Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt. Står det något om Hydronauten där?Kvällen är räddad, FedEx var precis förbi!
![]()
![]()
Såg det när jag googlade, verkligen intressantVerkar extremt faktaspäckad, vilket är kanon då det är klart svårare att hitta Tudor-info (på nördnivå) online än t.ex. Rolex-info.
1.000 numrerade och signerade ex.
Ja, Hydronaut är med. Boken är tryckt 2013 så Pelagos och Blackbay är med om än med kortfattad info. Den första halvan av boken är mitt fokus, otroligt mycket vintage-info och då har jag bara slarvbläddrat än så länge!Grymt. Står det något om Hydronauten där?
Jävligt nyfiken vad som står om Hydronauten.Ja, Hydronaut är med. Boken är tryckt 2013 så Pelagos och Blackbay är med om än med kortfattad info. Den första halvan av boken är mitt fokus, otroligt mycket vintage-info och då har jag bara slarvbläddrat än så länge!
För många black bay..Har ni några särskilda önskemål på framtida släpp av Tudor?
Själv skulle jag gärna se en lite mindre Pelagos.
+1För många black bay..
Annars vore en BB GMT i 40mm mumma
Varför tycker ni det är för många BB? Det ger ju fler valmöjligheter.För många black bay..
Annars vore en BB GMT i 40mm mumma
Ja jag ser inte det direkt som ett problem hellerVarför tycker ni det är för många BB? Det ger ju fler valmöjligheter.
Att det finns två av varje (röd blå svart)Varför tycker ni det är för många BB? Det ger ju fler valmöjligheter.
Tycker det klagas lite väl mycket på att det finns så många BB's. Se bara på Speedmasters eller Datejusts.Att det finns två av varje (röd blå svart)
G/S,
stål
Bucherer
Italiensk limited Edition (röd text)
black bay one
Bronze
Black bay dark
Lite väl mycket av en modell, 13st om ja inte missat någon.
Hade hoppats på en GMT version i år.
Men alla datejusts ser inte ut som varandra.Tycker det klagas lite väl mycket på att det finns så många BB's. Se bara på Speedmasters eller Datejusts.
Ser gärna också att de fokuserar på en annan modell nästa gång, men att det skulle finnas så löjligt många Black Bays vet jag inte om jag håller med om (relativt andra populära modellfamiljer)
Vridning,Men alla datejusts ser inte ut som varandra.
Finns i så många olika variationer, slät ring, räfflad osv till skillnad från black bay där bara vridringen skiljer i stort sett.
Vill man vara petig såVridning,
datum eller inte,
3, 6, 9 på brons och stick på de andra,
olika tavlor på inhouse och ETA.
Så en hel del skillnad tycker jag nog det är.
Fast att "det finns två av varje (röd blå svart) kan man ju inte räkna eftersom första generationen inte tillverkas längre.Att det finns två av varje (röd blå svart)
G/S,
stål
Bucherer
Italiensk limited Edition (röd text)
black bay one
Bronze
Black bay dark
Lite väl mycket av en modell, 13st om ja inte missat någon.
Hade hoppats på en GMT version i år.
Förstår vad du menarFast att "det finns två av varje (röd blå svart) kan man ju inte räkna eftersom första generationen inte tillverkas längre.
Det är som att ta upp alla modeller av Submariners som funnits tidigare.
När vi ändå är på tråden på Submariners så tillverkas just nu:
114060,116610,116610LV, 116613LB,116613LN,116618,116619
(också ganska många, ser du?)
Tror vi är rätt överens egentligenVill man vara petig så
Men du förstår ju min poäng.
Lite nytt skulle va trevligt.
Annars e ju black bay en grym klocka
Det tycker jagTror vi är rätt överens egentligen
Ja såklart.Förstår vad du menar
Men som ja skrev i början: hade föredragit en GMT variant, o kanske något nytt
Bär ju själv en black bay![]()
Ja såklart.
En snygg dykare på 40mm/20mm luggar och normal höjd så är jag all over it.
Eller en sportdressare på 39!
Något som i stil med Grand Seikos stålsportare med gmt? Säga vad man vill om GS, men där har de hittat nåt väldigt vackert och funktionellt. Om Tudor ändå ville göra nåt sånt.En kul dykare på 39/40mm med gmt hade varit något
Imo en av de snyggaste.Code Red
![]()
Grattis! Den sitter riktigt bra där.![]()
Mitt första bidrag till tråden och första finare klocka som landade hos mig igår. Härlig känsla, den är så vacker den här![]()