• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jocke_77

Breitling
Gjorde det för en kunds räkning och hann inte ta bild tyvärr. :(

Jag slänger in lite bilder Rikard ;) Är som sagt riktigt nöjd med mitt "första ur" . Riktigt bra service från Nymans ur Västerås som redan hade förberett allting då jag var på resande fot.
 

Bilagor

  • DSC_0230.JPG
    DSC_0230.JPG
    106.1 KB · Visningar: 169
  • DSC_0229.JPG
    DSC_0229.JPG
    137.7 KB · Visningar: 151
  • DSC_0233.jpg
    DSC_0233.jpg
    75.9 KB · Visningar: 159

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Härlig! Börjar bli dags för en flinga för mig med!

Det gör du rätt i. Läser runt på rolexforum om de nu och jag lider verkligen med en herre som hade en mindre trevlig upplevelse med en urmakare. Hans klocka innan

zFDtrhZ.jpg


Hans klocka efter.

10W4ZWH.jpg


Hans ord om händelsen.

No SH!T!!!!!! I asked specifically that the IDIOT watchmaker keep the original insert, and he sh!tcanned it. I was so pissed when I picked up the watch that I could not even get the words out. It was evenly faded, and looked gorgeous. I can get over the springbars, but the insert really pisses me off, but I got another from Steve Mulholland to replace it, so I'm now only highly annoyed!

I managed to keep the original hands and dial, but the butthead watchmaker thought he was doing me a favor by putting in a new insert ..........(how do you insert an on-line scream for "fu*km3"?). ((mods, sorry for the insinuated foul language, but this instance really tweaks me...))
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Säkert flera som frågat detta innan, har bara kollat igenom några sidor. Men om man köper en vintage Tudor, får man samma case som jämngamla Rolexklockor? Samma sak med nya, har de samma case som Rolex? :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Säkert flera som frågat detta innan, har bara kollat igenom några sidor. Men om man köper en vintage Tudor, får man samma case som jämngamla Rolexklockor? Samma sak med nya, har de samma case som Rolex? :)
Nej, men samma konstruktionsprincip, så kallade Oystercase.

Dock så skulle man kunna anta att äldre mellanboetter är identiska för någon modell. Submariners, till exempel. Har inte sett någon bekräfta det, däremot.

De nyare modellerna har helt uppenbart olika boetter. Det syns.

Mvh A
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Den sitter även bra på en mindre handled tack vare längden lugg-lugg, ifall du har det. För referens, jag som har 16-17 cm handled kan bära den utan att luggarna är utanför handleden à la Speedy.


Tack! Faktiskt precis vad jag satt och funderade på, jag är lite tveksam på klockor som ligger på 42mm men det är nog precis som du säger lugg till lugg spelar stor roll. Har också ca 16-17 cm.

Har ingen butik i Umeå som säljer Tudor tyvärr, var i göteborg för någon vecka sen och gick in på Bergströms, men där klämde jag bara på Black bay.

Jag hade en 42mm Longines med bred lugg, då kändes hela klockan oversized för mig.
 

chff

Cartier
Tack! Faktiskt precis vad jag satt och funderade på, jag är lite tveksam på klockor som ligger på 42mm men det är nog precis som du säger lugg till lugg spelar stor roll. Har också ca 16-17 cm.

Har ingen butik i Umeå som säljer Tudor tyvärr, var i göteborg för någon vecka sen och gick in på Bergströms, men där klämde jag bara på Black bay.

Jag hade en 42mm Longines med bred lugg, då kändes hela klockan oversized för mig.


Testade den när jag gick och velade om vilken klocka jag skulle ha. Väldigt snygg klocka och den känns gedigen, länken är skön, men den föll på sin höjd. Det blev tillslut en speedy. (har 18-18,5cm i handleder och klarar speedyns lug-lug utan problem.)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tack! Faktiskt precis vad jag satt och funderade på, jag är lite tveksam på klockor som ligger på 42mm men det är nog precis som du säger lugg till lugg spelar stor roll. Har också ca 16-17 cm.

Har ingen butik i Umeå som säljer Tudor tyvärr, var i göteborg för någon vecka sen och gick in på Bergströms, men där klämde jag bara på Black bay.

Jag hade en 42mm Longines med bred lugg, då kändes hela klockan oversized för mig.

Har klämt på den och tyvärr upplevs tavlan som platt. Tavlan hamnar högt i boetten och det hela blir lite konstigt. Lite djup hade varit ett stort lyft.

Sizen är nog inget problem. Har haft BB och har nu Pelagos, på 17cm handled utan problem.
 
Topp