Provade denna förra helgen. Riktigt grym tycker jag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då är vi väldigt lika! Gjort samma resa och besitter som tidigare nämnt exakt samma klocka för tillfälletPrecis man gör som man tycker är bäst. Tycke och smak ändras med ålder och erfarenhet. Har själv gått från 44 via 41 till 36mm på knappt ett år. Här BB36 på min handled som mäter 18-18,5 och är ganska platt. Just nu tycker jag att den passar perfekt. Dykare vill jag dock ha runt 40mm pga vridringen.
![]()
![]()
Provade denna förra helgen. Riktigt grym tycker jag
![]()
Den är jag lite sugen på..Provade denna förra helgen. Riktigt grym tycker jag
![]()
Tycker den var riktigt bra. Bra med datum dessutomHur var känslan/finishen? Är sugen på den men har inte lyckats prova den än.
Grattis!! Inte bara BB ägare utan Brons Patina klubben ocksåNu är jag också stolt Tudor BBB ägare..![]()
Nu är jag också stolt Tudor BBB ägare..![]()
Tack vare @Capeland, kan jag med stolthet bjuda in mig själv till tråden. Väldigt glad över köpet![]()
![]()
Vet inte varför mobilen ska strejka med denna dåliga upplösning. Viss avundsjuka att jag aldrig kommer ha nytta av mobilens klocka längre, vem vet. Lovar en bättre bild till senare.
Tack vare @Capeland, kan jag med stolthet bjuda in mig själv till tråden. Väldigt glad över köpet![]()
![]()
Vet inte varför mobilen ska strejka med denna dåliga upplösning. Viss avundsjuka att jag aldrig kommer ha nytta av mobilens klocka längre, vem vet. Lovar en bättre bild till senare.
Testade de här igår och föll för båda. Någon som vill sälja sin, hör av dig. Jag ser inte en enda Ranger på KS. Tycker verkligen bara jag att den är fin?
![]()
Pelagos är väl en betydligt mer välbyggd klocka, efter vad jag har förstått. Just nu var jag ute efter en vardagsdressare och tyckte att Ranger och BB 36 kunde få turas omAbsolut är den schnygg. Också provat några gånger. Finns med på listan över potentiella förvärv för min del, i konkurrens med Pelagos bland annat.
Rangern är riktigt bra - Haft en för 2 år sedan! Perfekt fieldwatch och man måste ju älska de raka ändlänkarnaTestade de här igår och föll för båda. Någon som vill sälja sin, hör av dig. Jag ser inte en enda Ranger på KS. Tycker verkligen bara jag att den är fin?
![]()
Pelagos är väl en betydligt mer välbyggd klocka, efter vad jag har förstått. Just nu var jag ute efter en vardagsdressare och tyckte att Ranger och BB 36 kunde få turas om. Sen gillade jag lumen på rangern. Allt på tavlan är självlysande. Jag har inte heller slagit till så vi får väl se om det kommer upp två i tråden, bara en eller ingen, men får man varva de olika band-alternativen tror jag att jag skulle använda dem ganska mycket. Det beiga skinnabandet till BB 36 gör hela den klockan, tycker jag. Ranger på länk kändes perfekt och bund-bandet är annorlunda och ser ut att ha gjorts gediget. Det blir lite olika stilar så jag tror inte att man tröttnar på någon av modellerna i första taget.
Rangern är riktigt bra - Haft en för 2 år sedan! Perfekt fieldwatch och man måste ju älska de raka ändlänkarna
Jag gillar de raka ändlänkarna. Det ser lite rassligt ut och jag saknar det i min lilla samlingRangern är riktigt bra - Haft en för 2 år sedan! Perfekt fieldwatch och man måste ju älska de raka ändlänkarna
19 närmare bestämt... tror jag åtminstone20mm bandbredd på bb36, någon som kan upplysa?
@Jonulf19 närmare bestämt... tror jag åtminstone![]()
Finns även egen Rubber B gummi för Tudor...
http://rubberb.com/en/tudor-watch-bandVet du var man kan köpa ett Rubber B armband till Tudor? Är faktiskt sjukt sugen att införskaffa ett.