• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Var inne och provade nya BB Steel i dag.
Tyckte att den var ordentligt mycket högre än tidigare Black Bays jag ägt (BB med ETA).

Jag antar att de "vanliga" färgerna (blå, svart, röd) med nya inhouse-verket är lika tjocka som BB Steel?
Då förstår jag ännu mer varför folk föredrar första generationen.
Öh rejält mycket högre, skämtar du?

DSC_02251.jpg

Efter mycket funderande på utförande så blev jag idag äntligen ägare av en Tudor BB...

Helt klart bland dom finare exen jag sett. Är den helt orörd?
Nej, den har helt klart polerats tidigare (syns på kronsskyddens tjocklek framför allt) men den som fixat till den har gjort ett riktigt bra jobb med boetten och framför allt avfasningarna på luggarna. Tror den använts ganska lite då vridringen är superkrispig i kanterna.

Min äldre flinga är däremot troligen aldrig polerad, den boetten är RIKTIGT fin.
IMG_8449.PNG

Här är ett exemplar som verkar vara orörd på riktigt: https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=296548

Tillbaka
Topp