt mig för att köpa den äldre, ref 25500tn. Annonsen gällde en helt ny, oanvänd fullset.
Pratade lite med säljaren och allt verkade legit så bestämde mig för att slå till.
En vecka innan födelsedagen så damp klockan ner i brevlådan, (efter en sjukt nervös vecka) öppnade den för att kolla att allt var ok och den var verkligen helt ny med all dokumentation.
Stoppade ihop allting igen och slog in den, för att få den av mig själv på födelsedagen.
Dagen D kom, kunde knappt sova natten innan för att jag var så taggad.
IMG_2719.JPG

Är så jäkla nöjd med klockan och att jag äntligen får skriva i den här tråden utan att behöva fråga massa saker :)

Lovade mig själv att köpa en Pelagos som födelsedagspresent när jag fyllde 25. Velade fram och tillbaka, tanken var att köpa begagnat.. Men, skulle man ha nya med in-house eller skulle jag satsa på den äldre varianten? Föredrog tavlan på den första men gillade även tanken på ett in-houseverk.

Började kolla ordentligt i februari, fyller år i april. Som vanligt när man är ute efter en klocka så ekar det tomt på begagnatmarknaden..
Tillslut kom det ut en, men den var blå och inte en svart som jag sökte. Födelsedagen närmade sig med stormsteg så jag började kolla Chrono24.
Tittade varje dag i ett par veckor, vi börjar nu närma oss slutet på mars. Då fick jag äntligen fatt på en lämplig kandidat.

Jag hade vid det här laget bestämt mig för att köpa den äldre, ref 25500tn. Annonsen gällde en helt ny, oanvänd fullset.
Pratade lite med säljaren och allt verkade legit så bestämde mig för att slå till.
En vecka innan födelsedagen så damp klockan ner i brevlådan, (efter en sjukt nervös vecka) öppnade den för att kolla att allt var ok och den var verkligen helt ny med all dokumentation.
Stoppade ihop allting igen och slog in den, för att få den av mig själv på födelsedagen.
IMG_2719.JPG

Är så jäkla nöjd med klockan och att jag äntligen får skriva i den här tråden utan att behöva fråga massa saker :)
Grattis på födelsedagen! Imponerad av att du lyckas hålla dig borta från att öppna paketet innan dagen D :woot:

IMG_2719.JPG

Grattis till en fin klocka!

Planerar på att köpa en Tudor BB röd. Men vet ej om jag ska köpa den med inhouse eller den med ETA-verket. Vad tycker ni?

Tillbaka
Topp