Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Väldigt trevligt gäng. Vilken nykomling blir det?Tudor trion blir snart kvartett.
![]()
Tackar. En gen1 BBNVäldigt trevligt gäng. Vilken nykomling blir det?
Den kombon var riktigt bra!Bästa bandet!
![]()
Det passar inte,Är det någon som har koll på om en länk som passar Tudor 79280 även passar 79220?![]()
Gen 1, men mest för utseendet.Ni som har burit både Black Bay Gen 1 och 2 på länk. Vilken länk föredrar ni?
Ni som har burit både Black Bay Gen 1 och 2 på länk. Vilken länk föredrar ni?
Var inte så imponerad av gen 2 på bilder, men på armen är den riktigt nice. Ger ytterligare detaljer att studera. Föredra gen 2.Ni som har burit både Black Bay Gen 1 och 2 på länk. Vilken länk föredrar ni?
En klocka som har bra länk går helt enkelt inte att ersätta med nånting. Tyvärr men så är det.Första testet med Nato, inte helt såld om jag ska vara ärlig.![]()
En klocka som har bra länk går helt enkelt inte att ersätta med nånting. Tyvärr men så är det.
Med det sagt ska jag nångång testa natot till min BB36. Antagligen i en halv dag eller nått innan länken åker på igen
Aldrig riktigt fattar grejen med Nato?
Men en dag kanske det händer![]()
Jag kör med nato på nästan allt, även på +60,000:- klockorDet har du rätt i. Klockan blir direkt ”mindre premium” när man drar på Natobandet. Hjälper verkligen inte när tjejen säger ”det ser ju ut som en typisk parfymklocka nu”..
Jag brukar oftast backpacka med natoband för att inte utsätta länken för onödigt mycket slitage. Sen är natoband väldigt skönt att ha på när man flyttar sig mellan olika klimat. Men utöver själva praktiska egenskaperna ser jag inte heller många fördelar estetiskt![]()
Jag kör med nato på nästan allt, även på +60,000:- klockorSå det är nog en smaksak.
Tudor orignal är magiskt men annars brukar jag köpa nästan vilket fabrikat som helst. Det är lite som med jeans att man måste slita in dem för att de ska bli riktigt sköna. Natoband.nu har ett premiumband som är mjukt och sköntSå kan det definitivt vara. Vill dock fortfarande anse att Daniel Wellington förstörde charmen med Nato
Vart brukar du köpa dina natoband om man får fråga? Några rekommendationer på fabrikat?
BB36 är galet trevlig. Min favoritklocka i samlingen utan tvekan och 36mm känns helt rätt för mina taniga handleder. Närmsta jag kommer din fråga är en Sinn 556i på 38,5mm. Visst funkade den men 36mm är verkligen min sweetspot på ickedykare.Börjar bli lite rastlös igen... Funderar på att byta/sälja min Omega AT 39mm:
![]()
Och byta mot en 36mm:
![]()
Någon som har testat båda? Tycker väl egentligen att 39 blir lite stort som vardagsklocka. Gillar 36 mm bättre. Velar fram å tillbaka helt enkelt,![]()
BB36 är galet trevlig. Min favoritklocka i samlingen utan tvekan och 36mm känns helt rätt för mina taniga handleder. Närmsta jag kommer din fråga är en Sinn 556i på 38,5mm. Visst funkade den men 36mm är verkligen min sweetspot på ickedykare.
Har du fler frågor angående just BB36 så fråga på så ska jag svara så gott jag kan.
@Oliver jag förespråkar vanliga zuludiver som Royalstraps säljer. Kostar en slant men mjuka och sköna från start.
Trevligt ur där *tummen upp*.
Trevlig liten video men är det bara jag som känner att produktionen är lite för långsam och gammaldags?Liten video på hur de gör sina tygband.
Tack så mycket, jag är mycket nöjd med den!Trevligt ur där *tummen upp*.
Fullkomligt älskar att man behåller gamla hantverkartraditioner för att producera fantastiskt fina straps!Liten video på hur de gör sina tygband.
Ok, den där videon har definitivt gett natot till min BB36 en ärlig chans att hamna på klockanLiten video på hur de gör sina tygband.