• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Så om man jämför Oris Aquis med en Tudor Hydronaut så hamnar dom ganska lika i pris känns det som. Lite nyfiken på hur det kan tänkas komma sig? Jag vet att Orisen är nyare, men är det den enda anledningen? Urverket är ju snäppet över på Tudor då det är top grade som dessutom fått KIF och Triovis.
Kvalitét och finish vinner nog Tudor med, men ändå verkar Oris vara mer populära?

Så om man jämför Oris Aquis med en Tudor Hydronaut så hamnar dom ganska lika i pris känns det som. Lite nyfiken på hur det kan tänkas komma sig? Jag vet att Orisen är nyare, men är det den enda anledningen? Urverket är ju snäppet över på Tudor då det är top grade som dessutom fått KIF och Triovis.
Kvalitét och finish vinner nog Tudor med, men ändå verkar Oris vara mer populära?
Googlade Tudor Hydronaut och måste säga att det inte var någon fager klocka... Skulle tro att det har med det att göra.

Googlade Tudor Hydronaut och måste säga att det inte var någon fager klocka... Skulle tro att det har med det att göra.
20171010_202829.jpg

Smaken är som baken. Vet dock inte vad som skulle vara fel på den :p

Finns en hel del klockor där ute som jag tycker är fula. Men det påverkar ju inte priset ;)
Drog (kanske förhastat) slutsatsen att modellen är impopulär då man sällan ser den. Om en klocka inte säljer (sålde) bra är det ju inte orimligt att anta att det har med utseendet att göra. Då påverkar det priset.

Drog (kanske förhastat) slutsatsen att modellen är impopulär då man sällan ser den. Om en klocka inte säljer (sålde) bra är det ju inte orimligt att anta att det har med utseendet att göra. Då påverkar det priset.
Vet inte hur länge dom legat uppe när dom varit till försäljning. Jag har fått flera bud men är ute efter byte

Har en kollega som är sugen på en Tudor Sub. Han kom till mig och ville ha hjälp men jag har väldigt dålig koll på dessa.
Han vill inte ha en med snowflake-tavlan och har kollat in några 9401/0 (men de verkar ovanliga om man inte vill ha snowflake-tavlan).
Har även kikat på 79090 men är lite anti datum även om det “inte gör så mycket”.

Har hittat några fina 79090 som sålts här på KS för runt 30-50 och det är fair men det är som sagt det där datumet i så fall.
Sedan har han inget emot en blå heller, den måste alltså inte vara svart då han har en Speedy Pro till vardags.

Vad ska han kolla efter? Vad finns det för referenser att kolla på om maxtaket är 50’ och han vill inte ha en 36-mm:are?
Han hittade en 9401/0 på C24 utan länk för 40k men jag tycker den såg väldigt polerad ut och saknade som sagt länk.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp