• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Provade denna förra helgen. Riktigt grym tycker jag
20170826_153701.jpg

Precis man gör som man tycker är bäst. Tycke och smak ändras med ålder och erfarenhet. Har själv gått från 44 via 41 till 36mm på knappt ett år. Här BB36 på min handled som mäter 18-18,5 och är ganska platt. Just nu tycker jag att den passar perfekt. Dykare vill jag dock ha runt 40mm pga vridringen.
IMG_1850.JPG
IMG_1851.JPG
Då är vi väldigt lika! Gjort samma resa och besitter som tidigare nämnt exakt samma klocka för tillfället :)

Tack vare @Capeland, kan jag med stolthet bjuda in mig själv till tråden. Väldigt glad över köpet:happyhappy:
Screenshot_20170903-141309.png

Vet inte varför mobilen ska strejka med denna dåliga upplösning. Viss avundsjuka att jag aldrig kommer ha nytta av mobilens klocka längre, vem vet. Lovar en bättre bild till senare.

Absolut är den schnygg. Också provat några gånger. Finns med på listan över potentiella förvärv för min del, i konkurrens med Pelagos bland annat.
Pelagos är väl en betydligt mer välbyggd klocka, efter vad jag har förstått. Just nu var jag ute efter en vardagsdressare och tyckte att Ranger och BB 36 kunde få turas om :). Sen gillade jag lumen på rangern. Allt på tavlan är självlysande. Jag har inte heller slagit till så vi får väl se om det kommer upp två i tråden, bara en eller ingen, men får man varva de olika band-alternativen tror jag att jag skulle använda dem ganska mycket. Det beiga skinnabandet till BB 36 gör hela den klockan, tycker jag. Ranger på länk kändes perfekt och bund-bandet är annorlunda och ser ut att ha gjorts gediget. Det blir lite olika stilar så jag tror inte att man tröttnar på någon av modellerna i första taget.

Pelagos är väl en betydligt mer välbyggd klocka, efter vad jag har förstått. Just nu var jag ute efter en vardagsdressare och tyckte att Ranger och BB 36 kunde få turas om :). Sen gillade jag lumen på rangern. Allt på tavlan är självlysande. Jag har inte heller slagit till så vi får väl se om det kommer upp två i tråden, bara en eller ingen, men får man varva de olika band-alternativen tror jag att jag skulle använda dem ganska mycket. Det beiga skinnabandet till BB 36 gör hela den klockan, tycker jag. Ranger på länk kändes perfekt och bund-bandet är annorlunda och ser ut att ha gjorts gediget. Det blir lite olika stilar så jag tror inte att man tröttnar på någon av modellerna i första taget.

Precis så jag tänkte när jag pillade på en. Perfekt vardagsdressare.

Rangern är riktigt bra - Haft en för 2 år sedan! Perfekt fieldwatch och man måste ju älska de raka ändlänkarna

Utan att känna dig så kunde jag nästan vara säker på att du haft en. :)

Var inne och provade nya BB Steel i dag.
Tyckte att den var ordentligt mycket högre än tidigare Black Bays jag ägt (BB med ETA).

Jag antar att de "vanliga" färgerna (blå, svart, röd) med nya inhouse-verket är lika tjocka som BB Steel?
Då förstår jag ännu mer varför folk föredrar första generationen.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp