• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

GMT söndag

B1F5760C-D947-490E-BFAC-64B24CB79407.jpeg

Tror säkert det kommer. Om inte rubber b eller nåt liknande redan passar. Den är ju 39mm så lär vara 20mm mellan luggarna. Går säkert o lägga på ett Isofrane..:)
Hittade inget Isofrane som går hela vägen till boetten så som Rubber B eller Vanguard. Kanske någon av deras som passar fastän det inte framgår.

Hoppas de tar fram ett strap till BB58, då köper jag direkt! =)
Ganska säker på att det kommer till BB58!
Halva priset jämfört med Everest och RubberB. Har svårt att se att de skulle vara dubbelt så bra så det är därför jag rekommenderar Vanguard: ”2-för-1”

• Like
Reactions: Kai
Frågade och det fanns planerat för BB36, men inte BB58 för tillfället. Nämnde att den modellen kommer sälja som smör så ligg på Vanguard så kommer det nog ett strap för BB58! Desto fler som tjatar, desto mindre val har de

Funderar på att slå till på en blå Bb36, men sedan blickar jag framåt och undrar.... Finns det en realistisk chans att Pelagos ~39mm i stål släpps på Basel 2019...? Vad tror ni? Ren utopi?

Ren utopi tyvärr! Men grönt kommer nästa Basel. Antingen grön pelagos eller så kommer Harrodsvarianten i 58a utförandet!

Hmmm, om någon är lite trött på sin BB/pelagos och är sugen på en bb36 så kan man skicka ett pm till undertecknad :angel:

Här kommer några snabba om pincettverktyget.
Upplevd kvalitet helt ok. Känns välbyggd för pengen. Levereras i en grön tygpåse med ett par extra "ändar". Verktyget gjorde det klart lättare att ta av länken, dock krävdes lite övning innan jag fick in tekniken. De extremt tunna delarna på "ändarna" gick av lite men går fortfarande att använda. Oklart om det är bristande kvalitet, teknik eller att det helt enkelt blir så.
Verktyget är iaf helt klart värt pengen. Inhandlades som sagt på cousins. https://www.cousinsuk.com/product/cousins-swiss-style1
Handla som i vilken annan e-butik som helst. Bilder:
DSC_0640.JPG
DSC_0641.JPG
Beställde en sånhär nu inkl ett par extra ändar och en liten skruvmejsel från Bergeon. Tack för tipset! Nu blir det bandbytardagar fram över!

Tillbaka
Topp