• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag är sjuktligt intresserad i Black bay, Men hur kommer det sig att baksidan av klockan (boetten?) är så sparamt dekorerad? Jag är osäker på vad jag tycker om det. Hade gärna sett en fin ros likt den som är på kronan. Finns så många andra klockor för väldigt lite pengar som gör baksidorna mycket dekorerade, eller Omega för den delen.

Så tycka vad man vill, det är väll en smaksak. Men finns det någon specicik anledning till det?

IMG_6956.PNG

Klämma och känna på mycket nu.. Från Omegatråden

Är det något fel att jag frågade samma fråga där? Med tanke på att jag fick ytterligare ett förslag där, vilket Tudorn inte verkar finnas på.

Jag är sjuktligt intresserad i Black bay, Men hur kommer det sig att baksidan av klockan (boetten?) är så sparamt dekorerad? Jag är osäker på vad jag tycker om det. Hade gärna sett en fin ros likt den som är på kronan. Finns så många andra klockor för väldigt lite pengar som gör baksidorna mycket dekorerade, eller Omega för den delen.

Så tycka vad man vill, det är väll en smaksak. Men finns det någon specicik anledning till det?
Bekvämt med slät baksida om vi ska in på så små detaljer tänker jag. Och hur ofta kommer du egentligen kika på baksidan av klockan? ;)

Att det är bekvämt köper jag! Dock har jag en tendens att ta av mig mina klockor och studera alla dess hörn när jag har en stund över :pompus::D
Rolex gör precis samma sak. Får känslan av att klockan ska kännas mer toolig på det sättet. Inte smycka ut i onödan. Samma sak gäller väl då verket i sig som är väl gömt bakom det ej genomskinliga locket. Sedan kan det vara så att klockan kan hållas någon millimeter tunnare genom att skippa glasbaksida, som Omega ofta t.ex. har. Personligen gillar jag att kunna se ett fint verk genom glasbaksida.

Det är nog som sagt en smaksak.
Själv tycker jag det är bra som de är. Som redan nämts ovan så kör ju Rolex på samma linje och lillebror Tudor likaså. Det ska vara så bara helt enkelt, :)baksidan är stilren och historisk

Någon som kollat upp med AD vad det kostar att byta till blå tavla på BB36?
Det där brukar kunna vara lite känsligt då det förändrar referensen på klockan, något som AD inte alltid får göra. Men kostar ju inget att fråga men som sagt vet att de generellt är förbjudna till att göra sådana ingrepp.

Det där brukar kunna vara lite känsligt då det förändrar referensen på klockan, något som AD inte alltid får göra. Men kostar ju inget att fråga men som sagt vet att de generellt är förbjudna till att göra sådana ingrepp.
Absolut är det så!
Har ju för mig att det går att byta på dykarna så länga som man byter allt dvs ring, tavla, kronhals och visare.
På BB36 är det ju bara tavlan som skiljer väl? För kronhalsen är ju svart på båda.:)

Hur kommer det sig att Tudor gick bort från rosen och använder skölden mer och mer? Är detta något som kommer förändras med tiden igen tror ni? Gillar att de inte helt övergivit rosen genom att de använder den på tex kronan. Generellt verkar många dock föredra rosen, vilket jag själv måste hålla med om är en vackrare symbol.

Är det något fel att jag frågade samma fråga där? Med tanke på att jag fick ytterligare ett förslag där, vilket Tudorn inte verkar finnas på.

IMG_6992.PNG

Ja, eftersom du bland annat tidigare i veckan fått svar i din egenskapade tråd om vilken AD det finns i Göteborg.

Tips: gå in på valfri tillverkares hemsida -> återförsäljare -> "vackra alster"
så hittar du vem som säljer vad.

Vilka butiker går jag till i Göteborgsområdet för att klämma och känna på dessa vackra alster?

Jag förstår inte sånt här. Söker man på nätet kommer det upp med max två knapptryckningar, exempelvis Tudor/återförsäljare/Göteborg. Där finns telefonnummer och mail, adress och andra kontaktuppgifter. Alternativt valfritt märke, stad, land.

Hur snabbt och enkelt är det inte?

For en stund tilbake var det rett mycket diskusjoner om läderband på Black Bay och får intykket av at veldig mange tycker det er fel å sette et aftermarket läderband på et dykarur. Jeg forstår tanken bak det og holder helt med at dykarur inte borde ha et band som inte tåler vatten.

Mien varför får du Dykarur som Black Bay, Oris Aquis osv orginalt med läderband?
Etter hva jeg vet så er det vanlig läder som inte tåler vatten.

IMG_6992.PNG

Ja, eftersom du bland annat tidigare i veckan fått svar i din egenskapade tråd om vilken AD det finns i Göteborg.

Tips: gå in på valfri tillverkares hemsida -> återförsäljare -> "vackra alster"

så hittar du vem som säljer vad.

Jag förstår inte sånt här. Söker man på nätet kommer det upp med max två knapptryckningar, exempelvis Tudor/återförsäljare/Göteborg. Där finns telefonnummer och mail, adress och andra kontaktuppgifter. Alternativt valfritt märke, stad, land.

Hur snabbt och enkelt är det inte?

Herregud vad vissa är skitnödiga här; det är ju ändå internet och ett forum, att folk frågar saker här är kanske inte jättekonstigt. Men jag lovar att ge mig själv smisk för att jag frågade för ofta. Jag bor inte exakt i Göteborg, när jag väl åker in för att kolla så tänkte jag att det va bäst att verkligen se till att jag inte missar någon bra affär som kan tänkas ha de märkena jag är intresserade av, även om flera butiker har samma märken så kan det ju faktiskt vara så att en inte har inne den klockan jag är ute efter. Med tanke på att jag delvis fick olika svar i olika trådar så kanske det inte är hela världen? Men vet ni va pojkar, jag lägger ner det här nu, ska gå och smiska mig själv med ett NATO band.

Att gravera in en text på baksidan av klockan, ryker garantin då? Påverkas wr? Är det något man avråder från? Har som sagt ingen aning, därför jag frågar. Insåg att det skulle kunna va rätt trevligt på just Tudor då de annars är ganska rena på baksidan.

Att gravera in en text på baksidan av klockan, ryker garantin då? Påverkas wr? Är det något man avråder från? Har som sagt ingen aning, därför jag frågar. Insåg att det skulle kunna va rätt trevligt på just Tudor då de annars är ganska rena på baksidan.
Det borde väl inte vara någon fara för varken wr eller garanti. Dock så kommer ju värdet att påverkas negativt.

Herregud vad vissa är skitnödiga här; det är ju ändå internet och ett forum, att folk frågar saker här är kanske inte jättekonstigt. Men jag lovar att ge mig själv smisk för att jag frågade för ofta. Jag bor inte exakt i Göteborg, när jag väl åker in för att kolla så tänkte jag att det va bäst att verkligen se till att jag inte missar någon bra affär som kan tänkas ha de märkena jag är intresserade av, även om flera butiker har samma märken så kan det ju faktiskt vara så att en inte har inne den klockan jag är ute efter. Med tanke på att jag delvis fick olika svar i olika trådar så kanske det inte är hela världen? Men vet ni va pojkar, jag lägger ner det här nu, ska gå och smiska mig själv med ett NATO band.
Det hedrar dig ändå att du vidtar påkallade disciplinära åtgärder:pompus:

Det borde väl inte vara någon fara för varken wr eller garanti. Dock så kommer ju värdet att påverkas negativt.

Det är detta jag tänker mig också. Planen är ju dock att det är en klocka som även nästa generation av ”mig” ska fatta tycke för, så det sentimentala värdet för ens avkomma torde ju öka :D :tudor:

Det är detta jag tänker mig också. Planen är ju dock att det är en klocka som även nästa generation av ”mig” ska fatta tycke för, så det sentimentala värdet för ens avkomma torde ju öka :D :tudor:
Då så! Kör:)
I annat fall kan du köpa ett extra boettlock ifall den inte skulle falla i smaken:p

Tillbaka
Topp