• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fantastiska nyheter för oss black bay ägare. Strapcode har släppt deras grymma länkar till BB. Beställde en direkt själv. Av två anledningar. Får inte perfekt passform på originalet och slipper dessutom slita på originalet :) Och för er som sitter på en BB utan länk alls så är det ju rena julafton!
W_SC-1104-600-banner-B069-Tudor-Black-Bay.jpg
W_SS221805P2S069_grp-Tudor-Black-Bay-7922R.jpg

Fantastiska nyheter för oss black bay ägare. Strapcode har släppt deras grymma länkar till BB. Beställde en direkt själv. Av två anledningar. Får inte perfekt passform på originalet och slipper dessutom slita på originalet :) Och för er som sitter på en BB utan länk alls så är det ju rena julafton!
Vad ligger priset på?

Riktigt nice!

Var inne och kollade. Hittade inte den med polerade mittlänkar, någon som orkar länka om dom hittade den?

Priset såg i övrigt ut att vara 106-130dollar, även om jag inte helt förstod skillnaden mellan alternativen ;)

Edit: Var olika clasps som var skillnaden... såklart.

Senast ändrad:
Men det här är inte deras angus länkar va? För visst är det länkarna med bäst kvalitet som de säljer? Men de kanske inte finns som oyster?

Men det här är inte deras angus länkar va? För visst är det länkarna med bäst kvalitet som de säljer? Men de kanske inte finns som oyster?

Helt riktigt. Det här är inte Angus. Men att Angus skulle vara av bättre kvalitet än någon av deras andra länkar är nog ett missförstånd. Jag har testat i princip alla deras alternativ. Angus är inte bättre än någon annan (har en på handleden "as we speaking") bara annan design.

Helt riktigt. Det här är inte Angus. Men att Angus skulle vara av bättre kvalitet än någon av deras andra länkar är nog ett missförstånd. Jag har testat i princip alla deras alternativ. Angus är inte bättre än någon annan (har en på handleden "as we speaking") bara annan design.
Okej, tack för klargörelsen :). Ska själv inte köpa någon länk, men jag hoppas de bumpar upp kvalitén ett snäpp. Tycker deras länkar funkar finfint på seiko men jämfört med originallänken på BB har de inte en suck.

Okej, tack för klargörelsen :). Ska själv inte köpa någon länk, men jag hoppas de bumpar upp kvalitén ett snäpp. Tycker deras länkar funkar finfint på seiko men jämfört med originallänken på BB har de inte en suck.
Vad är det som är mycket sämre än originallänken? Blev själv väldigt sugen på att beställa en men har ingen erfarenhet av deras länkar sedan tidigare och blev lite skeptiskt när du skrev så.

Det kan jag absolut hålla med om. Originallänken är riktigt vass. Men som i mitt fall där jag inte lyckas justera den 100% perfekt så kommer detta som en skänk från ovan. Pumpar på med lite bilder när den landat!

Vad är det som är mycket sämre än originallänken? Blev själv väldigt sugen på att beställa en men har ingen erfarenhet av deras länkar sedan tidigare och blev lite skeptiskt när du skrev så.
Deras länkar är bra. Framförallt för priset man betalar. Vad kostar en BB länk? 10k? Inte så konstigt att den är mycket bättre:). Saknar du länk och inte vill köpa original för ockerpriser tycker jag definitivt du ska slå till.

Edit. Skillnader: rassligare och inte lika tight. Sämre finish. Låset sämre. Saknar keramiska bollar vid låsmekanismen etc

Kanon tack för utförligt svar :)
Såklart borde där vara skillnader när den kostar ca 1/10 av original.
Har klarat mig bra utan länk på BBn då jag har andra klockor med länk men är ändå lite sugen på att komplettera med en länk men inte original med tanke på priset så får se hur jag gör :)

Pumpa gärna på med bilder när ni får era länkar från strapcode, blev lite sugen på att beställa en länk för att kunna rotera lite med orginallänken

Ser också fram emot massa bilder och en kort recession när era länkar anländer :)
Är i valet och kvalet om jag ska beställa eller ej :confused:

Kanon tack för utförligt svar :)
Såklart borde där vara skillnader när den kostar ca 1/10 av original.
Har klarat mig bra utan länk på BBn då jag har andra klockor med länk men är ändå lite sugen på att komplettera med en länk men inte original med tanke på priset så får se hur jag gör :)

Har du inte originallänken så är det en absolut "No brainer" kör bara kör

27781804_10156276661040530_497197183_n.jpg

Fick den i torsdags FY SATIKEN vilken klocka. Hade en Omega PO innan men den här är något helt annat. Sportig men elegant. Funkar till t-shirt och kostym - HELA FÖRBANNADE SPEKTRUMET!!! (ursäkta den smuliga morgonrocken).

Har någon testat den på gummi? blir sugen på att se resultatet från Strapcode också, länk vore grymt att kunna växla till

Fick den i torsdags FY SATIKEN vilken klocka. Hade en Omega PO innan men den här är något helt annat. Sportig men elegant. Funkar till t-shirt och kostym - HELA FÖRBANNADE SPEKTRUMET!!! (ursäkta den smuliga morgonrocken).

Har någon testat den på gummi? blir sugen på att se resultatet från Strapcode också, länk vore grymt att kunna växla till

Ja den är helt grym. Framförallt den röda, den känns spännande men sticker inte ut för mycket. Perfekt balans.

Älskar Strapcodes länkar.
En av mina BB's var en Blå ETA på läder. Fick kostnadsförslag på 8600kr från AD för originallänken som jag saknade (alldeles för mycket tycker jag).
Detta borde hänt för ett år sen :woot: :(

Älskar Strapcodes länkar.
En av mina BB's var en Blå ETA på läder. Fick kostnadsförslag på 8600kr från AD för originallänken som jag saknade (alldeles för mycket tycker jag).
Detta borde hänt för ett år sen :woot: :(

Oj 8600 alltså, tur jag valde att köpa en med länk direkt, stod i valet och kvalet vid köp.

Tillbaka
Topp